Jump to content

"Battlefield 2 används för att rekrytera terrorister"


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jag tänkte posta det här i BF2- tråden först. Men med tanke på att det skriker moralpanik om det lång väg tyckte jag att det var värt en egen tråd i det här forumet.

Saxat från BF2.se

ABC News har gjort ett nyhetsklipp om Battlefield 2 och den amerikanska kongressens inblandning. De påstår att terrorister använder modifierade spel för att göra propagandafilmer. En film som dom fastnade extra mycket för var Sonic Jihads lagom kända BF2-film, som är en helt vanlig film, fanfilm som man kallar det i inslaget. CIA/Pentagon tror att just denna film är en träningsfilm för att träna terrorister.

Inslaget på ABC

"Terrorist- filmen"

"Terrorist- filmen" (streama online)

Tscha, vad ska man säga? "Haha"? Moralpanik is the shit. För det första har inte kongressen en aning om vad dem talar om. Dem verkar vilja få spelet att framstå som ett spel skapat av terrorister, för terrorister. Jag tror inte ens jag behöver förklara att så inte är fallet, folk borde veta vilket spel BF2 är vid det här laget. Sen att man kan spela som rebeller och döda amerikanska styrkor om man köper ett tillägg för 300:-... Shit, måste man spela som USA och döda Irakier om spelet ska vara politiskt korrekt? Man kan ju trots allt välja vilket land man vill spela för i BF2.

USA kanske borde inse att allt inte kretsar ikring dem, utan att det är dem som är terrorister.

Men aja, vi borde kanske se upp om vi åker till Irak - så att vi inte springer in in några BF2- spelande terrorister, som bunnyjumpar omkring och kastar C4 kors och tvärs. :D

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med till 100%!

Bush kan skicka upp en granat i sitt stora miljardär-arsle. :ermm:

Haha, skulle vara kul att se hur det skulle gå om Ryssland och Kina skulle anfalla USA.

Ryssland skickar några 100 MIGs and shit och bombar USA, sen invaderar Kina USAs västra Kust,

och sen invaderar Ryssland Östra kusten. And USA goes Mongoliet :D

--And now out of Fantasy--

Filmen = Haha, det där var helt enkelt en vanlig film. Jag ser inget ont i den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar få nog av den Amerikanska Pressen!

Och USA tror ju fan dom äger världen.

Ehum...

Vad har den amerikanska pressen gjort?

I det reportaget sa ju alla att det var orimligt utom fjantarna i pentagon. Om du lyssnar på nyhetsankaret hör du att hon säger "How much does the pentagon know about videogames? Well, apparently not enough..."

Och sen att USA är terrorister: nope, de är en nation med en verklig armé som inte riktar attacker mot civila (ni kan snacka hur mycket ni vill om precisionsbomber som någon enstaka gång råkat slå fel).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehum...

Vad har den amerikanska pressen gjort?

I det reportaget sa ju alla att det var orimligt utom fjantarna i pentagon. Om du lyssnar på nyhetsankaret hör du att hon säger "How much does the pentagon know about videogames? Well, apparently not enough..."

Och sen att USA är terrorister: nope, de är en nation med en verklig armé som inte riktar attacker mot civila (ni kan snacka hur mycket ni vill om precisionsbomber som någon enstaka gång råkat slå fel).

Okej borde nog ha kollat filmen från första början. Men glömde :shifty:

Trodde det här var typ Jack Thompsons verk också, därför drog jag in pressen.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...