Jump to content

Muhammedkarikatyrernas efterdyning


Arman
 Share

Recommended Posts

Jag är katolik för att jag föddes som en sån.. mina föräldrar är katoliker..

har sett flera dokumentärer, läst dagstidningar och sett flera ggr på TV när något sådant inträffat.. hur kvinnor i dom arabiska länderna lever.. och vad dom lär barnen i skolorna.. att HATA!!!

Jag vill inte ifrågasätta ditt ursprung, du får kalla dig vad du vill.

Men bara för att man är född av två katoliker så behöver man inte själv vara katolik. Men som sagt, du får kalla dig vad du vill.

Jag föddes i Sverige men ser mig inte som svensk då min mor är turk och min far iranier. Dock ser jag mig inte som en iranier heller eftersom jag inte kan persiska, jag har aldrig varit i Iran och jag bor inte med min far. Jag kallar mig helst turk bland de som frågar. Religion är något jag heller inte har uppväxts med. Min mor är ateist (släkten är alevimuslimer) och min far är kommunist, och du vet antagligen vad det innebär. :blink:

Du har sett dokumentärer, läst dagstidningar och sett flera TV-program, säger du. Jag skulle gärna veta namnen på de artiklarna och programmen eftersom jag själv är djupt intresserad av de skumma informationerna som går som rykten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

http://global.finland.fi/uutiset/teksti_popup.php?id=3767

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story...,674880,00.html

Har inget emot dig Arman för jag vet att du inte är som dom..dom flesta är inte såna.. men i arabländerna är det många som verkligen inte är normala... bli inte arg på mig men jag blir väldigt besviken när människor beter sej på ett sådant sätt som muslimer gör.. jag vet att dom inte lever som vi och har en annan kultur men det är för mig ofattbart att gå och spränga sej själv och innan det skrika "ALLAH" och efter det döda flertalet personer som har inget att göra med varken USA eller något annat.. jag förstår helt enkelt inte det..

Redigerad av tojo909
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått en uppfattning utav att araber är ett stökit folk över lag. Jag menar, kolla i malmö där har de mycket kriminalitet och mest invandrare sedan tittar vi på stockholm, där har vi inte lika många invandrare och lite mindre kriminalitet och sedan drar vi till luleå och där har vi nästan ingen kriminalitet och inga invandrare, huh?

Det har med islam att göra och inget annat, det är så extremt med religion i arabländerna och man blir dödad om man inte tror på islam i princip.

Nej, är inte det minsta rasist men jag har mina åsikter och vill inte blunda för verkligheten.

Tycker som arman säger att man ska respektera om araberna inte vill att man ska rita en tecknad gubbe som de ursprungligen har fantiserat sig fram till men det är inte rätt att gå och förstöra, hota och leka tuffhet.

Många av dessa som gjorde detta var förmodligen bråkstakar från början och tog tillfälle i akt när dessa bilder publicerades.

Att blunda för att invandrare gör brott - för det mesta araber - är fegt och en enkel utväg.

Jag har ingen källa att hänvisa detta till men ring polisen vettja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SlewME: Invandrare har svårare liv, därför begår de fler brott. Folket som bränner danska ambasader är förtryckta, där har du anledningen. I muslimska, men rika och välmående städer begås inte fler brott än i en kristen stad.

Det har jag alltid varit medveten om men jag är tveksam till att det är så längre. Så många araber kan inte ha det jobbit, eller är jag helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte hela det där med Karikatyrerna var löjligt!

Vem fan har sagt att det var deras Profet Muhammed?

Det kan väl lika bra vara mor min! Nej men seriöst:

Visst så är alla Muslimer åtminstone 98% troende på sin religion, det är bara

att respektera och acceptera. Före jesu död så har säkert många

Som var troende på Gud reagerat starkt om någon har ritat ful bild av honom (GUD).

Min farsas släkt + honom hör till Ortodoxa.

Morsan är Luttheran. Och vad är jag? :blink:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte hela det där med Karikatyrerna var löjligt!

Vem fan har sagt att det var deras Profet Muhammed?

Det kan väl lika bra vara mor min!

Öhm, jag har för mig att det stog skriftligt en rubrik under bilderna.

Har din mor en turban på huvudet? Har din mor skägg och muslimska symboler på skjortan? Naturligtvis inte. För att alltså nu svara på din fråga så är det Jyllands-Posten som har sagt att det är Muhammed profeten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öhm, jag har för mig att det stog skriftligt en rubrik under bilderna.

