Jump to content

Är det någon skillnad på the ring och ringu ?


eXotic
 Share

Recommended Posts

Ja som sagt, jag kollade på en film i natt på canal + film 1 tror jag det var, och det var en film som hette "Ringu 2" beskrivningen var typ :

Japansk rysare som slutar en vecka efter *ing* slutade

*=bokstäver saknades i beskrivningen man får om man trycker på informationsknappen på fjärrkontrollen.

iaf. så liknade den lite filmerna the ring (jag har inte sett någon the ring film bara hört beskrivningar om dom och sett scary movie 3) och flickan i brunnen var med i ringu2 så jag tänkte att det kanske var det japanska namnet på the ring, men ikke, min syrra sa att the ring 2 inte alls handlade om samma sak som ringu 2 gjorde, nu ska jag berätta lite om vad jag hann se innan jag stängde av.

Det var en japansk kvinna som var på ett sjukhus med en kille som jag tror var hennes pojkvän, dom kollade på fotografier på något barn där barnet hade mixtrat med ljuset i filmerna så det låg som någon vit dimma framför halva ansiktet. Efter ett tag gick kvinnan därifrån och får se en flicka som går bakom ett skynke som en sjuksköterska rullar på, när flickan får syn på en tv så ställer hon sig där och kollar ett litet tag sedan ser det ut som om hon får ont i huvudet.

Skärmen börjar brusa och för en kort stund ser man en brunn i ett område som ser ut som en skog med massor av röda löv på marken (jag är inte säker på detaljerna här).

Då blir alla som kollar på tv:n galna och börjar ta sig för huvudet och skrika dom med, det kommer massa sjuksköterskor och doktorer inrusande för att ta hand om alla.

Den vuxna kvinnan ser flickan som har framkallat bilderna på tv:n, och flickan säger hjälp mig och sträcker ut sin hand. Kvinnan tar tag i handen och får bilder i huvudet.

Det ser ut som flickan som står utanför en dörr och så flimmrar det vitt ljus innan för dörren, flickan säger något namn (kommer inte ihåg) och öppnar dörren, då ser man ett rum med ett bord och lite stolar tror jag och så tittar det fram en tjej med långt hår (hon från the ring).

Då släpper kvinnan taget om flickan och flickan blir bortförd.

Kvinnan kommer hem ser att fönstret är öppet och att gardinerna fladdrar i vinden hon går sakta fram och får någon sorts minnes bild eller hallusination kanske man ska kalla det och hon ser en person som hänger i gallret som är framför fönstret, man ser bara från händerna till armvecket.

Lite senare träffar hon en liten pojke som verkar vara stum.

Sedan kommer hon till sjukhuset igen och då ska doktorn exprementera med flickan och spela in henne, och då får dom brunnen på film men kvinnan förstör filmen.

Pojkvännen )som jag tror han är) jobbar på nått jobb där han kollar filmer en dag kommer en flicka och lämnar en film och hon säger något i stil med "du lovar att titta på den va?" mannen svarar att han lovar, då säger flickan bra, du behöver inte ge mig pengarna.

Sedan ringer hon och frågar om han sett filmen (det har han inte) och han säger "ja" då svarar hon något i stil med " bra snälla lova att någon annan får se filmen lova mig det, när jag kollade på filmen så var jag rädd och flickan i slutet som säger att jag ska dö skrämde mig, lova att någon annan får se filmen, jag vill inte att du ska dö" sedan lägger hon på tror jag.

Vid det här laget hade jag tröttnat på att lista ut om det var the ring 2 jag kollade på och så gillar jag inte att kolla på filmer jag inte fattar så jag stängde av.

Så frågan är, någon som vet om the ring och ringu är samma filmer eller om dom är olika filmer som handlar om samma sak ?

Eller om ringu kanske till och med är uppföljare till the ring filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett the ring 1 och den är inte samma film som du skrevb om här.. Jag tror de är olika filmer som handlar om samma sak. The ring har snott från ringu.

Edit: haha sist :huh:

Det är klart att the ring 1 inte är likadan som ringu 2 i sånnafall skulle ju ettan vara lik ettan och tvåan vara lik tvåan, ja du fattar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...