Jump to content

Muslimer vill ha egna lagar i Sverige


skribb
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, stanna då Ronin, vi behöver dig för att prata vett i dem. Idag har en jävla massa muslimer uttalat sig om att de inte står bakom detta förslaget, så sluta tro att det gäller alla.

Crille_: Du är så sjukt löjlig, när vi inte tyckte samma sök i homotråden beskyllde du mig för att bög, och här beskyller ( i brist på bättre ord) Anathema för att vara muslim. Kom med riktiga argument eller var tyst.

Tror fakiskt att det är på det sättet när det gäller många saker..

Tex feminism (stavning).. Det är vissa som anser sig klara sig utan män.. men inte alla.

Dock tycker jag att detta förslag är helt j*vla fucked up.. Om man tänker efter så vore det ju diskriminering utav svenskar som vill bada under de tider som de muslimska kvinnor ska bada.

HELT FEL enligt mig... Har inget emot utlänningar. Men kommer man hit ska man ta mig fan anpassa sig till det svenska samhället och inte klaga på allt då kan man sticka härifrån..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs:

Jag har tänkt länge på att skriva något och säga något, men jag har inte kunnat ordna mina idéer eller tiden har bara gått och jag har sagt till mig själv ”imorgon gör jag det”. Men brevet från Sveriges muslimska förbund var droppen och nu måste jag säga mitt.

Jag har bott i Sverige i elva år, själv är jag utlänning så om någon tror att jag är en svensk rasist har fel. Under dessa elva år har jag sett hur Sverige blir mindre och mindre svensk. Sedan jag kom fick jag höra om mina rättigheter, men aldrig om mina skyldigheter och under alla dessa år har jag sett och hört hur invandrare missbrukar sitt rätt.

Hur kan man behandla ett land som har öppnat sina dörrar för ett bättre liv på det sättet? Hur kan man kräva mer och mer och försöka förvandla detta land till sitt ursprungliga land istället för att respektera och förstå att man kom till Sverige och inte till Iran, Irak, Chile, USA eller vilket land som helst som man kommer ifrån?

Jag undrar hur dem som kommer från länder där det finns fattigdom, krig och orättvisa, där de inte har kunnat sova, där de har behövt gömma sig kan säga att Sverige är orättvisst när de från första dagen fick en säng, mat och kläder och framför allt frihet, trygghet och fred?

De flesta invandrare har kommit hit med ingenting och här har de fått pengar från socialen, kurser, utbildning. De som var redan utbildade i sina länder har kanske haft det svårt att få jobb, men glöm inte att ni kom för att söka skydd, inte med ett arbetskontrakt som sedan bröts av svenska myndigheterna. Förutom de som kom som arbetskraft för länge sedan har ingen kommit hit på grund av jobb utan på grund av krig och fattigdom och för att söka asyl.

Jag menar inte att man skall acceptera vad som helst. Jag menar inte att man inte skall bli behandlad med respekt, jag menar att man skall kräva respekt som människa, men respektera människorna som bodde här innan vi kom.

Varför skall muslimer ha sina egna lagar och inte katoliker? Varför skall man ha mat till ramadan och inte ”empanadas” den 18e september när man firar den chilenska nationaldagen? Varför skall man inte straffa ett brott på samma sätt när det handlar om ”hedersbrott” och en infödd svensk skall rutna i fängelset för att det inte handlar om heder?

Varför kan inte en infödd svensk hissa sin flagga utan att bli kallad rasist, men jag kan gå på gatan med min flagga utan att någon misstänker ens att jag kan vara rasist?

Jag undrar bara hur länge kommer det att dröja tills vi firar något annat än Midsommarafton, tills vi målar sommarstugor med olika färger för att så gör man i mitt land och inte här. Tills vi har ett annat språk för att vi invandrare inte kan uttala svenska bokstäver och vi skall inte prata om artiklarna ”ett” eller ”en”,  de måste försvinna, eftersom vi utlänningar aldrig kommer att kunna gissa rätt, tills vi gräver levande allt det som är den svenska kulturen.

