Jump to content

Tatuering


Roller_Girl
 Share

Recommended Posts

Helarmsmotiv får du ge 5000-10000+ för. Minst. Beror väl iofs på vad du ska ha.

Ska du bara ha lite plottrigt över hela armen kan du nog komma ner till 3000:-

Jag har 2 tattueringar(betalade för 1) så 2500:- för varje underarm. Tog mig 5 sittningar att göra klar, men har en sittning kvar om typ 2 månader då jag ska fyllai färgen, sen är det inget mer jobb på dom.

Och som folk redan sagt, tänk inte äns på att gå och fråga när du inte är 18 år, och vänta gärna ett tag till och fundera jävligt länge innan du tattuerar dig. Ta inte heller en bild och tattuera eller liknande, om du inte gjort den själv. Det suger att ha likadant som någon annan. Man kan ha liknande, men inte en kopia. Känns bara som man snott idén då.

Och ja, det går att ta bort tattueringar med laser. Dock så kan man säga att du får betala det dubbla för att få bort en tattuering. Så om du tattuerar dig för 5000:- så kommer det kosta minst 10.000:- att ta bort det. Sen är det alltid långa köer för en tid och finns inte laser på alla sjukhus, så man kan få åka långt för att få bort dom.

Så;

1. Fundera

2. Fyll 18

3. Fundera

4. Leta tattueringsstudios

5. Fundera

6. Kolla efter prisförslag

7.Fundera

8. Beställ tid

9. Fundera

10. Tattuera dig eller skiv av tiden och gör om punkt 5-10.

Finns inget värre än att tattuera någon man ångrar efter några månader. Dock ska man aldrig fundera för länge på framtiden. Tror ingen som tattuerar sig innan dom fyllt 20 skulle tattuera samma sak om dom var 60 år. Vad jävligt självkritisk, och lyssna gärna på kompisar och föreldrar, men låt dom inte övertala dig för enkelt.

Min farsa sa till mig innan jag skulle åka och börja på mina att folk med tattueringar på underarmarna blir Hells Angels, kåkfarare och knarklangare. Han predikade om att det kommer bli så fult och att jag ska bli arvlös och skit. Tog jälvigt hårt på mig och jag var skitnära på att skriva av min tod när jag väl va där, men morsan och alla mina syskon peppade mig så jag gjorde det. Och efteråt så fick farsan ångest som fan, och tyckte det han sagt va taskigt och han faktist inte hade tänkt sig att det skulle bli som det blev och tyckte faktist det blev snyggt.

Det är just därför man ska vara kritisk till vad folk säger, dom har rätt att det kan se fult ut, men om dom inte vet hur det kommer se ut så vet dom aldrig hur det slutgiltiga ser ut.

GLHF!

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?a...e=post&id=17652

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?a...e=post&id=17776

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?a...e=post&id=17786

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?a...e=post&id=17828

post-282-1151013364_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra sagt. Totalt 100% med dig. Man lever samtidigt i nuet och kan inte tänka på om man ångrar sig om 50 år men man skall tänka sig för så att man inte ångfrar sig om 5 eller tio.

Precis. Om man skulle fråga en tattuerad pansionär idag om han skulle tattuera samma tattuering han har nu skulle han troligen säga nej. Tattueringar är inget man vill ha när man är gammal och skrynklig, då huden inte längre är i sitt rätta jag. Man ska ha tattueringar fram tills man är runt 40-50 då huden börjar bli för gammal. Så att tänka 2-5år är ganska lagom.

Om 5 år är jag 23, vill jag ha flames på mina underarmar då? Svar ja.

Om 10 år är jag 29 och troligtvis har jag familj. Vill jag ha flames då? Svar Kanske. Det är trots allt 1 år till 30års krisen, då folk försöker bevisa att dom fortfarande är unga.

Om 20 är så är jag 39 och då kanske det inte är så häftigt längre, men då har det som sagt gått 20 är då jag har haft rajtan tajtan med min fina tattuering.

Om du ska skaffa tatuering så kan du ju fråga nån polare om han känner nån privat tatuerare. Dom är mycket billigare.

Ja, eller så kan man tattuera sig själv? Privata tattuerare är en döende sort, och är bara till för nazister och kåkfarare. Anledningen till att dom är billigare är för dom inte är med i nån tattuerings firma och har därför inget ansvar för vad dom gör. Det är som om din polare skulle pierca din tunga gratis. Har du otur så dör du av blodförlust, men det är fortfarande ditt egna fel.

Att säga att nån ska gå till en privat tattuerare är som att säga att nån ska hoppa bungyjump med en hemmagjord lina. Idiotiskt. Jag lägger hellre till lite cash och tattuerar mig hos nån som kan och vet, och inte nån oerfaren jävel i någons garage.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant det du säger Hell, men, dina tatueringar är väl knappast något du kommit på själv som ingen annan har? :P

Men väldigt snyggt att tatuera underarmen iaf!