Har din mor en turban på huvudet? Har din mor skägg och muslimska symboler på skjortan? Naturligtvis inte. För att alltså nu svara på din fråga så är det Jyllands-Posten som har sagt att det är Muhammed profeten.

Kanske det :blink:

Men jag skrev inte den där början av inlägged seriöst

skrev ju också

Nej men seriöst:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet faktiskt inte vad jag tycker, jag vet bara vad jag inte tycker.

Jag håller inte med SlewME, inte The Dude (inte till 100% i alla fall), och inte någon annan. Arman har visserligen en poäng i det han säger. Jag kan inte ens säga varför jag inte håller med er. Jag måste vara jävligt trött. Eller jo, SlewME tycker jag har en tendens att att vara lite trångsynt och generaliserande, som jag har sagt innan.. SEn tycker jag att The Dude är lite väl religionshatande, visst, jag tror inte på Gud eller nåt shit men kyrkan gör även annat mycket bra jobb. Till exempel vid tsunamin i Thailand så gjorde kyrkan ett jävligt bra arbete, eller hur?

Jag antar att okka eller någon kommer komma och tycka det jag tycker :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shiet.

(nu snackar vi om för 2500 år sedan)

Hur araberna blev de araberna som folk säger att de uppfan siffrorna bla bla bla ska jag förklara nu.

Araberna levde i klaner i varsin del ute i öknen. De bodde tillsammans och levde med varandra. Varjen klan var ungefär som ett land ute efter att ta över andra klaner. Det hände också att de slog ihop flera klaner för att bli större.

En sådan var Saudi klanen. Klaner som ville gå med gick med och de andra blev det krig med.

Tillslut lyckades de att göra ett sk land. Notera att i Persian,Babylon,Greklan och andra stora länder så blomstrade landet.

Nu hoppar vi över flera år till Muhammed. Perserna hade brutalt blivit mördade och städer nedbrända av Alexander. Babylonierna blev sedan en del av Persien vilket fick samma öde.

Muhammed kommer med några galenskaper om gud har snackat med honom blablabla, skitsnack. Vilka tror honom? Endast familjen. Hur ska han kunna övertyga alla och ta över alla? Ja han fick soldater genom att säga:

Kom, kriga med mig. De länder vi tar över får ni plundra som fan. Våldta alla kvinnor och tvinga de som era hustruar. Ta männen som slavar och ta all mat.

Tänk er typ flera tusen människor. Som lever som fan. Sjukdomar, inga pengar och för lite mat.

Vad svarade de? Hell yeah!

Så började de plundra döda och konvertera.

Du hade 2val om araberna kom till dig. Bli muslim och följ med oss på krig eller så så skär vi av din hals och alla andra i din familj. Folk som sa Nej. Dog tillsammans med familjen. Huset nerbrännt kvinnorna våldtagna och allt du ägde snott.

Så blev det med alla!

Svarta var lika med noll och alla ALLA som kom i deras väg blev slavar!

Tänk er. Det rog över land efter lan ända till spanien!

och nu! hur fan kunde de här araberna gjöra siffrorna och en del av bokstäverna och andra saker.

Det gjorde de inte! Alla uppfinare och vetenskaps män togs till fånga och var tvugna att uttropa dessa grejer som arabiska.

Tillex som var det en iranier som höll på med siffrorna. Vad lärs i skolorna? Jo araberna gjorde de.

Ja Razi och Ibn Sina var iranier!

Och fortfarande till denna dag har vi fastnat i skiten.

Länge leve frihet.

Edit:Tweak, en väns syster kom till sverige och sökte asyl. de kunde inte stanna i iran eftersom mannen var medlem i en anti-islam i iran grupp.

De fick inte stanna ( :blink: ) och vilka hjälpte de? Kyrkan. De fick lite pengar, de fick mat och barnen fick gå i skolan.

Det kan man tacka de för!

Redigerad av Anathema
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet faktiskt inte vad jag tycker, jag vet bara vad jag inte tycker.

Jag håller inte med SlewME, inte The Dude (inte till 100% i alla fall), och inte någon annan. Arman har visserligen en poäng i det han säger. Jag kan inte ens säga varför jag inte håller med er. Jag måste vara jävligt trött. Eller jo, SlewME tycker jag har en tendens att att vara lite trångsynt och generaliserande, som jag har sagt innan.. SEn tycker jag att The Dude är lite väl religionshatande, visst, jag tror inte på Gud eller nåt shit men kyrkan gör även annat mycket bra jobb. Till exempel vid tsunamin i Thailand så gjorde kyrkan ett jävligt bra arbete, eller hur?

