Jump to content

Pipande ljud


Always_Mongo
 Share

Recommended Posts

För några dagar sen så hörde jag ett ljud som en kille hade på sin mobil, det var ett pipande ljud som lät som om man hade tinnitus och man kunde omöjligt höra varifrån det kom ifrån. När jag och en kompis frågade om han kunde skicka det till min mobil så vägrade han hela tiden. Men nu undrar jag om någon annan här har hört det och vet var man kan få tag på det. Så har någon hört det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)

Ja men vuxna i ca 30 år och uppåt(jag vet inte riktigt åldern för jag har bara testat det på mina föräldrar) kan inte höra ljudet! Jag skulle spela upp det för mina föräldrar fast de hörde inte så de höjde upp volymen till max och nu är mitt öra helt pajat och det gör skit ont. Det hände idag och jag känner för att slå till dem rejält! Låter dumt men smärtan är outhärdlig!

Redigerad av Always_Mongo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som inte vet:

Det ljudet går inte att spela in. (Sålänge det inte är en bra inspelare).

Det ljudet kan bara ungdomar och unga vuxna höra. (Under 30 år tror jag).

Det ljudet går inte att göra i "musikgörare" på mobilen.

Gamla (tjocka) TV-apparater gör det ljudet. Men inte lika högt. (Om ni har en sådan, sänk så att det inte finns något ljud, stäng av den en stund och sätt på den sedan. Grattis nu hör du det ljudet).

Om du inte fått tag på ljudet så kan du söka på "frekvens", "frekvens ringsignal" eller "tinnitus ringsignal" på GOOGLE.SE! ^_^

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som inte vet:

Det ljudet går inte att spela in. (Sålänge det inte är en bra inspelare).

Det ljudet kan bara ungdomar och unga vuxna höra. (Under 30 år tror jag).

Det ljudet går inte att göra i "musikgörare" på mobilen.

Gamla (tjocka) TV-apparater gör det ljudet. Men inte lika högt. (Om ni har en sådan, sänk så att det inte finns något ljud, stäng av den en stund och sätt på den sedan. Grattis nu hör du det ljudet).

Om du inte fått tag på ljudet så kan du söka på "frekvens", "frekvens ringsignal" eller "tinnitus ringsignal" på GOOGLE.SE! :lol:

Det är ju omöjligt att hitta ljud filer på google. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag testade det på mor min, som har en del år på nacken om man säger så. Först hörde hon det inte. Men sedan hörde hon det. "Jag trodde inte det var ett sådant pip du menade", skrockade hon och gick därifrån. Min fader hörde skit'n också. Pah.

Ja men vuxna i ca 30 år och uppåt(jag vet inte riktigt åldern för jag har bara testat det på mina föräldrar) kan inte höra ljudet! Jag skulle spela upp det för mina föräldrar fast de hörde inte så de höjde upp volymen till max och nu är mitt öra helt pajat och det gör skit ont. Det hände idag och jag känner för att slå till dem rejält! Låter dumt men smärtan är outhärdlig!

Vad kan jag säga... HAHAHA! ^_^

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där spelar alla upp på min skola hela jävla tiden på lektionerna, lärarna blir dampis.

En gång var det en kompis som satt i ett annat rum och spelade upp den, jag satt helt försjunken i en PC-tidning sedan dycker bibliotekarien upp, så går hon fram och blänger surt på mig och säger sedan, "Stäng av det!" "Vad?" "Stäng av oljudet!", "Stäng av mobilen!" "..det är inte jag.. !!!" "Ge mig mobilen!!" "Nej?" SLUTA UPP MED DET DÄR" "Jag har ingen mobil på mig.."

Bah. :teehee:

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...