Jump to content

Roligheter..


ElGato
 Share

Recommended Posts

Hej och hå.. min första post det här :huh:

Kanske inte så många som spelar gta(3) längre, men jag gör det ialfall och jag hade tänkt gå igenom det mesta i detta underbara spel ^_^

Man har ju läst om massa saker som går att upptäcka i spelet och så, men det är ganska kul att upptäcka saker man inte läst om än.

Tänkte att folk kanske ville dela med sig av lite sköjjiga upptäckter eller saker i spelet.

Jag kan säga att häromdagen kom jag på ett samband mellan två personer när jag lyssnade på chatterbox.

Alla vet ju att Tony som ringer in och klagar på sin mamma är densamme tony som har maffia-restaurangen.

Men en rolig sak som jag uppmärksammade var att hon som ringer in och vill värva meddlemmar till sin organisation C.r.a.p (citizens raging against phones) säger att det är svårt att fömedla sitt budskap utan telefones hjälp.

"We used to resort to carriger-pigeons but they keep dissapearing" har jag för mig hon säger.

Senare ringer en gubbe in till chatterbox och berättar om roliga saker man kan äta (duvor och ekorrar). När han berättar om duvorna säger han nåt i stil med "Sometimes they come with notes attached, just like a chinese fortune-cookie with wings"..

Hrm.. ja.. jag tyckte det var väldans roligt ialfall när jag kom på det :">

Jaja.. fritt fram att posta sina upptäckter här.. eller att skälla ut mig för att det här var ett otroligt tråkigt topic jag startade ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En grej med chattetbox som jag aldrig tänkt på att en rasist ringer in och klagar på engelsmännen att dom har snott amerikanarnas språk och då säger lazlow Dom pratade engelska förre oss, och då hotar han lazlow till livet.. :(

en annan rolig grej e att när jag flydde från polisen i en dodo så sköt polis helikoptern ner mig! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En grej med chattetbox som jag aldrig tänkt på att en rasist ringer in och klagar på engelsmännen att dom har snott amerikanarnas språk och då säger lazlow Dom pratade engelska förre oss, och då hotar han lazlow till livet.. :(

en annan rolig grej e att när jag flydde från polisen i en dodo så sköt polis helikoptern ner mig! <_<

Har nån lyckats krocka med en polishelikopter? Det är omöjligt... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En grej med chattetbox som jag aldrig tänkt på att en rasist ringer in och klagar på engelsmännen att dom har snott amerikanarnas språk och då säger lazlow Dom pratade engelska förre oss, och då hotar han lazlow till livet.. :(

en annan rolig grej e att när jag flydde från polisen i en dodo så sköt polis helikoptern ner mig! <_<

Seg 26 - Language dispute & hopscotch

Lazlow: "Alright, let's go to the phones! Hello caller, you're on

Chatterbox."

Caller: "Lazlow man, I...I was listening to that English wimp you were

talking to earlier, I mean, do these guys realize how wussy they

sound?! I mean, th..they have the nerve to call 'crackers'

'biscuits!' And they say 'al-u-min-ium,' instead of 'aluminum.'

I mean...what's up with that!? They all think they sound so smart

with their little funny accents, I mean...I got something for

'em...SPEAK ENGLISH, YA LIMEY MORONS!!"

Lazlow: "Well you know..I think they were speaking English before we

were! Th..the people over here were speaking Shoshone and

Cherokee!"

Caller: "Man, Cherokee-shmerokee, man! A..and another thing! What's up

with them calling 'soccer' 'football?!' Man, y..you ever watched

soccer!? Man, that's a boring game, man! I'll tell what soccer

is...soccer's for little girls man! Football...now that's an

American sport! I..it teaches you good wholesome American values

man, like..like stealing other peoples land by force and...and

wearing tight pants while you do it!"

Lazlow: "Hehh...what are you talking about!?!"

Caller: "I'm talking about being a man, Lazlow! Something you wouldn't

know anything about by the sound of things. I tell ya, I bet you

play wimpy stuff like...like touch football, a..a..and basketball.

'Look, I'm running around the court bouncing the ball and I'm

seven foot three!' I'm telling ya man, I only play man sports!

Like football. And hopscotch."

Lazlow: "HOPSCOTCH!?! Th..that's a girls game!!"

Caller: "Man, that ain't a girls game man! Not rugby hopscotch! Now get

me in a scrum and I'm dangerous. I'd take anybody down! I'm the

hopscotch master! I gots fly skills at hopscotch...you know what

I'm saying??"

Lazlow: "Yeah..I..I..I kinda see your point, but you'd be a little

cranky too if your empire had fallen apart over the last hundred

years! And speaking of commerce, it's time for some commerce

here...let's go to commercials, we'll be back after this."

och då hotar han lazlow till livet.. :(

du måste hört fel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för välkomnandet till forumet <_<

Jo regnbågen har jag sett, det är häftigt. Gta är verkligen ett fullspäckat spel.. har dock inte testat vice city än, antar att alla pc-användare utan ps2 vet hur det känns att vänta på det =/

Jag såg i en annan topic att nån moddat in gta vice city ps2 kartong i gta3.

En sak som inte är inmoddad är ju skylten i gta med ett flygplan på.

Kommer inte ihåg vad det är reklam för, det kanske bara är en skylt reklam för flygplatsen.

Den går att hitta b.la i utgången av tunneln precis vid flygplatsen, eller om man kommer över bron från portland till staunton island och fortsätter rakt fram så skymmer den utsikten för flygplatsen.

Ialfall, på den skylten står det "See you in Miami"..

Visste R* om att de skulle göra vice city efter gta3?

Jag läste nånstans att när de var klara med gta3, fick de åka till miami på semester, och där kom de på idén med vice city.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visste R* om att de skulle göra vice city efter gta3?

Jag läste nånstans att när de var klara med gta3, fick de åka till miami på semester, och där kom de på idén med vice city.

Ja, direkt efter GTA3 åkte hela Rockstar North ner till miami och tog ca 10 000 bilder och flera timmars film. Rockstar Games i New York hjälpte till genom att titta på filmer som scareface och miami vice och gav ideér.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En annan sak.. har ni sett vad de manliga studenterna vid liberty university har på sina anteckningsblock :(

.. och vid första gömmstället på portland, om man går från garaget ut på trottoaren och svänger vänster, så finns det en blå skylt på väggen en bit upp för en klubb som heter "Fellas", och på samma skylt står det "please enter through the rear entrance" eller nåt i den stilen :( hehe.. sjysst humor har de ialfall på R* <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Carolus rex

Intressant nickname =)

Jag har precis läst en termin Latin på universitetet där man bekantade sig lite med böjningsformerna av deklinationerna genom att böja just Carolus rex (1:a och 3:e deklinationen).

Fick bara en lite flashback >_<

För övrigt är det väl så att det inte går att krascha in i den flygande dodon!?

Jag är ganska säker på att jag har svept förbi den ett antal ggr och åkt rakt genom ena vingen eller baken på den..

Men det har bara blivit så när den kom i vägen, har inte försökt flyga in i den så jag är inte 100.. men jag tror att den inte går att krascha i..

Men det går ju att skjuta ner den i och för sig.. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...