Jump to content

Bästa filmen ni någonsin sett?


oskaroskar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 104
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Föredrar utan.. Det är i alla fall det jag har sett :unsure:

Tycker du inte att Cinema Paradiso har ett lite väl, öhm, kort och intetsägande slut? Första delen av filmen - dvs. hans ungdomliga grönska, med film och kärlek - är ju onekligen en fin historia, men jag tycker att den inte får en riktig slutkläm (och - som det är i den med sexscenen i slutet - så är slutklämmen inget annat än klychig och idiotiskt naiv (ja, du förstår nog vad jag menar), så det blir inte heller bra). Eller vad säger du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du inte att Cinema Paradiso har ett lite väl, öhm, kort och intetsägande slut? Första delen av filmen - dvs. hans ungdomliga grönska, med film och kärlek - är ju onekligen en fin historia, men jag tycker att den inte får en riktig slutkläm (och - som det är i den med sexscenen i slutet - så är slutklämmen inget annat än klychig och idiotiskt naiv (ja, du förstår nog vad jag menar), så det blir inte heller bra). Eller vad säger du?

Jag tror faktiskt inte jag är en tillräckligt bra filmkännare för att sitta och diskutera det med dig okka, så jag tänker inte ens försöka :unsure:

Det är en mysig film!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det måste bli dessa två ändå:
  • Fear And Loathing In Las Vegas
  • The Big Lebowski

SEn jag reggade mig här på gtasajtens foum har du proppat mig full med lovord om The Big Lebowski, så igår så bestämde jag och 2 polare att vi skulle hyra den. Och det gjorde vi. Fatta vilka förväntningar jag hade, men jag blev fett besviken måste jag säga... Flummig och konstig, inte särskilt rolig ens. Visst, The Dude var en skön snubbe men ändå, tyckte inte om den. Sen är jag väl som alla andra i min generation, vill mest ha action och dödande och vet inte vad riktig film är :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...