Jump to content

Hela videon med attacken mot Pentagon 9/11 släppt


Jacker
 Share

Recommended Posts

Kan ses på Break.

Själv tycker jag att det är bevis nog. Pausar man precis när objektet kommer in i bild ser man att det inte är ett flygplan, det hade knappast varit så litet.

Så här stort är en Boeing 757 mot Pentagon.

sozenpentagon_702094_0.jpg

Något stämmer inte?

Ungefär såhär hade en Boeing 757 sett ut i bild.

pentstrike3_702094_1.gif

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 95
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jacker, missförstå mig inte, jag kritiserar dig inte eller hävdar att du har fel, men jag tror att du mfl. är för konsperations sugna.

Så fort något allvarligt händer så vill folk komma på att det är uppgjort och att någon regerings hemlighet ligger bakom. Att regeringar döljer saningen om något. Varför inte bara acceptera att det har hänt.

Varför skulle det inte vara en terrorist attack? Vad tror du att det var? Att USA själva sprängde WTC mfl?

Samma med månlandningen, att den skulle vara fejkd. Om den hade varit det så, så är det skrämmande hur underutveckalde vi är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jacker, missförstå mig inte, jag kritiserar dig inte eller hävdar att du har fel, men jag tror att du mfl. är för konsperations sugna.

Så fort något allvarligt händer så vill folk komma på att det är uppgjort och att någon regerings hemlighet ligger bakom. Att regeringar döljer saningen om något. Varför inte bara acceptera att det har hänt.

Varför skulle det inte vara en terrorist attack? Vad tror du att det var? Att USA själva sprängde WTC mfl?

Samma med månlandningen, att den skulle vara fejkd. Om den hade varit det så, så är det skrämmande hur underutveckalde vi är.

Om vi ska acceptera det som har hänt får vi aldrig svar på de frågor vi har. Det är inte jag som har "hittat på" det här med konspirationerna. Allt bygger på bevis och vetskap. Om du själv sätter dig inte lite i ämnet kanske du förstår vad jag menar. Finns många bra anledningar för USA att göra en sånhär sak. Titta bara på The PATRIOT Act, och vilka möjligheter det gav USA. Sympatin från folket om att gå in i Afgahnistan och Irak. Oljetillgångar i mellanöstern. För att inte tala om hur mycket den amerikanska vapenindustrin ökat i omsättning sedan incidenterna.

Under kalla kriget rådde det kapplöpning mellan USA och Sovjet. Finns även där bra skäl till att fejka det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@jacker:

Du har rätt, jag är inte vidare insatt i ämnet. Men det verkar ändå osanolikt.

Du menar att USA skulle döda över 3000 människor bara för att de skulle kunna tjäna mer pengar på olja, vapen mm.?!

Vad är terorierna egentligen? Vad skulle de tjäna på att fejka 11/9?

Skulle du kunna lägga upp lite trådar till sidor där man kan läsa/se mer om vad teorierna handlar om? Skulle vilja sätta mig in i detta lite mer för det är faktiskt intressant. (w00t)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
@jacker:

Du har rätt, jag är inte vidare insatt i ämnet. Men det verkar ändå osanolikt.

Du menar att USA skulle döda över 3000 människor bara för att de skulle kunna tjäna mer pengar på olja, vapen mm.?!

Vad är terorierna egentligen? Vad skulle de tjäna på att fejka 11/9?

Skulle du kunna lägga upp lite trådar till sidor där man kan läsa/se mer om vad teorierna handlar om? Skulle vilja sätta mig in i detta lite mer för det är faktiskt intressant. (w00t)

Den här dokumentären säger det mesta (svensktextad, 140 minuter lång). Ta dig en titt på den. :(

darkjak: Jupp, enligt den officella förklaringen gled/studsade planet på gräsmattan... Men på bilderna efter attacken är gräsmattan helt oskadd.

Notera också de oskada spolarna...

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara i den meningen bevisar du att du helt enkelt är 12 år. (w00t) Nä men titta på den där filmen som vår gode Jacker postade, sett den förut och tycker helt klart att den är värd att se.

Vad är det för ett sjukt dumt påstående? Så bara för att jag inte har hört talas om några konspirations teorier och undrar vad de skulle tjäna genom att skada sig själva så framstår jag som 12 år?

Är ju snarare tvärtom du som framstår som 12 när du kommer med sådana dumma grejer. Jag är långt över 12 år

Här passar du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg filmen och massa snack på BBC nyss. Men filmen visar ju inget mer en dem förra bilderna som släpptes förutom massa rök och skit.

Det var några skeptiker med på BBc också som sa att filmen var dålig och inte visade något.

Men var det inte övervakningskameror på andrra ställen också som borde ha filmat händelsen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på hastigheten av ett flygplan finner jag det inte speciellt konstigt att det skulle kunna se ut sådär med en crappig övervakningskamera.

Det stämmer inte överens med ett flygplan överhuvudtaget. Och som SlIpKnOt sa, det finns övervakningskameror som fångade attacken ännu bättre. Men dem släpper man inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på hastigheten av ett flygplan finner jag det inte speciellt konstigt att det skulle kunna se ut sådär med en crappig övervakningskamera.

W0rd, det är bara att kolla på bilen som kommer in i början. Den hackar ju utav bara satan så det är nog svårt att få med planet i den hastigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Som sagt, fler kameror än den där fångade det. Om det inte hade synits på den hade det väl bara varit att släppa något av de andra banden, som dessutom var filmade ur mycket bättre vinkel?

Och det är nog ganska svårt att missa ett stort plan. Och vad är det för vitt föremål som kommer in i bild?

american_b757_702171_0.jpg

Den modellen flög in i Pentagon (enligt den officiella versionen). Var sitter den vita spetsiga delen som som syns i bild? Att tro att föremålet som syns i bild är ett flygplan är bara larvigt.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt, fler kameror än den där fångade det. Om det inte hade synits på den hade det väl bara varit att släppa något av de andra banden, som dessutom var filmade ur mycket bättre vinkel?

Och det är nog ganska svårt att missa ett stort plan. Och vad är det för vitt föremål som kommer in i bild?

american_b757_702171_0.jpg

Den modellen flög in i Pentagon (enligt den officiella versionen). Var sitter den vita spetsiga delen som som syns i bild? Att tro att föremålet som syns i bild är ett flygplan är bara larvigt.

Det är ju en stabilisator, inte så lätt att se den från långt håll...

Det blir alltid konspirationer om sånna här händelser. Varför gå på det så jäkla lätt?

Det finns dessutom olika storlekar av 757:an.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...