Jump to content

Call of Juarez


Pain To ThE MaX
 Share

Recommended Posts

Japp, jag vet även hur man skapar trådar.

Jag sökte och hittade ingen tråd så jag vet inte hurvida detta spel är populärt eller ej. Därför tar jag chansen och rekommenderar detta till er, och förhoppningsvis få höra vad ni tycker om spelet.

Vi tar det viktigaste först;

Demo hittar ni här, http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/call_...EN_US_setup.exe

Fz brukar ha riktigt snabb nedladdning så ni bör inte ha några problem med det.

Minimum krav; ATi 9800Pro/nVidia 6600GT med AMD2400+/P42.4ghz (jag kan säga att spelet fungerat på ett 9600XT, dock med inställningar på lägsta.)

Snabba tips:

Problem med ljud?; Om du har problem med ljud, välj directx istället för openAL i ljudinställningar.

Bra grafikkort, kass prestanda?; Dra ned shadows till 'low' och shadow maps till '1024'. Allt annat kan så mycket som att dra ned din fps till 1/3 av det du hade innan.

Långa laddningstider?; Varje gång du ändrar inställningar tar det lång tid att ladda (precis som i BF2). Hitta de perfekta inställningarna, starta banan med de, stäng av spelet - defragmentera hårddisken, och du bör få rätt så ok laddningstider.

Spelet handlar om två personer, och man spelar som bägge. De olika karaktärerna har olika egenskaper. Spelar man som den förste (Ray tror jag han hette.. namn och jag går inte ihop så bra) är det mycket pangpang. Det finns ett par olika sätt att använda vapnen på. T.ex. Quickshot mode (default: Z) gör att man skjuter snabbare, men med färre kulor (då man bara använder en pistol). Man kan även köra dueller (en i demot) och det är även det mer än att bara lägga siktet på huvudet och vänta på signalen.

Med indianen är det mera smyga och gömma som gäller. Här gömmer man sig i buskar och hänger i träd. Bryter sig in på gårdar och flyr med en ny häst etc. Pilbågen, min favorit, kan tyckas vara lite "för bra" dock. One-shot-one-kill och dessutom går allt i slow-mo när man siktar, så det är lite svårt att missa, även på avstånd.

Aja, tror jag köper detta (beror lite på hur multiplayer visar sig vara). Vad tycker ni om detta?

Vad är en topic utan bilder (har dock bara två, varav en bara visar "deapth of field".. rätt så tråkiga bilder..);

Inställningar: allt max/på, 1280X1024 SM3.0 (= ingen AA) och anistropic filtering.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 1 month later...
Vad har du inte dragit ner till lägsta om jag får fråga? :> Gämför dina bilder och bilderna i första posten.

Jag har dragit ner allting för att min dator inte är tillräckligt bra.

Men jag ska ta och kolla om jag kan dra upp något utan att det ska lagga.

Jag spelar hällre laggfritt och sämre grafik än med bra grafik och lagg. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Spoiler*

När du kommer ut ur tunneln och gänget börjar prata om att bron inte håller så smyger du ner i vattnet rakt fram. Sen simmar du rakt över till andra sidan och går där sedan till vänster brevid "floden" sen ser du ett par stenar som ligger i vattnet. Hoppa i och försök att simma till dom så kan du gå upp på land där. Om du missar stenarna så dör du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa vore väl att ställa in spelet med så hög grafik som möjligt utan att dra ned prestandan till hack-nivå. Men många är väl lata och orkar inte ställa in en sak i taget och se vad som egentligen drar ned prestandan. Ibland kan det vara 1-3 saker som drar ned pretsandan med 70-80% medan resten av inställningarna kan köras på max även med skitdatorer. Eftersom folk är lata så ligger ofta dessa inställningar också på low = spelet ser ut som ett 90-tals spel helt i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...