Jump to content

Var vill du helst bo?


rabarben
 Share

Vart vill du bo?  

40 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Teehee... det heter rullebör! Men det säger nästan ingen. Eller jo på senaste tiden har jag börjat säga det. Eftersom jag är så in i helvete stolt plus att det är lättare att säga.

---

Skånska=Danska? Pratar Henrik Larsson danska? Pratar Zlatan danska? Pratar Peps Persson danska? Skulle inte tro det!

Jag undrar om du är dum i huvet eller bara ser det du vill se. Han sa fan aldrig att skånska är danska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Bor det folk där?

Fan, minns när jag va ute och övningskörde med syrran så drog vi till grönna för att köa lite polkagrisar. Sen blev det att fortsätta norr ut så vi drog till Ödeshög.

Ni har sjukt coolt "Centrum" förövrigt.. Typ Konsum och en skoaffär eller vad det nu va.

ICA, Norrbys skor, en kiosk, två blomsterbutiker och några fik. Och sen ett bibliotek. Vi blir alltid lika förvånade över att ICA har så många kampanj varor från OLW och shit, liksom, så många människor finns det inte ens!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Majs...potatis...gristryne...nyckelknippa...

"Landsbygden. Fantastico.

Tänk er en ljum sommarnatt tillsammans med en Rosa och Magdil. Där på fälten så gröna, vandrar vi in i solnedgången, nynnandes på "Sommaren är kort". Sakta tar vi oss till ett stenröse, och bildar ljuva och högst passionsfyllda tankar om varandra. Blickarna vi fäster intill varandras ögon skriker ut våra viljor. Så sätter vi fart. Den röda solen reflekterar gräset runtom oss, där vi nu mjölkar varandra. Vi mjölkar med glädje och muntra fnitter. "MUUUUUUUU", Rosas stämma skräller likt åska, men som en korrekt komponerad melodi. Hon kom för mig.

Den natten skulle ingen död existera, ty livet är i sådan glöd i full glans.

Landsbygden. En sommarnatt. Ett minne för alltid. "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skånska=Danska? Pratar Henrik Larsson danska? Pratar Zlatan danska? Pratar Peps Persson danska? Skulle inte tro det!

Nejdå, skånskan har ju absolut inte influerats av danskan...

Varför skulle avgaser och balblabla göra så att det är högre skolk??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis där jag bor nu (Eller samma område åtminstånde) Skittrevligt radhusområde ca 100-200 meter från stockholmsstadsgräns, 20 min promenad till Världens största Ikea (Och norra europas största utomhus shoppingcenter). 10 min promenad eller 2 min med buss till tunnelbanan som högst tar 20 min till t-centralen. Dessutom nära till pendeltåg och i princip allt man önskar sig. Kan inte bli bättre?

Vote: Storstad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis där jag bor nu (Eller samma område åtminstånde) Skittrevligt radhusområde ca 100-200 meter från stockholmsstadsgräns, 20 min promenad till Världens största Ikea (Och norra europas största utomhus shoppingcenter). 10 min promenad eller 2 min med buss till tunnelbanan som högst tar 20 min till t-centralen. Dessutom nära till pendeltåg och i princip allt man önskar sig. Kan inte bli bättre?

Vote: Storstad

Du måste bo i närheten av mig. Skitnära. Var bor du egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste bo i närheten av mig. Skitnära. Var bor du egentligen?

Tänk dig en cirkel som går igenom Fruängen, Sätra, Kungens Kurva och Älvsjö, Nästan exakt i mitten av den cirkeln (allmänt känt som Segeltorp) hittar du mig. Var bor du själv då?

Redigerad av Wallemart
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Nejdå, skånskan har ju absolut inte influerats av danskan...

Varför skulle avgaser och balblabla göra så att det är högre skolk??

Men folk blir ju sjuka ditt pucko! :)

*Ställer mig framför en mick harklar mig skriker*

JA JAG VILL LEVA JAG VILL DÖÖÖÖÖ I SKÅÅÅÅÅNE!

*Kollar mig omkring och väntar på applåder*

2000 posts!

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nejdå, skånskan har ju absolut inte influerats av danskan...

Varför skulle avgaser och balblabla göra så att det är högre skolk??

Nej det har den inte, även om många tror det. Jag är halvdansk och mina släktingar säger att de har svårare att förstå skånska än rikssvenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...