Jump to content

Stor bokstav


the-copy
 Share

Recommended Posts

Grejen med att man måste skriva stor bokstav själv är väl att man ska bli mer noga med hur man skriver inläggen ihuvudtaget. Om det är stor bokstav i början eller inte tror jag inte hultan bryr sig om. men som sagt. det bidrar till att man vänjer sig vid att skriva "mognare" i övrigt också

btw. jag mår prima!

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha det handlar ej om att behålla eller inte utan att copy tyckte att första bokstaven automatiskt skulle ändras till stor istället för att man gör det manuellt

>_< Jaha.

I sådana fall tycker jag att man kan behålla det som det ser ut nu, det är inte det minsta ansträngande att sträcka sig efter capslock och dessutom tränar man sig på att skriva "renare" på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker den där regeln med stor bokstav är urlöjlig. Den första bokstaven avgör väl inte om inlägget är i rätt språk, det är ju allt annat som avgör.

Och för det andra börjar de flesta med stor bokstav...

Ge tid åt annat som GTAsajten verkligen behöver - det är min feedback...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Nov 5 2005, 19:53] Jag tycker det stora problemet är alla stavfel och särskrivningar som skrivs.

Inte av att man ska börja ett inlägg med en stor bokstav, vad spelar det för roll när folk ändå inte inleder namn/städer osv. med versal.

Men det kan vara kul att läsa vissa särskrivningar ibland >_<

BOT

Själv gillar jag gemener, men det är en smaksak. Däremot så tycker jag att man ska använda VERSALER där de ska användas så att säga.

Tycker att bra som det är nu, att man får rätta till det som är fel manuellt. Detta lär ju folk som inte lärt sig grunden i ettan att kanske lära sig den här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...