Jump to content

Starta egen webbradio?


darkjak
 Share

Recommended Posts

Hej...

Jag är lite nyfiken på det här med Webbradio, och undrar hur man ska bära sig åt för att sända o s v.

Vilka program behövs, behöver man ha på datorn hela tiden om man ska sända och dylikt...

Idén är att starta en kanal som heter West Coast Player. En kanal som (bokstavligt talat) sänder musik efter väder. Är det sommar, så kör man sommarlåtar (huvudsakligen RAP, men rock och pop funkar också), är det solnedgång kör man lugnare musik.

Förresten, alla som vill vara med på mitt lilla projekt får gärna vara med. Har du ett band, och vill få ut din musik, be my guest, ju mer musik jag har att sända ju bättre! Har du en idé till ett program, be my guest då också... Drömmen är ju såklart att få sända det på riktigt (då på västkusten, såklart), men tills dess får jag syssla med webbradio...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jag frågade just efter band som är frivilliga att ha med sin musik på min radiokanal...

Sen ska jag fråga omkring bland "riktiga" band om jag kan ha med deras låtar. Finns ett band i min klass ju.

*Edit*

Känns frestande att skaffa STIM... Dock får jag vänta och se om nån överhuvudtaget har lust att lyssna, eller om nån vill vara med.

SÖKES

*Tjej med porrig röst/man med superbasig röst. (Ska helt enkellt säga saker i stil med typ: "The sun has started to set, and you know it's the sunset hour at West Coast Player" och liknande)

*Band villiga att ha med sin musik på min kanal

*Folk villiga att raportera från fester de varit på, och berätta var du är, vilket flyt det är och vilka sexiga tjejer som finns på dansgolvet

*Tjejexperter

Några av kanalens "Features"

*Sunset hour.

Under solnedgångstimmen spelas sköna balader och liknande

*Stay awake.

Under de mörka timmarna på dygnet spelas sjuhelvetisk rock för att de som SKA hålla sig vakna ska kunna göra det också

*Wakeup call.

Under en period på en timme går musiken från lugna klassiker, och sedan upp till sjuhelvetisk rock. Tanken är att man ska kunna vakna lugnt, och om man inte gör det, så väcks man VÅLDSAMT

*Party report.

Någon spelar in en raport från en fest de nyligen varit på, och berättar om sånt skit. Sänds på fredagskvällar, för att locka folk (främst tjejer) till att festa. Visst är det svårt att säga nej då man blir frestad?

*Become da playa'

Ett program som ger dig råd till hur man raggar brudar, blir festens kung och helt enkellt blir oförglömlig.

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Låter som att du har storhetsvansinne Darkjak.

Du ska kanske börja med något lite mindre?

Vaddå storhetsvansinne?

Jag ska ju inte ha allt på en gång. Jag tar mina klasskamraters låtar till en början, och börjar spela dom om och om igen tills nån annan vill bli med, och ytterligare någon annan. Och så ska jag såklart göra någon form av signaturlåtar på Ejay (nån som vet var man kan köpa dom billigt) för att det ska bli mindre enformigt.

Och så får någon som sagt rapportera från festerna. Kan vara jag till en början...

*Edit*

Måste man ha datorn på?

Går det inte att helt enkellt ha kanalen online?

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaddå storhetsvansinne?

Jag ska ju inte ha allt på en gång. Jag tar mina klasskamraters låtar till en början, och börjar spela dom om och om igen tills nån annan vill bli med, och ytterligare någon annan. Och så ska jag såklart göra någon form av signaturlåtar på Ejay (nån som vet var man kan köpa dom billigt) för att det ska bli mindre enformigt.

Och så får någon som sagt rapportera från festerna. Kan vara jag till en början...

*Edit*

Måste man ha datorn på?

Går det inte att helt enkellt ha kanalen online?

Datorn måste vara på.

How it works:

INTERNET-RADIO --------- DIN DATA (Online) = Allt funkar fint. Datorn spelar upp låten som sen spelas upp i radion.

-----------

INTERNET-RADIO --------- DIN DATA (Offline) = Allt funkar dött. Datorn är avstängd och kan inte spela upp låtar som sen ska spelas upp i radion. Radion är tyst (offline).

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Datorn måste vara på.

How it works:

INTERNET-RADIO --------- DIN DATA (Online) = Allt funkar fint. Datorn spelar upp låten som sen spelas upp i radion.

-----------

INTERNET-RADIO --------- DIN DATA (Offline) = Allt funkar dött. Datorn är avstängd och kan inte spela upp låtar som sen ska spelas upp i radion. Radion är tyst (offline).

Dator* (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...