Jump to content

Valborg


Kebab
 Share

Hur firar du Valborg?  

95 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 103
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag firar inte. Vad fan är det man ska fira? Kungen eller?

Valborg - på tyska, Walpurgisnacht, är en gammal tradition.

Historiskt sett så är kommer Valborg från gammalt hedniskt vårfirande, där man firade att våren hade anlänt med majbrasor. Samtidigt så blev en nunna vid namn Walburga helgonförklarad, och detta helgon firades på samma sätt som vikingarna firade vårens ankomst. Till slut blandades dessa två traditioner ihop och bildade Valborg. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns inga fysiska risker med toppslätsskivling, 280 mg/kg kroppsvikt ligger gränsen på när testdjur dog, en bra hög dos ligger på 5 mg, så det är nästan fysiskt omöjligt.

Kan man lika gärna fråga sig hur pass nyttigt alkohol eller tobak är för 13-14-åringar.

Är den svampen knark? >_<

The dude @ Nu sover inte jag på ett bra tag :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ingen som propagerar emot droger vad jag vet. Och ser jag något sådant säger jag även då till.

Så än en gång, lägg ner. Och Dude, jag respekterar andras åsikter, men det är ingen åsikt att propagera, kei?

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ingen som propagerar emot droger vad jag vet. Och ser jag något sådant säger jag även då till.

Så än en gång, lägg ner. Och Dude, jag respekterar andras åsikter, men det är ingen åsikt att propagera, kei?

Sen när får man inte propagera för saker? Istället för att förbjuda mig att säga mina åsikter kan du väl försöka motbevisa dom.

Din eviga propaganda mot religion då? Sluta upp med den! Du kan ju få folk att tycka som du, farligt, lägg ner!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag medger att du har en poäng där. Jag förstår även hur du tänker, men saken är den att detta forum är inte riktigt "moget" för droger än, om du förstår vad jag menar, medan religion (som jag annars inte skriker om annat än i religionstråden, ungefär) är ett lite mer "värdsligt" ting.

Men jag ska inte leka forumpolis längre. Ha en fortsatt trevlig kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag medger att du har en poäng där. Jag förstår även hur du tänker, men saken är den att detta forum är inte riktigt "moget" för droger än, om du förstår vad jag menar, medan religion (som jag annars inte skriker om annat än i religionstråden, ungefär) är ett lite mer "värdsligt" ting.

Men jag ska inte leka forumpolis längre. Ha en fortsatt trevlig kväll.

Vill bara påpeka att du skriker det i varenda inlägg med tanke på dina signaturer. Jag håller förvisso med dig till 100% och tycker att du gör rätt som propagerar.

Angående min pro-drog-inställning får kidsen på den här sajten nog med antidropropaganda i verkliga livet och att jag avdramatiserar det lite är nog bara nyttigt.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...