Jump to content

Warcraft 3


gizmo91
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 7 months later...

Bump. :)

Är det någon som är intresserad av att spela lite?

Jag spelar inte vanliga Warcraft III:TFT, eftersom jag är urless på det, utan custom games. Bland dem främst Sheep Tag, Green TD och Card Shuffle. DotA har jag tröttnat på.

Har du inget Battle.net- account? Ingen fara, det har inte jag heller. Spela på Eurobattle.net istället. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump. :)

Är det någon som är intresserad av att spela lite?

Jag spelar inte vanliga Warcraft III:TFT, eftersom jag är urless på det, utan custom games. Bland dem främst Sheep Tag, Green TD och Card Shuffle. DotA har jag tröttnat på.

Har du inget Battle.net- account? Ingen fara, det har inte jag heller. Spela på Eurobattle.net istället. ;)

Tröttna på DotA? Vafalls? Går det? Spela med duktiga spelare som inte leavar och som spelar som ett lag. Då är det helt omöjligt att sluta spela, även med statsen 1 - 20...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tröttna på DotA? Vafalls? Går det? Spela med duktiga spelare som inte leavar och som spelar som ett lag. Då är det helt omöjligt att sluta spela, även med statsen 1 - 20...

Alltså. Jag har ingenting emot DotA. Men jag förstår inte varför just det är stort? Jag menar, enligt mig är det bara ett roligt custom game i mängden. Finns många roliga custom game, men nu för tiden spelar alla DotA så ingen verkar märka dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså. Jag har ingenting emot DotA. Men jag förstår inte varför just det är stort? Jag menar, enligt mig är det bara ett roligt custom game i mängden. Finns många roliga custom game, men nu för tiden spelar alla DotA så ingen verkar märka dem.

DotA är ju utan tvekan det roligaste custom som finns.

Visst TS, TD, HS, FF är kul, men DotA är verkligen mer genomtänkt och spelvänligt.

*lexicon*

TS - Team Survival

TD - Tower Defence

HS - Hero Siege

FF - Footmen Frenzy

Topic: Jag lirar bara på GG.

Finns att ladda hem på http://www.gg-game.com/

(guide)

  1. Ladda ner GG Client >Här<
  2. Installera GG Client
  3. Registrera dig >Här<
  4. Konfigurera din GG Client
(Konfigurerings guide)
  • När du registerat dig kan du logga in på GG Client (spara lösenordet så har du autojoin sen)
  • Klicka på Settings
  • Klicka på War3 TFT RPG
  • Nere vid "Game Executable Path" så klickar du på browse
  • Leta upp filen "Frozen Throne.exe" och klicka på OK
  • Klicka på OK igen så du kommer ut från Settings
  • Klicka på War3 TFT RPG ikonen till vänster (LAN Games spalten)
  • Klicka på rummet Europe [xxx] för att komma åt dom Europenska rummen
  • Välj ett rum (Jag är alltid inne i rummet "Europe Dota Room 3" då det aldrig är fullt)
  • När du är inne i ett rum så är det enda du behöver göra att klicka på "Start Game" så kommer spelet att starta (Klicka Ja på popupen som kommer upp varje gång)
  • Nu kommer du att hitta games i LAN Games inne i TFT, eller så kan du skapa eget, vilket som passar. Du behöver inte köra DotA, bara för rummet heter det heller.

(Detta är enbart för WC3:TFT, men det funkar även med vanliga WC3, och även vissa andra spel)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njää, jag spelar DotA ibland, för det är kul, men det har aldrig riktigt blivit någon superhit för mig. Sheep Tag, däremot, är jag super-pro på nu. :):D

Sheeptag. Får nästan en antinostalgikick. Tråkigare spelide får man ju förfan leta efter. Några får som spammar småhus konstant. Gaytag ska det vara. Pricis samma sak fast med ändrade modeller. DET, är kvalite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta spelidéer låter ju tråkigt om man bekriver de på ditt sätt. Tre fåror i skogen där några halvdana hjältar springer fram och tillbaka med ett gäng negerpojkar vid knäna? Slentrianmässigt så jag faller omkull.

Men det är ju en hel del mer bakom första anblicken. Vad jag gillar med Sheep Tag är just grejen att man liksom aldrig går säker som får, ständigt får man kämpa för sin överlevnad och så vidare. Det har jag alltid gillat med spel, minns att jag älskade att kolla på när brorsan spelade Red Alert 2, och hela hans armé blev utplånad så när som på en soldat han gömde i skogen. Med den soldaten byggde han sedan upp en hel bas igen. Den typen av spel gillar jag.

DotA blir för segt för mig - sedan tar så lätt en person ledningen. En hjälte blir dödad ett par gånger, en annan levlar som aldrig förr och någon leftar - spelet är så gott som avgjort. På Sheep Tag kan det vända när som helst.

[Kuriosa: Precis vad som hände på min 3v8- match. De små skitfåren hade så gott som tagit ut segern i förskott. Med cirka tre minuter kvar köper jag två Infernals. Den ena sätter jag på vakt vid jail. Vi lyckas döda fåret som byggt mest, och vips ser inte fårens bas lika stor ut längre. En kille har byggt upp mängder med freeze towers och stun towers i ett hörn kring money making buildings - jag summonar min andra infernal och låter den slå sönder allt. Pang, inget försvar kvar. Sen var det bara att jaga de sista tagna fåren. Med speed boots går det lätt. :D]

Som sagt spelar jag ju inte bara Sheep Tag. Jag rundar det med Green TD och Card Shuffle också. Ibland lite DotA. Mr.Dumbom ska vara med på de spelen imorgon - någon mer som är med? :)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...