Flames på underarmen är inte ovanligt, men inte så vanligt heller. Men det jag menar är att skriva ut en bild och säga "En sån vill jag ha". Då är det bara ett plagiat. Jag lät min tattuerare måna på fri hand på mina armar och sen bestämde jag hur dom skulle se ut, för att få ut något som jag ville ha. Det är ju trots allt jag som kommer se dom mest av alla.

Sen en annan viktig grej när du väl sitter där, snacka med honom och försök att komma på något tillsammans. Det är inte bra om du sitter där och låter han göra allt, när du egentligen kanske velat ha just den där grejen lite mer till vänster eller liknande. Sen ska man heller inte sitta och klaga hela tiden och störa honom i sitt arbete. Det vet jag själv att dom blir grymt trötta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att säga att nån ska gå till en privat tattuerare är som att säga att nån ska hoppa bungyjump med en hemmagjord lina. Idiotiskt. Jag lägger hellre till lite cash och tattuerar mig hos nån som kan och vet, och inte nån oerfaren jävel i någons garage.

Nu är du nog ute och cyklar lite. Det finns många bra som gör det "svart".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är du nog ute och cyklar lite. Det finns många bra som gör det "svart".

Hur vet man vem som är bra då? :blink:

@StellHell: Har du någon gång ångrat dig? och har någon sagt att det var dumt gjort (typ någon lite äldre släkting eller något)?

Din är jävligt snygg btw.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man vet inte vilken "svart tatuerare" som är bra, det är det som är problemet. Du har ingen garanti även om han visar upp bilder på vad han har gjort.

----------------------------------------------

Jag tror att man ändrar smak efter ett tag så det spellar egentligen ingen roll vad man väljer att tatuera. Det jag tycker e coolt idag tycker jag nog inte är coolt när jag är 50.

Därför skall man inte välja något som kan komma att störa en för mycket.

Man bör oxå kunna dölja tatueringen me en T-tröja.

Ang. StellHells atuering så visst är den snygg men jag personligen skulle aldrig göra något så märkbart. Ev. något litet på undersidan av handleden. Men inget större än så.

Sen är det lättare att ta bort dem i dag än för tio år sedan och om ytterligare tio är är det säkerligen både billigare och enklare att ta bort dem så jag tror inte att man skall oroa sig i onödan heller...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet man vem som är bra då? :blink:

@StellHell: Har du någon gång ångrat dig? och har någon sagt att det var dumt gjort (typ någon lite äldre släkting eller något)?

Din är jävligt snygg btw.

Tanken slog mig precis dan innan. Men inte annars. Jag har velat ha flames på underarmarna sen jag var 16. Så det tog 3 år för mig att bestämma sig, och då är man ganska säker på sin sak.

Visst är det folk som har klagat, men eftersom det är just släkt så säger man inte "Dina tattueringar är skitfula, hoppas du blir arbetslös din jävel" till någon i sin släkt.

Nu efteråt är det inget annat än possetiv kretik, då det inte bara är att ta bort dom. Men innan så var det snack om det. Det är ju trots allt som Vice. säger på ett ställe som inte går att dölja utan en långärmad tröja. Och jag har slagit mitt kast, och det enda som tar smällen är jobb isf, då man inte får ha synliga tattueringar på vissa jobb. Men jag har inte funderat på att jobba som något sådant (typ, servitör, reseptionist, kassör). Sånna jobb där man träffar kunder ofta så för man oftast eller aldrig ha tattueringar som syns, för det kan ge en fel bild av affären i sig.

Själv vet jag att det är minst 1 i min kompis krets som tycker det va dumt ställe att tattuera sig på och som säkerligen dom ser fula eller dumma ut. Inget jag bryr mig något om, även om dom inte säger det. Även om någon har en ful tattuering så är det inte snällt att säga att den är ful. det kan man hålla för sig själv tycker jag. Men självklart uppskattas possetiv kretik som fan, det ger en en liten kick att det va nog inte så tokigt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det där med att jobbet kan påverkas håller på att ändras. Innan var det bara kåkfare och sjöbusar som hade tatueringar. Det var svårare att få jobb om du var tatuerad.

Men attetyden gentemot tatueringar håller som sagt på att ändras det blir mer och mer vanligt med dem och mer och mer accepterat.

Min chef tex. han är chef innom komunen för ett stort antal äldreboende och tittar man på honom så ser han ut som en gängmedlem.

100% av reyggen tatuerad. Tribles på båda ramarna, från axlarna ner til armvecken och högra benet tatuerat.

Ovan på hans utseende håller han dessutom på med en annan massa skumma grejer. Han (kommer inte ihåg namnet, hjälp någon?) hänger upp sig i "köttkrokar" och hänger och dinglar där en stund. Ska ge nån frihetskänsla eller nåt?! :ermm::D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...