Jump to content

Nybörjartråd


Recommended Posts

Tjena!

Som ny Gta-spelare överhuvud taget så kan man ju kanske behöva lite hjälp..

Och ja,det är SA jag spelar :wub:

Kan ju försöka börja i nån ände..

1. När poliserna blir "galna" å jagar en till varje pris..e det kört då? Eller kan man komma undan dom så att dom lugnar ner sej å inte bryr sej om en längre?

2. Den här "stjärnmätaren" till höger,vad har den för syfte? Antar att det har med poliserna å göra?

3. Måste man göra precis alla uppdrag? Hur vet man det isf?

..som ni märker så e jag en extrem rookie på området,men skulle vara glad för lite hjälp med vägledning och tips..

(Har kommit till grafitti-uppdraget när man ska spraya dom lila grabbarna i nyllet..sen blir poliserna galna..tänkte att lite hjälp hade varit på sin plats) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2Tjena!

Som ny Gta-spelare överhuvud taget så kan man ju kanske behöva lite hjälp..

Och ja,det är SA jag spelar :wub:

Kan ju försöka börja i nån ände..

1. När poliserna blir "galna" å jagar en till varje pris..e det kört då? Eller kan man komma undan dom så att dom lugnar ner sej å inte bryr sej om en längre?

2. Den här "stjärnmätaren" till höger,vad har den för syfte? Antar att det har med poliserna å göra?

3. Måste man göra precis alla uppdrag? Hur vet man det isf?

..som ni märker så e jag en extrem rookie på området,men skulle vara glad för lite hjälp med vägledning och tips..

(Har kommit till grafitti-uppdraget när man ska spraya dom lila grabbarna i nyllet..sen blir poliserna galna..tänkte att lite hjälp hade varit på sin plats) :lol:

1: Ja, med det tar en bra stund *EDIT* annars kan du måla om en bil du sitter i eller ta s.k polismutor (stjärnor som finns utspridda runt stan)

2: Det är din wanted-level, 1 stärna blir du lätt och snabbt av med, 2 stjärnor börjar de skjuta på dig, 3-4 kommer SWAT och polishelikoptrar, 5 stjärnor kommer FBI och den 6:e stjärnan kommer militären

3:Om du vill klara spelet måste du göra alla uppdrag, för 100% måste klara sidouppdrag, polisuppdrag m.m

Hoppas du fått tillräckligt med svar :lol:

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1: Ja, med det tar en bra stund *EDIT* annars kan du måla om en bil du sitter i eller ta s.k polismutor (stjärnor som finns utspridda runt stan)

2: Det är din wanted-level, 1 stärna blir du lätt och snabbt av med, 2 stjärnor börjar de skjuta på dig, 3-4 kommer SWAT och polishelikoptrar, 5 stjärnor kommer FBI och den 6:e stjärnan kommer militären

3:Om du vill klara spelet måste du göra alla uppdrag, för 100% måste klara sidouppdrag, polisuppdrag m.m

Hoppas du fått tillräckligt med svar :wub:

Ok,hur målar jag om bilen?

Men då känns det som att det är lika bra att "låta" dom få tag på en..så kan man börja om uppdraget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok,hur målar jag om bilen?

Men då känns det som att det är lika bra att "låta" dom få tag på en..så kan man börja om uppdraget?

Målar om den kan du göra på Pay 'n' Spray som finns lite överallt, kolla din karta du fick med när du köpte spelet.

Beroende på hur hög din wanted level är så kan det ibland vara onödigt att försöka smita ifrån dom. Fast du kan ju alltid lacka om bilen i Pay 'n' Spray för att få bort stjärnorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej okej..tack för all hjälp!

Kan försöka påstå att jag mer eller mindre kört fast på uppdraget som heter "Drive by"..bilen pallar aldrig genom hela uppdraget så både jag å mina homies dör.. Kan inte påstå att jag kör speciellt dåligt eller nåt sånt,de e snarare att jag blir påkörd/skjuten på.. Nån som har ett bra tips för att jag ska klara detta lite enklare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Qouad: Ok..man ska köra å kompisarna ska skjuta ner ett gäng..bilen får inte kvaddas (man har en mätare som visar hur mycket den pallar)..

GTApimpfoolife: hon om jag får be ^_^

återigen dessa pay n spray alltså.."återställs" bilen då?

Redigerad av baecklund
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Qouad: Ok..man ska köra å kompisarna ska skjuta ner ett gäng..bilen får inte kvaddas (man har en mätare som visar hur mycket den pallar)..

GTApimpfoolife: hon om jag får be ^_^

återigen dessa pay n spray alltså.."återställs" bilen då?

Skjuter du själv också? Homisarna suger på att skjuta så se till att skjuta själv också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skjuter du själv också? Homisarna suger på att skjuta så se till att skjuta själv också!
Nej,dom säger när man hoppar in i bilen att koncentrera sej på körningen istället.

Oooh, jag ber om ursäkt. Jag är så van vid det manliga könet (om du förstår vad jag menar).

Men bilen återställs helt efter en Pay n Spray, satt den är som ny när den är klar därinne.

Jadå,det är lugnt! ^_^ ska testa pay n spray nästa gång!

Jag får välkommna dig till forumet! 

Jag heter GTA_erra för varje tråd du gör här på forumet så får du svar. på Det här forumet är vi som en stor familj så välkommen till familjen!!!!!

Tackar,vilket välkomnande! -_-

Angående uppdraget, Baecklund. Du behöver inte spraya dom i ansiktet, jag sköt ner dom. Sen skall du spraya över loggan och åka tillbaka till ditt safehouse.

Okej?? Det där har jag klarat för länge sen..har du läst de senaste inläggen? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man behöver inte bara Pay 'n' spraya bilen. Du kan åka hem och spara, då försvinner poliserna helt, och snabbt går det. Sen när klädees afärerna har öppnat kan du också byta kläder så att dom inte ser igen dig. ^^

Ang Drive By. Stanna aldrig blien! Låt den gå hela tiden, annars är det klippt.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man behöver inte bara Pay 'n' spraya bilen. Du kan åka hem och spara, då försvinner poliserna helt, och snabbt går det. Sen när klädees afärerna har öppnat kan du också byta kläder så att dom inte ser igen dig. ^^

Ang Drive By. Stanna aldrig blien! Låt den gå hela tiden, annars är det klippt.

Ja men man ska inte köra för snabbt heller för då träffar inte Sweet & Co. Man bör åka ganska sakta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...