Jump to content

Min webbradio


eliizar
 Share

Recommended Posts

När jag hostar så dyker det här upp. ;)

<02/20/06@20:16:47> [yp_add] yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: 81.224.95.197:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out).)

Gå in här och kolla ;

http://85.224.217.231/radioworld/index.php...tion=felsokning

Problem 3

<12/24/03@10:52:02> [yp_add]yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: 81.225.49.158:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out)) <12/24/03@10:52:14> [source] source dropped connection. disconnecting.

Förklaring: Säkerligen det vanligaste felmeddelandet. Detta får du om du inte har någon "ren" utväg att köra en server på, dvs om du har någonting som kan blockera den. Tre saker kan ställa till det för dig. Router, brandvägg och ISP. Jag ska berätta om hur du ska göra för alla nu:

För att kunna sända med router så måste du öppna porten du sänder med i routern. Tänk på att om du sänder med port 8000 som är standard så måste du öppna 8001 också eftersom servern sänder med porten och porten + 1. Titta på Den här sidan om du vill veta hur man öppnar portar i din router. Det är inte så krångligt som man tror.

Sen var det brandvägg också. Jag har faktiskt inte så stor erfarenhet av detta. Antingen ställer du in brandväggen så den tillåter att SHOUTcast får agera som server eller så stänger du helt enkelt bara av den.

Din ISP kan vara lite krångligare att fixa. ISP är alltså din internetleverantör. Det kan vara så att du har en som inte tillåter dig att sätta upp egna servrar. Misstänker du att det är så så får du ringa och prata med dem om de kan fixa det åt dig.

Redigerad av eliizar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...