Jump to content

Muslimer vill ha egna lagar i Sverige


skribb
 Share

Recommended Posts

Jag är från Ungern, flyttade hit (long story, inte p.g.a krig eller fattigdom) 2001.

Jag är exakt i samma situation som darkjak, och kan bara hålla med honom.

T.ex i sjuan kom det en av mina svenska klasskamrater fram till mig och sa att 'araben' (från samma klass) kom fram till honom och sa att det var rasisitiskt att ha en sverige flagga som bakgrund på sin mobil. Samtidigt frågade mig svenske om jag tyckte att det var rasistiskt. Jag svarade snabbt med ett NEJ!. Allvarligt talat...vissa araber har fel i huvudet. Inte alla!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jävla ATTENTION WHORES.

Ja, tydligen...

darkjak: Det var väl bara en ytlig brud. Jaga andra istället. :rolleyes:

Och för att fortsätta lite på det du skrev. Jag kan, till en viss del, hålla med om att vi behandlar invandrare/flyktingar lite konstigt. Det är klart att det är synd om dem som måste lämna sitt liv och land i sticket. Men när dem kommer hit och börjar skolan så blir det "enkelt" för dem. Min mosters man är f.d lärare och han fick en dag ett par nya invandrarkillar i sin klass, som redan bott i Sverige ett par år. Andra lärare behandlade sina invandrarelever som lekisbarn, med enklare uppgifter och större "förståelse" om dem inte var på lektionen. Detta trots det inte finns några regler om detta. Han (mosters man), däremot, gav dem samma uppgifter och behandling som övriga elver. Det var tufft för dem i början, eftersom dem var vana vid enklare uppgifter och snällare lärare. Han fick även klagomål av arbetskamraterna för han var så sträng.

Men gissa vad? Han har träffat sina elver ett antal gånger. Praktiskt taget alla i hans f.d klass utbildar sig högt, framför allt invandrarkillarna. Hans gamla kollega hade återträff med sin f.d klass. I den var bara en eller två som gick bra utblidningar, resten hade inte lyckats särskilt bra.

Nu kanske det här är lite dåligt formulerat, men för mig är det fakta. Man är inte dummare för att man är flykting och det är "synd om än". Sätter vi invandrarna i särklasser och ger dem enklare undervidning är det klart att det blir som det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså vafan är det här för skit!. Att muslimer vill ha egna lagar i sverige? måste dom säga muslimer? det är typ som om dom menar att ALLA muslimer vill ha egna lagar.

Och dom där jäkla muslimerna. Egna lagar? asså ett skämt. Om dom kommer hit till sverige för dom fan ta mig anpassa sig till våra lagar. Detta är sverige, för att alla ska trivas måste alla lyda lagarna. Inte göra sina egna.

Nån vecka sen så berättade min pappa om detta. Att dom vill att killarna och tjejerna inte ska simma tillsammans i skolan. osv.

Jag slår vad om att dom försöker sabba sverige. Göra det till ett öken med dagliga bomber.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, tydligen...

darkjak: Det var väl bara en ytlig brud. Jaga andra istället. :rolleyes:

Och för att fortsätta lite på det du skrev. Jag kan, till en viss del, hålla med om att vi behandlar invandrare/flyktingar lite konstigt. Det är klart att det är synd om dem som måste lämna sitt liv och land i sticket. Men när dem kommer hit och börjar skolan så blir det "enkelt" för dem. Min mosters man är f.d lärare och han fick en dag ett par nya invandrarkillar i sin klass, som redan bott i Sverige ett par år. Andra lärare behandlade sina invandrarelever som lekisbarn, med enklare uppgifter och större "förståelse" om dem inte var på lektionen. Detta trots det inte finns några regler om detta. Han (mosters man), däremot, gav dem samma uppgifter och behandling som övriga elver. Det var tufft för dem i början, eftersom dem var vana vid enklare uppgifter och snällare lärare. Han fick även klagomål av arbetskamraterna för han var så sträng.

Men gissa vad? Han har träffat sina elver ett antal gånger. Praktiskt taget alla i hans f.d klass utbildar sig högt, framför allt invandrarkillarna. Hans gamla kollega hade återträff med sin f.d klass. I den var bara en eller två som gick bra utblidningar, resten hade inte lyckats särskilt bra.

