Jump to content

24


Tux
 Share

Recommended Posts

24 (2001 - nutid) är en amerikansk TV-serie som utspelar sig under 24 timmar i realtid. Varje avsnitt beskriver händelserna under 1 timme. Serien är nu inne på sin femte säsong och över 100 avsnitt har spelats in. Den första säsongen sändes i USA mellan 2001 och 2002 och den andra under 2002 och 2003. Den tredje säsongen sändes 2003 och 2004 och den fjärde 2005. Alla säsongerna har sänts av TV4 i Sverige. Säsong fem har spelats in och hade säsongspremiär den 15 janurai 2006 i USA och i Sverige några veckor senare 2006.

Varje avsnitt är 42 min långt (1 timme om man räknar med reklam).

- Källa Wiki

24t_717889_0.jpg

Om ni vill se en trailer på 24 så tryck här!

Ni kanske har några åsikter om tv serie eller har några favorit avsnitt? Berätta gärna! Själv älskar jag serien men den verkar inte visas på Svensk tv längre utan på DR 1 och DR 2 (Danska). Jag tycker att varje avsnitt är spännande. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej fy fan heller orka 24. ollade på det innan en eller två gånger fy fan det sög lite :wub:^_^ men sen såg jag igen på tv då var det några araber som hade vapenaffär :) och sånt.. :lol:

Hahaha ollade du det? :wub: Eller det kanske är ett skånskt slangord? Kan väl säga att olla något är snuskigt om ni inte vet vad det är. Riktigt jävla snuskigt alltså. ;)

---

Angående det här 24 då. Jag har alltid velat se det men jag har aldrig fått tummen ur röven riktigt. Verkar riktigt bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha ollade du det? :wub: Eller det kanske är ett skånskt slangord? Kan väl säga att olla något är snuskigt om ni inte vet vad det är. Riktigt jävla snuskigt alltså. ^_^

---

Angående det här 24 då. Jag har alltid velat se det men jag har aldrig fått tummen ur röven riktigt. Verkar riktigt bra :wub:

Nej jag skrev fel, Jag skulle ha skrivit Kollade :)

Hehe inte bara skånskt slangord, Man säger det även i småland också, Om du menar samma som jag alltså när man gnider ollonet mot något, T.ex någons ansikte.

Btw, det inlägget som rabarben quotade skrev jag igår då jag inte var helt nykter.

Btw igen, Har du sett min signatur? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag skrev fel, Jag skulle ha skrivit Kollade :wub:

Hehe inte bara skånskt slangord, Man säger det även i småland också, Om du menar samma som jag alltså när man gnider ollonet mot något, T.ex någons ansikte.

Btw, det inlägget som rabarben quotade skrev jag igår då jag inte var helt nykter.

Btw igen, Har du sett min signatur? :lol:

Är det bara ett Skånskt och Småländskt utryck??? AHAHA

OnTopic: Nej jag ser inte på serien!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har alltid varit ett enormt fan av. Den första säsongen var så underbart underbar! Tvåan dög också, men man började känna att det blev lite för mycket. Tredje säsongen var helt okej, men det kändes jobbigt när man kände sig tvungen att se det. Fjärde säsongen pallade jag inte börja följa, eftersom jag visste att jag skule bli grymt missnöjd, men samtidigt inte kunna låta bli att kolla på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fan kan ni gilla 24!?

Hans dotter blir kidnappad 7 gånger, han åker till kambodja och fångar nästan de dumma gubbarna, åker sedan till japan och letar där och efter det åker han tillbaka till U.S.A och fångar nästan de dumma gubbarna igen, men fan, de kom undan återigen och så fortsätter serien i 17 säsonger, allting under 24 timmar. Mycket troligt.

Vad är bra? Samma saker upprepas 90 gånger och dessutom är det 24 avsnitt per säsong och i varje avsnitt åker han typ över halva U.S.A. Suuuuug jack, Suuuug

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag minns inte att han varit i varken Kambodja eller Japan. Så vitt jag minns så har han alltid varit i USA. Och oftast stannar han runt L.A. Vilka säsonger har du sett, kebabkurt?

Han har fan rest överallt i alla säsonger.

Vartför kallar dom det inte bara 24 men det är 24 dygn istället, det skulle vara mycket mera pro

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...