Jag antar att okka eller någon kommer komma och tycka det jag tycker :blink:

Trångsynt i all ära, det är du som vill mörklägga hur det egentligen är. Jag har aldrig påpekat att det bara finns nackdelar hos araber, ville dock poängtera att det är föraförallt araber som är stökiga - men det är givetvis även endel svenskar.

Så jag förstår inte vad du menar med det där. Men du vill väl säkert inte inse hur det ser ut och därav säger du till mig att jag är trångsynt.

Generalisera gör jag inte men jag har varken tid eller ork att gå och räkna de x. antal araber som bråkar alt. inte bråkar. Därför skriver jag bara araber/invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här finns det lite information om det hela.

Fast drar man inte alla över en kamm när man påstår att Danmark publicerade bilderna? Det var trots allt Jyllandsposten. Det är också där muslimernas fel ligger, att attackera hela Danmark och andra länder för bilderna. Jag kan respektera att "vanliga" muslimer känner sig kränkta, men om en massa extremister utnyttjar händelsen för att spruda våld är det lika skamlig av dem som det var av Jyllandsposten att publicera bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trångsynt i all ära, det är du som vill mörklägga hur det egentligen är. Jag har aldrig påpekat att det bara finns nackdelar hos araber, ville dock poängtera att det är föraförallt araber som är stökiga - men det är givetvis även endel svenskar.

Så jag förstår inte vad du menar med det där. Men du vill väl säkert inte inse hur det ser ut och därav säger du till mig att jag är trångsynt.

Generalisera gör jag inte men jag har varken tid eller ork att gå och räkna de x. antal araber som bråkar alt. inte bråkar. Därför skriver jag bara araber/invandrare.

Tror du att du hade tyckt att araber hade vart störiga om dom hade snackat svenska?

För visst, när araber bråkar på arabiska, så kanske du tycker att det låter som dom gapar ut massa meningslösa ord på arabiska. Det kanske förrvirrar sånna som dig, eftersom du inte förstår ett skvatt. Kanske därför du tror att dem bråkar så mycket, dom kanske egentilgen pratar vanligt, fast med bara en högre ton.

Tänk dig t.ex när några i Big Brother huset bråkar. Tänk dig om dom hade bråkat på arabiska, then you will get my point.

Och vem har sagt att araber är stökiga? Dom flesta troende muslimer har väldigt städade och fina hem.

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du att du hade tyckt att araber hade vart störiga om dom hade snackat svenska?

För visst, när araber bråkar på arabiska, så kanske du tycker att det låter som dom gapar ut massa meningslösa ord på arabiska. Det kanske förrvirrar sånna som dig, eftersom du inte förstår ett skvatt. Kanske därför du tror att dem bråkar så mycket, dom kanske egentilgen pratar vanligt, fast med bara en högre ton.

Tänk dig t.ex när några i Big Brother huset bråkar. Tänk dig om dom hade bråkat på arabiska, then you will get my point.

Och vem har sagt att araber är stökiga? Dom flesta troende muslimer har väldigt städade och fina hem.

Jo, men uppenbaligen är dem bråkiga i och med att de är överrepresenterade i bråk och brott u överigt. Dessutom spränger bilar och härjar i sina länder. Det är ju bara att titta hur de håller på, hör du någon gång att de spränger bilar eller kör en en bild med flera kilo sprängladdning i en byggnad i sverige? Nej.

Japp, detta vet jag utifrån vad media har sagt och det som media har visat stämmer däremot hur mycket det är viklat är en annan femma men det är inte det som jag titta på.

Sedan att de skriker har jag också observerat, speciellt när jag satt på en biograf och ville titta på en film så satt de och gapade, men det var inte det som jag pratade om, eller?

Orkar faktiskt inte gå in i en diskussion med er om detta eftersom att båda parterna kommer att stå fast vid sina ord, dvs. att jag tycker att fler araber bråkar än vad västlänningar gör och ni att västlänningar är monster och araberna gör rätt.

Här har jag sagt mitt och nu får ni kasta hur mycket skit ni vill för jag svarar inte!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men uppenbaligen är dem bråkiga i och med att de är överrepresenterade i bråk och brott u överigt. Dessutom spränger bilar och härjar i sina länder. Det är ju bara att titta hur de håller på, hör du någon gång att de spränger bilar eller kör en en bild med flera kilo sprängladdning i en byggnad i sverige? Nej.