Nu kanske det här är lite dåligt formulerat, men för mig är det fakta. Man är inte dummare för att man är flykting och det är "synd om än". Sätter vi invandrarna i särklasser och ger dem enklare undervidning är det klart att det blir som det blir.

Det är ju så det ska vara. ;)

Alla ska ha samma svårighetsgrad i skolan. Att man inte kan språket flytande ska inte tas som ett så allvarligt handikapp som det gör i dagens samhälle.

Om en invandrare börja på en skola och inte går in för att lära sig Svenskan så glider han genast bak i ledet och får det svårare än andra. Då får skolan i uppgift att ha special klasser med invandraren och eftersom han får lättare uppgifter så behöver han inte anstränga sig lika mycket, vilket gör att han inte lär sig lika bra som alla andra.

Nu menar jag dock inte att det bara är invandrare som är sånna. Dock så är det oftast det. Minns i min skola på högstadiet så var det en "invidiuell klass". Även kallad sepe-klassen om jag inte minns fel. Det var med fördel 4/5 invandrare i den klassen, som inte gjorde något och inte ville göra något heller. Bara allmänt dryga och uppkäftiga mot lärare och andra elever. Antagligen dom fick så mycket stryk och våran högstadieskola var så pass "rasistisk" som den ändå var/är.

Kan säga utan att vara rasist att jag hatade varenda invandrare i den klassen och slog flertalet av dom. Delvis för jag hade kompisar som gick i den klassen som verkligen hade problem i skolan och inte fick de resurser dom behövde för att invandrarna i den klassen hade slagsmål på lektionstider och dylikt. Det gjorde att mina polare inte fick hjälp och började bråka med dom istället.

Det ska påpekas att invandrarna som inte gick i den klassen inte alls var som dom som gick i klassen, och jag hade faktist ett par kompisar som inte hade svenskt ursprung. Försvann dock efter högstadiet, med 90% av alla andra skolkompisar. Både svenskar och invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men många har inte så svårt som det kan se ut. I det här fallet kunde dem, men dem var inte vana. De andra lärarna nekade dem de kunskaper som övriga elever fick.

Men givetvis, är man ny i landet och har språkproblem ska man lära sig det man behöver först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men många har inte så svårt som det kan se ut. I det här fallet kunde dem, men dem var inte vana. De andra lärarna nekade dem de kunskaper som övriga elever fick.

Men givetvis, är man ny i landet och har språkproblem ska man lära sig det man behöver först.

Det är det jag menar.

Dom som gick i sepe-klassen kunde sin svenska (dom kunde iaf varenda svordom i svenska ordlistan) men gick i sepe-klassen för dom inte ville lära sig nånting och bara var ute efter att göra livet surt för elever och lärare.

Det är sånna som man ska skicka tillbaka till sina hemland. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEN. Blir så trött på folk som tror att alla är rasister som klagar på någon som råkar komma från ett annat land. Har fan inget med rasism att göra.

"om 20 år är sverige ett arab land" vad är det då? kan ju dra andra qoutes från den här/andra topics också...

edit: Ni s.k "svennarna" är ju de som startar "den onda cirkeln", skulle ni bli rånade på era I-Pods och nerslagna om ni inte varit främlingsfjäntliga(stavning?)?

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte denna skit men SNÄLLA!

Sluta skriva samma sak om och om och om igen. Skriv något intressant förfan.

Whatever.

Finns tre olika klasser i min årskurs.

a b och c.

A finns det 10 invandrare och 20svenskar. ALLA är värsta gangstarn niggah sug min kuk blablabla. Betygen oftast ig och g.

B(min klass) så är 25personer invandrare och 5svenskar. Betygen är MVG och ingen från klassen har någonsin ställt till med problem

C 22personer är svenskar 8invandrare. Betygen är oftast VG.

Så fucking shutup om att "blattar" är 0i samhället. Ingen i min familj (Min familj, min farbrors familj, min fasters familj, mina två kusiners olika familjer och min morbrors familj) sitter hemma och kan ingen svenska och är städare på någon skola. Men vi är INTE muslimer så det är kanske därför, haha :o

Redigerad av Anathema
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...