Jump to content

Musikprogramm?


chiligr
 Share

Recommended Posts

WMP är gjort för att vara insmält i Windows och är därför precis som resten av windows, funkar bra om du inte är allt för avancerad men det är segt.

Itunes är gjort för att du ska kunna köpa musik i ett överdrivet plottrigt interface och är därför väldigt segt.

Winamp är segt om du har version 3 eller högre, men en del verkar gilla det för att det ser gulligt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten...hur fixar amn så att de skivor man lägger in i datorn automatiskt sparar info som skivnamn,låttitel,bandnamn osv?

Det finns en funktion i foobar som hämtar skivnamn/låtnamn.

Annars tror jag att Songbird (en ny spelare som verkar vara som Winamp, fast mycket snabbare och bättre) gör det. Den har rätt många fina funktioner verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.iTunes tycker jag är bäst. Det är så mycket mer än bara ett musik-uppspelningsprogram. Playlists, smart playlist, importera CD-skivor, söker upp namnen på internet m.m.

Itunes är gjort för att du ska kunna köpa musik i ett överdrivet plottrigt interface och är därför väldigt segt.

Lustigt att jag har iTunes på min gamla dator från 1998, när MusicStore släpptes för bara 1-2 år sen.

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...