Jump to content

The Lost Experience


Crusader
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)

Har försökt trycka enter men det hjälper inte. Men jag har nu hört att det ska vara lösningen. Skriva in ordet och trycka enter.

Alltså, vad mycket info det finns på sidan. Helt omöjligt att lösa själv. Jag ska leta upp och kolla vad jag kan sedan ska jag börja att kolla in den inofficiella The Lost Experience sajten.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp...

Hittade lite intressant i de olika filerna i den länken!

Btw, har någon en translator som kan översätta detta; 01010100 01101000 01100101 00100000 01001101 01101111 01110101 01110100 01101000 00100000 01010000 01101001 01100101 01100011 01100101

The Mouth Piece blir det. Om du kollade någon milimeter under fanns det länk till det.

Nu har jag en ganska bra bild på det.

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I början av källkoden har de dolt "http://www.djdan.am"...

Sedan, sidan med kompassen... Precis när jag stängde ner det fönstret hade det hänt något! :lol:

Kolla filen jag laddade upp. Var det något i den stilen?

Såg att det stod något där pilen med pricken är. Någon som ser vad som står?

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte att jag skulle skriva vad för godsaker det finns på Hanso Foundation's hemsida, då jag har hittat och läst en hel del grejer.

Mycket spoilers om ni vill göra allt själva!

Då börjar vi.

Det första som kom upp på sidan var i samband med radioreklamen som sändes i usa och storbrittanien. Där uppmanades man ringa ett nummer. När man ringde nummret fick man en kod, koden var "breaking strain".

För att använda koden går ni in på newsletter avdelniningen, och skriver in ett valfritt namn och trycker "Next".

Om ni blev skrämda av skiten är det bara att lugna ner sig och fortsätta. Skriv in "breaking strain" när persephone ber om lösenordet.

Ni är nu inloggade på Hanso Foundation.

Saker ni kan göra nu är att gå till Joop's Corner och skicka ett valfritt medelande. Se sjävla vad som händer.

Om ni väntar vid Joop's webcam uppenbaraar sig också en man i en sekund.

Gå in på Executives så startar ni på aövar Hanso's biografi. Tryck på den blå texten under bilden och fortsätt enligt instruktionerna.

Nu ska vi använda oss av lösenordet som ni fan på sublyminal.com.

Gå in på Dr. Thomas Mittelwerk's biografi, en textruta uppenbarar sig. Skriv in koden "heir apparent".

Finns mer men jag komemr itne på det direkt ur minnet, skriver när jag finner mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Det där är en Jättesengångare. De dog ut för 10000-tals år sedan. Den där bilden är från ett museum, men jag minns inte vilket.

En ny länk har föresten dykt upp på sidan. Längst nere till höger står det nu "Careers" och klickar man på den så kommer man HIT!

Detta är vår chans att hitta nånting ingen annan hunit hitta före oss. :mellow:

Jag har föresten nu lyckats logga in på Peter Thompson rutan med lösenordet 'survivorguilt'. Man var tvungen att logga in via Newsletter grejen med lösenordet 'breaking strain' först.

Där inne hittar man Peter Thompsons förflutna och vilket kallt as han verkar vara.

Väldigt intresant det där "Welcome to Dharma" grejen som kommer när man loggar in på Newsletter.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Heh, mig med. :mellow: Man måste visst logga in på det viset för att kunna komma någonvart.

T ex så kan man klicka på en länk under Alvar Hanso-bilden på hans bio.sida så får man veta misstankar om att han kanske inte existerar och att ansiktet kan vara någon annans. (Peter Thompson, skulle jag tro)

Just nu så är den där konstiga "skumma" musiken på sidan men jag vet inte varför. Och det går inte att stänga av den. (Tror det är bara som det blev nåt fel)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...