Hur i hela världen kan man kräva respekt om man inte respekterar?

Och eftersom jag har också rätt att kräva (jag lärde mig ju när jag kom att vi har rättigheter här), kräver jag nu att Sverige skall vakna och göra något. Vi måste försvara det här fina landet, för om vi inte respekterar det kommer ingen annan att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg inslag om detta på TV igår. Jag kan ärligt säga att jag inte läst igenom hela topicen så jag har nog antagligen missat viktiga saker. Men jag läste det som Ceone "sa" och det var bra skrivet. Jag såg även det som Jacker skrev på första sidan. ALLA muslimer är inte sådana här. Det var någon särskilt grupp muslimer som ville detta. Den gruppen talade även om hur dåligt Sverige är och allt sådant. Då tycker jag att dom är EXTREMT korkade som ens flyttar hit. Om dom tycker att "alla" svenska tjejer är "horor" så kan dom la flytta hem till sitt land.

En tjej som har sex med olika killar före äktenskap under fyllan inom islam stenas ju nästan till döds. I Sverige är det inget fel. Vi har egen vilja. Det är klart att föräldrar skäms lite för sitt barn om det kommer hem full som en vattensänkt stövel och skriker i trappuppgången. Men inte fan har familjen förlorat sin heder. Ja, jag kom ifrån ämnet. Ja, jag vet att alla muslimer inte är sådana och att många faktiskt anpassar sig till Sverige och lever "svenskt". Jag har inget emot invandrare sålänge dom inte kommer hit och kräver saker på grund av sin religion.

Jag suger på att skriva långa saker :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhh fy fan vad jag hatar sånna här trådar när ni hemmarasister sitter och klagar på invandrare... :)

Om svenskar(tex) skulle kommit till något muslimskt land och försökt styra och ställa där så kommer ju de snacka massa sånt här om just svenskar också, men fan att det är rasisim.

Varför ska man inte få snacka negativt om vissa personer bara för att de inte kommer från Sverige? Därimot är det helt fel att dra alla över en kam, men det tyckar jag de flästa har hållt sig ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om svenskar(tex) skulle kommit till något muslimskt land och försökt styra och ställa där så kommer ju de snacka massa sånt här om just svenskar också, men fan att det är rasisim.

Varför ska man inte få snacka negativt om vissa personer bara för att de inte kommer från Sverige? Därimot är det helt fel att dra alla över en kam, men det tyckar jag de flästa har hållt sig ifrån.

Jo det är det men det skulle aldrig hända för vem migrerar till ett fattigare land som antagligen har krig eller terrordåd?

@bubbli: bra skrivet...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhh fy fan vad jag hatar sånna här trådar när ni hemmarasister sitter och klagar på invandrare... <_<

MEN. Blir så trött på folk som tror att alla är rasister som klagar på någon som råkar komma från ett annat land. Har fan inget med rasism att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ja vilken jävla bra idé av de, snacka om ett stort steg i riktningen att vi ska behandla alla lika vi gör så att alla genom att följa lagen måste behandlas olika.

Vad hade idiotmuppen som kom på detta druckit när han kom på det?

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är det men det skulle aldrig hända för vem migrerar till ett fattigare land som antagligen har krig eller terrordåd?

@bubbli: bra skrivet...

Spela roll varför man flyttade hit!

Man ska anpassa sig till det land man kommer, och inte anpassa det efter sig.

Jag är ursprungligen från Polen. Och för er som inte vet, så är Polen ett starkt katolskt land. Som i "horigt att ha sex före äktenskap" och "förbud mot aborter"-katolskt. Inte fan springer jag omkring och skriker att alla kommer hamna i helvettet i det här landet för att ingen går i kyrkan, och alla får sitt första ligg före äktenskap.

