Jump to content

Splinter Cell!


rabarben
 Share

Recommended Posts

Cortez, vad tycker du om Pandora tomorrow? Gämför med Chaos Theory?

Jag gillar faktiskt Pandora Tomorrow. =) Chaos Theory är nog bättre, men jag anser PT som spelvärt om man är ett Splinter Cell-fan. PT var faktiskt det första SC spelet jag spelade så det har väl flytit in på mig. Köpte det för jag skulle ta hand om min systers katt i 2 veckor och vara mycket ensam i hennes lägenhet då jag lovat att inte stöka till det så ville jag ha nåt nytt spel. Gick runt och kollade och såg det spelet och tänkte "varför inte?". Köpte det och älskade det. Det förgyllde mitt sommarlov. =)

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 347
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag gillar faktiskt Pandora Tomorrow. =) Chaos Theory är nog bättre, men jag anser PT som spelvärt om man är ett Splinter Cell-fan. PT var faktiskt det första SC spelet jag spelade så det har väl flytit in på mig. Köpte det för jag skulle ta hand om min systers katt i 2 veckor och vara mycket ensam i hennes lägenhet då jag lovat att inte stöka till det så ville jag ha nåt nytt spel. Gick runt och kollade och såg det spelet och tänkte "varför inte?". Köpte det och älskade det. Det förgyllde mitt sommarlov. =)

Okej, jo för jag har nämligen PT men tror inte jag har gett det en ordentlig chans, men ska nog sätta igång att spela det nu då!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bara undrar en sak. Brukar ni skjuta lampor?

Om jag behöver det. Jag OCP:ar dom hellre om jag bara ska förbi fort. =)

@nor_adde: Svenskt uppslagsord

gangster gangstern gangstrar (el. gangsters) subst.

yrkesbrottsling

Engelsk översättning

gangster, hood, thug

Iofs ska man kanske inte lita allt för mycket på uppslagsböcker. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker bilderna på nya splintercell är snygga. Det är ju bekräftat att spelet på xbox360 kommer ha banor som inte xboxen har, men xboxen kommer samtidigt ha banor som inte xbox360 har. Ett sätt att lura folk att köpa bägge?

Grafikmässigt har splintercell serien alltid (med undantag för SCPT) varit längst fram, och då menar jag allra längst fram. Splintercell1 var först med de mängd skuggor och special-effekter som det hade, samtidigt som det flöt på dåtidens hårdvara. Samma sak kan man säga om SCCT, ett spel som har absolut allt när det gäller grafik (HDR, softshadows, SM3.0 etc.) - och ändå flyter bra på ny, men även gammal hårdvara. Spelet såg fantastiskt ut på mitt döda Geforce3 och flöt på i 1024X768. På mitt X1800XT TOP ser det helt... bäst ut helt enkelt.

Kan inget annat än att se fram emot Splintercell4. Hitman4 är ju på väg - ett annat spel som jag verkligen ser fram emot. Det som hitman alltid haft, men splintercell saknat, är friheten. Mera frihet och SC kan bli något vääääldigt stort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga till er som lirar: Har ni klarat alla barnor utan att döda vakterna? Räknas en "knock-out" som att döda?

Jepp. Nej, en knockout är bara en knockout. Men om banan tillåter det så är det såklart kul om man klarar att ta sig igenom hela banan utan att röra nån. :P

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/abathhouse.JPG

100% på den mapen jag på PS2:an trodde var omöjligt att få den procenten på. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp. Nej, en knockout är bara en knockout. Men om banan tillåter det så är det såklart kul om man klarar att ta sig igenom hela banan utan att röra nån. :P

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/abathhouse.JPG

100% på den mapen jag på PS2:an trodde var omöjligt att få den procenten på. :P

Fan va kul det här med procent! Ger en anledning till att spela igenom banorna fler gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en bugg på PC-versionen tror jag...

På Penthouse uppdraget när man ska ta reda på vilka dom jobbar för så kan man ta tag i den första man ser efter ziplinan från första huset. Men jag vill klara uppdraget utan KO's. Så jag lyssnar på dom 2 vakterna som pratar utanför glasdörrarna istället, Lambert startar upp samma konservation som när man tagit vakten efter ziplinan och förhört och knockat honom, men sen när uppdraget så får jag ändå secondary objective not completed vilket blir -15% på mission rating och alltså 85%. Jagv et att man bara kan ta vakten och knocka honom men det ska gå att klara detta utan att förhöra honom har jag hört. Är det här en bugg? För detta händer varje gång.

Öh... vad är en stealth KO egentligen? Hur gör man den? Har hört att den inte dyker upp i statsen.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan nån förklara hur man "hackar" på datorn m.m på 3e uppdraget "Bank"? För mig är det bara massa siffror och fattar ingentin :S

Gjorde ett klipp, för att förklara vad som händer...

http://www.megaupload.com/?d=CT93VWHP

Först, ta fram din EEV(öh.. ja det har ju inget med hacking att göra). Men som du ser de siffror jag trycker på lyser upp. Man ska "låsa" fast dom via att klicka på dom(på PC, på PS2 är det fyrkant och på Xbox X) innan dom slutar lysa. Ju fler siffror du låser fast desto fler kombinationer till vänster försvinner(de blir svarta och går inte att välja). På mitt exempel så fanns det inga fler kombinationer kvar trots att jag bara låst 2 st, så det fanns bara en kombination kvar att välja på. Skulle laddat upp på rapidshare men det strulade.

Hoppas du förstog nåt. :ermm:

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...