Jump to content

Vilka ska du rösta på i Riksdagsvalet 2006 ?


SallaD
 Share

Vilka ska du rösta på i Riksdagsvalet 2006?  

160 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

3000 nya poliser till exempel.

Frågade inte dig. Tyväääärrrrrrrrr.

Edit: Men visst.... Fattar bara inte vad som gör det tryggare då... Finns ju gott om poliser nu. Tror heller inte S vill dra ner på poliserna heller. Tror även det där med polisen styrs av län och och kommun. Men det är bara nåt jag tror, kanske inte ska uttrycka mig. Mne men....

BTW, R2D2, Och du vill inte ha studiebidrag, förstår jag?

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 377
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, du kan ju inte vänta dig att du får studiebidrag när det blir en borglig regering. Vilket jag inte tycker är ngn vidare trygghet.

Ge mig källa eller något, det har jag inte alls läst om.

I alla fall så är jag inte alls för att man tar bort studiebidraget men det är inte enda frågan heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågade inte dig. Tyväääärrrrrrrrr.

Edit: Men visst.... Fattar bara inte vad som gör det tryggare då... Finns ju gott om poliser nu. Tror heller inte S vill dra ner på poliserna heller. Tror även det där med polisen styrs av län och och kommun. Men det är bara nåt jag tror, kanske inte ska uttrycka mig. Mne men....

BTW, R2D2, Och du vill inte ha studiebidrag, förstår jag?

------------

Ja, du kan ju inte vänta dig att du får studiebidrag när det blir en borglig regering. Vilket jag inte tycker är ngn vidare trygghet.

Finns gott om poliser? Ha!

Det finns inte gott om poliser, bara om man är grovt kriminell så tycker man att det är gott med poliser. Det Måste finnas flera.

Ska dra snabbt om polisen och (S) och M.

(S):

De ska skaffa 4000 nya poliser

M:

De vill ha 20 000 poliser i Sverige

Nu: Det finns 16 000 poliser i Sverige. Om någon förstår vad jag vill visa på detta eller att jag ska förklara lite ingående, skriv det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns gott om poliser? Ha!

Det finns inte gott om poliser, bara om man är grovt kriminell så tycker man att det är gott med poliser. Det Måste finnas flera.

Ska dra snabbt om polisen och (S) och M.

(S):

De ska skaffa 4000 nya poliser

M:

De vill ha 20 000 poliser i Sverige

Nu: Det finns 16 000 poliser i Sverige. Om någon förstår vad jag vill visa på detta eller att jag ska förklara lite ingående, skriv det.

Heh, förklara lite ingående Muffis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågade inte dig. Tyväääärrrrrrrrr.

Edit: Men visst.... Fattar bara inte vad som gör det tryggare då... Finns ju gott om poliser nu. Tror heller inte S vill dra ner på poliserna heller. Tror även det där med polisen styrs av län och och kommun. Men det är bara nåt jag tror, kanske inte ska uttrycka mig. Mne men....

BTW, R2D2, Och du vill inte ha studiebidrag, förstår jag?

Alliansen tänker inte ta bort studiebidraget. Om jag minns rätt ville ju FP höja det för några år sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, förklara lite ingående Muffis.

Jo. Det går ju poliser i pension. Och det är med dessa 4 000 nya poliser (S) vill ersätta med. Det kanske blir ca 17 000 poliser totalt.

M vill utöka till 20 000 poliser, även ersätta de som går i pension och dyl.

Snabbt och enkelt. Dagens lilla webbkampanj. Jag kan förklara några saker om något som har med M att göra om ni undrar, säg vad. Skriver här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alliansen tänker inte ta bort studiebidraget. Om jag minns rätt ville ju FP höja det för några år sedan...

Okey.:D Fast om man ska börja betala mindre skatt, lär ju bidragen iaf minskas. Eller?

Snabbt och enkelt. Dagens lilla webbkampanj. Jag kan förklara några saker om något som har med M att göra om ni undrar, säg vad. Skriver här.

Hur ställer sig moderaterna till studiemedel och barnbidrag?

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo. Det går ju poliser i pension. Och det är med dessa 4 000 nya poliser (S) vill ersätta med. Det kanske blir ca 17 000 poliser totalt.