Det har gullats PÅ TOK för mycket med muslimerna i Sverige. Jag kan berätta hur det är på min skola: då vi får käka falukorv gjord av gud vet vad, som stekts i härsket matfett, får muslimerna fan hamburgare. Ingen har frågat den relativt stora skara polacker här i skolan om vi vill lära oss polska som B-språk, men muslimerna MÅSTE lära sig sin förbannade arabiska. Muslimerna får snacka på arabiska hur djäkla mycket dom än vill, men så fort något hörs på polska (under de snart tolv år jag har pluggat, har jag sagt kanske tio meningar) så exploderar fullkomligt lärarna, om de inte bad om det först. På en skola i min kommun var det några som ville förbjuda julfirandet i skolan, för att de kände sig kränkta, och de lyckades nästan. Än roligare är det på krogen eller på diskot. Klämmer jag en tjej på häcken, får jag en örfil. Klämmer en muslim en tjej på häcken blir hon flirtig som självaste fan, och börjar praktiskt tagit knulla djäkeln på dansgolvet (du vet, så som tjejerna brukar dansa i 50 cents musikvideoer).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spela roll varför man flyttade hit!

Man ska anpassa sig till det land man kommer, och inte anpassa det efter sig.

Jag är ursprungligen från Polen. Och för er som inte vet, så är Polen ett starkt katolskt land. Som i "horigt att ha sex före äktenskap" och "förbud mot aborter"-katolskt. Inte fan springer jag omkring och skriker att alla kommer hamna i helvettet i det här landet för att ingen går i kyrkan, och alla får sitt första ligg före äktenskap.

Det har gullats PÅ TOK för mycket med muslimerna i Sverige. Jag kan berätta hur det är på min skola: då vi får käka falukorv gjord av gud vet vad, som stekts i härsket matfett, får muslimerna fan hamburgare. Ingen har frågat den relativt stora skara polacker här i skolan om vi vill lära oss polska som B-språk, men muslimerna MÅSTE lära sig sin förbannade arabiska. Muslimerna får snacka på arabiska hur djäkla mycket dom än vill, men så fort något hörs på polska (under de snart tolv år jag har pluggat, har jag sagt kanske tio meningar) så exploderar fullkomligt lärarna, om de inte bad om det först. På en skola i min kommun var det några som ville förbjuda julfirandet i skolan, för att de kände sig kränkta, och de lyckades nästan. Än roligare är det på krogen eller på diskot. Klämmer jag en tjej på häcken, får jag en örfil. Klämmer en muslim en tjej på häcken blir hon flirtig som självaste fan, och börjar praktiskt tagit knulla djäkeln på dansgolvet (du vet, så som tjejerna brukar dansa i 50 cents musikvideoer).

Dina åsikter är läskiga :rolleyes:

Att du får en örfil är antagligen för att du är ful eller nåt, inte för att du är från Polen. Du verkar vara lite avundsjuk på muslimerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dina åsikter är läskiga :rolleyes:

Att du får en örfil är antagligen för att du är ful eller nåt, inte för att du är från Polen. Du verkar vara lite avundsjuk på muslimerna.

Ska det vara rättvist ska det vara rättvist.

Muslimerna behandlas extremt mycket bättre än invandrare från exempelvis Europa eller Asien.

Det går exempelvis en Koreanska i min klass. Hon är praktiskt taget mobbad av engelskläraren. Sådan behandling GÅR inte att man utsätter muslimer för.

Östeuropéer behandlas som skit rent ut sagt. Alla håller ju på och lipar över att bl a Polacken kommer och snor svenskens jobb. Jag mobbades genom hela lågstadiet och mellanstadiet, med en och samma gång på gång återkommande kommentar: polackdjävel.

Gå omkring på din skola imorgon, eller på en fest nån gång. Du kommer upptäcka att det mesta jag skrivit i den här och mitt föregående inlägg stämmer väl!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...