Jahaja, här var vi ignoranta. Vart skall vi börja?

Ok, du vill ha en anledning till varför det inte sprängs bilar i Sverige? Vi har ett demokratiskt politiskt system, OM muslimer i sverige skulle vilja nå ut med sina åsikter har dem all möjlighet till det. Det har yttrandefrihet sett till.

Så tar vi Irak, Afghanistan etc.

Jättedemokratiskt styre där. I mellanöstern är det svårt att få sin röst hörd i det politiska systemet, och de som kämpar för sina åsikter är oftast de som inte har en fet lånearmé från USA (Irak, Israel etc.), de har rätt att kämpa för sina ideal de också, vilket de gör. Med de enda medlen de har tillgängliga.

Om sverige var en tolatlitär stat kan jag garantera att du hade sett et par bilbomber i veckan på nyheterna, om dem inte hade censurerat bort det d.v.s.

Research shows that terrorism is most common in nations with intermediate political freedom. The nations with the least terrorism are the most democratic nations.

Du tror möjligtvis inte att det finns en bra anledning till det? Att avfärda terrorism som något dåligt är ignorant som fan, och något jag stör mig på i vardagen.

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag e katolik men det skiter jag i.. jag lever som jag vill och gör som jag vill.. tror inte ens på gud..

Då är du inte katolik?

Jag föddes protestant därför att jag är döpt, men inte fan ÄR jag protestant för det. Svårt att skilja på saker eller?

Edit: Bra skrivet det där om religion förresten, Dude. Du märker nog själv hur mycket jag uppskattar det du sa :blink: allt fick inte plats dock.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är du inte katolik?

Jag föddes protestant därför att jag är döpt, men inte fan ÄR jag protestant för det. Svårt att skilja på saker eller?

Edit: Bra skrivet det där om religion förresten, Dude. Du märker nog själv hur mycket jag uppskattar det du sa :D allt fick inte plats dock.

Oo ich bin in ein quote :blink:

SlewME: Kan tyvärr inte svara på det, har inte så stor koll saken att jag kan generellt säga att alla övervåldsamma muslimer är förtryckta/fattiga, men jag tror att det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar faktiskt inte gå in i en diskussion med er om detta eftersom att båda parterna kommer att stå fast vid sina ord, dvs. att jag tycker att fler araber bråkar än vad västlänningar gör och ni att västlänningar är monster och araberna gör rätt.

Här har jag sagt mitt och nu får ni kasta hur mycket skit ni vill för jag svarar inte!

Resten av det du skrev svarade Mikolan bra på, det detta kan ju jag svara på då.

Dåligt av dig att påstå att vi kommer kasta skit på dig, vi försöker bara göra som Arman bad oss, att föra en seriös diskussion? Är det för mycket för dig eller?

Självklart bråkar fler araber om vi nu kan kalla dem det, än vad västlänningar gör. MEN det har sina orsaker, det måste du väl förstå, och de orsakerna räknade Mikolan upp. DEt är med det jag menar att du är trångsynt, du verkar typ tro att de föds onda och kan knappt se förbi all statistik du sitter hemma och glor på.

Exempel på att du generaliserar har vi ju ett jävligt bra, nämligen det här.

"Sedan att de skriker har jag också observerat, speciellt när jag satt på en biograf och ville titta på en film så satt de och gapade"

"Åh, de dumma araberna pratar högt, fan, alla araber är högljudda!"

Nu förstår jag också att det inte är riktigt så, men tänk lite SlewME?

Och i ditt tidigare inlägg, att jag skulle försöka mörklägga någonting? Vad är det jag försöker mörklägga?

Självklart vet även jag att de spränger sig själva i luften med mera i Mellanöstern, men det beror ju på detsom Mikolan sade.

Invandrare begår flest brott i Sverige, men det har också sina orsaker. The Dude har dragit en jävligt bra liknelse om det, den med barnhemmet. Men nu kommer vi ju in på Sveriges flyktingpolitik, och dit ska vi ju inte..

Att du sedan säger att vi tycker det araberna gör är rätt, och att vi västlänningar är monstr sjunker du ju bara till sandlåde-nivå.

Sjävlklart gör de helt fel, men man måste ändå förstå att de har sina orsaker och inte har det så jävla lätt. Västlänningar är absolut inga monster men vi borde ha större respekt för varandra, båda parter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...