M vill utöka till 20 000 poliser, även ersätta de som går i pension och dyl.

Snabbt och enkelt. Dagens lilla webbkampanj. Jag kan förklara några saker om något som har med M att göra om ni undrar, säg vad. Skriver här.

Wow, vad du är duktig som är med i MUF alltså, väldigt självgod verkar du också :D

Så skillnaden mellan S och M är alltså 3000 poliser?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, vad du är duktig som är med i MUF alltså, väldigt självgod verkar du också :D

Så skillnaden mellan S och M är alltså 3000 poliser?

Såg Tweaks först, svarar på den först.

I princip ja. Men M vill satsa mera pengar på Rättstrygghet eller vad vi kallar det. Kommer med antalet pengar strax.

M satsar mer än (S). Och (S) stängde ju ner polishögskolorna något år på 90-talet. För att Spara.

Edit: Hittade ej exakta summan, men vad jag vet är det ca 2-3 miljarder mer än vad (S) satsar.

Hur ställer sig moderaterna till studiemedel och barnbidrag?

Det är tveksamt om det skulle innebära en billigare hantering. Vi tror därför på att ha kvar barnbidraget, men kombinera det med avdrag för att öka bägge föräldrarnas möjligheter att ta ut föräldraledighet samt ge barnfamiljer en chans att dra av för olika hushållsnära tjänster som kan

avlasta för dem i deras vardag.

Fredrik Reinfeldt, partiledare (m)

Om Studiemedlen vet jag lite, väldigt lite om. Men det jag vet ska skrivas.

M (Och kanske hela Alliansen) vill ta bort en lag som gör så att om man tjänar en viss summa på ett halvår så dras studiebidraget in. Detta gör att om man tjäner mycket på ett jobb som man kanske hade en månad så behåller man dem pengarna som man har kvar efter skatt och sitt studiebidrag. Som det är nu så är det att om du tjänar 1 kr mer än tillåtet, dras studiebidraget in. Kul va? (w00t)

Redigerad av Moongoose
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bli grymt kul å se hur moderaterna (alliansen) ska finnansiera allt när dom vill sänka skatten överallt, och göra de sämre för de svaga och utsatta i sammhället

tex, A-kassan ska kraftigt sänkas, och om man inte har lyckats fått ett arbete efter en viss tid ska man tvingas ta låg löne jobb som ger ca 50 kr i timmen.

Det har väll inte undgått någon att vi står inför ett globalt hot när de gäller klimatförändrigar(växthusefekten). Reinfeltd sa i den senaste tv duellen( i svt) att alliansen inte hade kommit fram till nått på den punkten.

Bara ett få tal orsaker till att man inte ska rösta på Alliansen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bli grymt kul å se hur moderaterna (alliansen) ska finnansiera allt när dom vill sänka skatten överallt, och göra de sämre för de svaga och utsatta i sammhället

tex, A-kassan ska kraftigt sänkas, och om man inte har lyckats fått ett arbete efter en viss tid ska man tvingas ta låg löne jobb som ger ca 50 kr i timmen.

Det har väll inte undgått någon att vi står inför ett globalt hot när de gäller klimatförändrigar(växthusefekten). Reinfeltd sa i den senaste tv duellen( i svt) att alliansen inte hade kommit fram till nått på den punkten.

Bara ett få tal orsaker till att man inte ska rösta på Alliansen

´

All sänkning från högern är alltid kraftig eller extrem om man lyssnar på vänstern.

52 Miljarder kommer alliansen att sänka totalt. Inte någre 250 Miljarder som (S) påstår.

Man får fortfarande mer pengar än pensionärerna, de har bara 64 %. Men det är väl inte så farlig, för Alliansen kommer ju inte att röra den. Men om de skulle det, så är det "en kraftig sänkning" av det som skulle höras i vänsterleden.

Man kan ju gå till AMS och få baka bullar istället då. Är det det du vill?

Visst, Alliansen är inte överens om det, men vad har vänstersidan för överenskommelse? Har du glömt dom? Nej, juste. Man pratar inte om sina egna så att de framstår som misslyckade. Det är ju den sittande regeringen som har kunnat göra något åt detta tidigare, men det har dom sketat i.

Nu ska jag kampanja på en skola. Syns kanske på forumet senare idag eller i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...