Jump to content

Stor bokstav


the-copy
 Share

Recommended Posts

[O][T],Nov 5 2005, 19:53] Jag tycker det stora problemet är alla stavfel och särskrivningar som skrivs.

Inte av att man ska börja ett inlägg med en stor bokstav, vad spelar det för roll när folk ändå inte inleder namn/städer osv. med versal.

Men det kan vara kul att läsa vissa särskrivningar ibland  >_<

BOT

Det beror lite grann på vad det är för stavfel.

Om du skriver: hejj jga måår bra, så visst det är störigt och ett tecken på att du inte lägger ner tid på ditt inlägg.

Men som de flesta antagligen har märkt med mina inlägg så finns det en del stavfel & sk. särskrivningar. Detta beror till viss del av slarv men oxå pga dyselexi.

Det är inte så gravt som min gammla köksmästare. Bokstavligt talat, han kunde inte avgöra om "katt" stavades just så eller "kat".

Jag hade svårare att stava rätt när jag var yngre men fortfarande idag har jag svårt med att avgöra om det skall vara två bokstäver i ett ordeller om ett ord skall vara delat. Tex som Siana påpekade: Drömjobb, som jag hade skrivigt som drömm jobb. Hade inte en aning...

För övrigt mår jag bra. Något trött idag eftersom jag var ute och partaja med brossan igår. :huh:

Just det, jo stor bokstav skall vara kvar.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Jag tycker den där regeln med stor bokstav är urlöjlig. Den första bokstaven avgör väl inte om inlägget är i rätt språk, det är ju allt annat som avgör.

Och för det andra börjar de flesta med stor bokstav...

Ge tid åt annat som GTAsajten verkligen behöver - det är min feedback...

word.

(lägg märke till att mina h4ckz0r-skills stödjer både stor bokstav- och wordfiltret.)

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...