Jump to content

World Cup 2006 - Germany


Jacker
 Share

Recommended Posts

Om tre dagar börjar fotbolls-VM 2006. Den här gången i Tyskland, och Sverige är med. Många har väntat och väntar fortfarande - med snart är väntan över. VM är här! :teehee:

Själv är jag inte så förtjust i att spela fotboll, men titta går hur bra som helst. Älska fotbolls-VM! >_<

Så, låt tråden flöda!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 589
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fotbolls VM är väl ganska kul. Det är väl kul om Sverige kommer vidare. Annars längtar jag som in i helvete till det är över så allsvenskan kan sparka igång igen. För allsvenskan är så in i helvete mycket roligare än VM. Men jag verkar vara den enda i min sällskapskrets som tycker det.

Tycker VM är skitskoj också. Brukar kolla på nästan alla matcherna på TV men jag tycker ändån allsvenskan är roligare. Minnen från förra gången när Sverige mötte Argentina och vi kollade på det i skolan. Jublet efter 1-0 är sånna vrål i skolan man aldrig glömde. Min kompis slog mig till och med i huvudet av glädje och det kanske jag inte tyckte var så kul just då! :lol:

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fortfarande minnen ifrån 2002 när vi förlorade mot Senegal. Minns hur jag var uppe, och hur jag hoppade av glädje och skrek när Henke Larsson gjorde 1-0. Mindre glad vid 1-1. Ännu mindre glad vid stolp- och ribbträffar. Förkrossad vid 1-2 i Golden Goal.

Tänkte på det idag när jag var ute med hunden. Hoppas det går bättre i år. De senaste matcherna inför VM har inte gjort mig särskilt glad. Man får väl hoppas på att de blir bättre när det gäller.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska se de svenska matcherna och hoppas även om jag vet att det inte finns en chans i världen att Sverige vinner.

Nej, jag tror att brasilien tar hem det, hoppas på att Sverige kan slå England och vinna gruppen så de slipper Tyskland (som antagligen vinner sin grupp och får då möta 2:an i Sveriges grupp).

Edit: visste inte att det fanns några fotbolls intresserade på detta forum eller ja...det är ju jag och rabarben, övriga visste jag inte att ni brydde er :lol:

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nära nu. Ta er alla som säger att Fotbolls VM börjar på Lördag, det är Fredag det börjar, det är Tyskland som möter Costa Rica. Jag är själv äckligt skeptisk nu när Tyska landslagstruppen består mestadels av juniorer och jokrar som Klinsmann rotat efter över hela Europa. Som Tysk supporter så kräver jag ingen vinst av hela VM:et, bara vi knäpper polackerna på näsan så är jag nöjd (förvänta er massivt huliganbråk). Jag tror truppen kommer bli följande i öppningsmatchen:

Lehmann

Friedrich - Metzelder - Mertesacker (OUTSIDER) - Lahm

Schneider - Frings - Ballack - Schweinsteiger

Klose - Podolski

Lik matchen mot Kolumbien, Ballack spelar lite framför Frings på mittfältet, ganska diamantlikt. Det är Klose som ska göra målen och Metzelder som ska hålla koll i backlinjen, kanske slipar mera på denna uppställning imorgon, där vi samtidigt går igenom bänken och det tyska supportrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lik matchen mot Kolumbien, Ballack spelar lite framför Frings på mittfältet, ganska diamantlikt. Det är Klose som ska göra målen och Metzelder som ska hålla koll i backlinjen, kanske slipar mera på denna uppställning imorgon, där vi samtidigt går igenom bänken och det tyska supportrarna.

Kolumbien?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fortfarande minnen ifrån 2002 när vi förlorade mot Senegal. Minns hur jag var uppe, och hur jag hoppade av glädje och skrek när Henke Larsson gjorde 1-0. Mindre glad vid 1-1. Ännu mindre glad vid stolp- och ribbträffar. Förkrossad vid 1-2 i Golden Goal.

What he said.

Men.. vet inte hur det kommer gå direkt, kan inte så mycket om fotboll. Men! Jag älskar att kolla på det, är så ruskigt spännande att kolla

Hoppas vi kommer längre än vad vi gjorde förra gången, hade otur förra gången tyckte jag :lol:

Heja sveeerigeee!!! *gör enmansvåg*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe.. de har en tuff grupp..... Argentina och Holland i samma grupp :lol: Men de har tre duktiga spelare: Drogba, Toure och Eboué.

Hoppas på Frankrike eller England

Frankrike kommer inte komma så långt med Barthez i målet :lol: . England därimot kan nog med en frisk Rooney ta sig en bra bit. Ser ut som alla skador laget var drabbat av nu inte längre är några större problem, kul att se :lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolumbien?

Colombia

Quoad: Är det säkert nu att Barthez ska stå i målet. Jag trodde hela tidne att Landreau skulle stå (synd att inte Ramé kom in i truppen).

---

För att fortsätta snacket om Tyskland så har jag tittat lite på bänken som fanns under Colombiamatchen, man hade:

Borowski

Neuville

Jansen

Kehl

Asamoah

Ingen av dessa lyse som bra fortbollspelare, jag kanske vill ha Kehl i startelvan men det känns orimligt på något vis, Asamoah är en stark benknötare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...