Jump to content

3GP-filmer


Kebab
 Share

Recommended Posts

Min kompis har några trevliga filmer som hon har spelat in med sin Sony Ericsson v800. Vad ska jag ha för program för att den ska funka på datorn?

Jajust det ja. Jag har sökt på google, men jag är ju så himlans feg. Jag tankar hellst från nån sida som ni "proffs" kan lova är säker. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då vill jag ställa en omvänd fråga i den här tråden istället för att starta en ny.

Om jag vill ha in filmer i mobilen måste jag konvertera till 3gp då eller går det bra att lägga in direkt i mobilen utan att konvertera ?

Om jag måste konvertera, vad ska jag då använda för program ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok då är det bästa programmet NOKIA MULTIMEDIA CONVERTER. Det kommer att funka till din mobil oxå.. Du måste dock registrera dig, det kostar inget. Filen ligger på 18MB. Jättebra program!! LÄNK

Här har du ett annat bra forum där det finns massor med grejer till din mobil! :)

http://www.iphone-forum.org/

LYCKA TILL!  :lol:

Tackar så hjärtligt -_-

Edit: säker på att en nokia konverter funkar till min mobil ?

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den borde funka för den koverterar ju AVI/MPEG/WMV mm till 3GP..

Ifall du får har problem PM-a mig.. Men det ska funka!!! jag själv har en nokia7610..

kolla in http://www.iphone-forum.org/ sen för där finns det massor med grejer oxå till din mobil..

Jag pumpade hem konverteraren och allt funkade finfint.

Men, vilken dålig kvalitet det blev på filmen, kan man ändra några inställningar så att det blir bättre kvalitet ?

För enligt min mening var kvaliteten ganska usel.

Men annars var allt tipp-topp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha allt så här som jag har, fast om du vill så kan du ändra det markerande (bitrate) till 128kbps. då blir det bäst kvalitet fast det tar lite mera plats på mobilen.

Jag testade att höja, men det blev fortfarande dålig kvalitet på bilden.

Hmm, då är det väl så att 3gpp kanske är dålig kvalitet :/

Jämför :/

post-24-1142176740_thumb.jpg

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.3gp suger!!

Där för ska man ha Qtek mobil som kör Windows mobile 2003 :) (som jag har)

För på sådana telefoner så kan man instalera massor med program. Min mediaspelare kan spela upp b.la. mpg, 3gp, wmv, avi, divex, m.m. och så kan man se filmerna i helskärm.

Tyvärr så brukar jag titta på min bärbara dator istället :D .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din telefon är ingen symbian som jag har så du kan ej använda det program som jag har! :D Men här kan du ladda ner "XilSoft 3gp Converter" http://www.iphone-forum.org/showthread.php...t=3gp+converter, det programmet kanske e lite bättre än NMMC.Du behöver bara regga dig först.. Med detta program kan du även konvertera 3GP filer till AVI/MPEG/WMV.. Sorry om jag inte hjälpt dig tillräckligt, för jag kan inget om sony ericsson telefoner.. Har bara haft nokia mobiler..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...