Jump to content

Anime bra eller dåligt?


eliizar
 Share

Bra eller dåligt  

76 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Brukar kolla på anime ibland, tycker det är bra. Några av argumenten på den där sidan var ju helt totalt jävla värdelösa, t ex.

1. Sen när är tecknat för barn? Har han aldrig hört talas om The Simpsons, South Park eller Family Guy?

Helt rätt det är tecknat, men kanske ganska vuxen humor, jag ser det mer som ett vuxen program än ett barnprogram.

Plus att många som tittar på anime tittar på t.ex Sailor moon, Natruto etc, och iaf jag tar dessa som barnprogram mer eller mindre.

Med detta menar jag inte att det inte finns program för vuxna så påpeka inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt rätt det är tecknat, men kanske ganska vuxen humor, jag ser det mer som ett vuxen program än ett barnprogram.

Plus att många som tittar på anime tittar på t.ex Sailor moon, Natruto etc, och iaf jag tar dessa som barnprogram mer eller mindre.

Med detta menar jag inte att det inte finns program för vuxna så påpeka inte det.

Du har helt rätt i att Sailormoon är ett barnprogram, fast jag skulle inte vilja säga att Naruto är det, fastän det är många småungar som ser det. Jag tror dock att precis som Dragonball är animen mer barnanpassad än mangan, fast jag har inte läst mangan. Dragonballs manga innehåller iaf naket, mycket blod och andra våldsamheter, vilket censureras bort i animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt rätt det är tecknat, men kanske ganska vuxen humor, jag ser det mer som ett vuxen program än ett barnprogram.

Plus att många som tittar på anime tittar på t.ex Sailor moon, Natruto etc, och iaf jag tar dessa som barnprogram mer eller mindre.

Med detta menar jag inte att det inte finns program för vuxna så påpeka inte det.

Bara så du vet så är Naruto och Sailor Moon två helt olika typer av anime riktad mot två helt olika typer av publik. Sailor Moon hör till genren "Shojo-manga" som är mer riktad till tjejer, medans Naruto hör till "shonen-manga", som då alltså är riktad mer till killar. :F

(Både Shojo och Shonen är tänkt mest för personer mellan 12 och 18 år, ovanpå det finns ju t.ex. "Seinen-manga" som är riktad mer till vuxna, t.ex. Akira hör hit. :lol:

För övrigt så: Null Vote - Beror på vad det är för anime, anime är ingen serie i sig själv. (Det är ju som att säga "Gillar du tecknat?", man gillar det ju inte för stilen utan för innehållet. :huh: )

*edit*

I lol: Om du tycker så om Japaner... hur kan det komma sig att de ligger typ 7 år före oss i utvecklingen då? Och att människorna i Japan är så mycket mer mogna?

:/ För övrigt är Japan ett helt OK ställe, überbilligt vill jag då säga. (Hyra för en apato / månad kan ligga på omkring 5000 kr... så länge man inte bor i Tokyo vill säga... O_o)

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara så du vet så är Naruto och Sailor Moon två helt olika typer av anime riktad mot två helt olika typer av publik. Sailor Moon hör till genren "Shojo-manga" som är mer riktad till tjejer, medans Naruto hör till "shonen-manga", som då alltså är riktad mer till killar. :F

(Både Shojo och Shonen är tänkt mest för personer mellan 12 och 18 år, ovanpå det finns ju t.ex. "Seinen-manga" som är riktad mer till vuxna, t.ex. Akira hör hit. :P

För övrigt så: Null Vote - Beror på vad det är för anime, anime är ingen serie i sig själv. (Det är ju som att säga "Gillar du tecknat?", man gillar det ju inte för stilen utan för innehållet. ;) )

*edit*

I lol: Om du tycker så om Japaner... hur kan det komma sig att de ligger typ 7 år före oss i utvecklingen då? Och att människorna i Japan är så mycket mer mogna?

:/ För övrigt är Japan ett helt OK ställe, überbilligt vill jag då säga. (Hyra för en apato / månad kan ligga på omkring 5000 kr... så länge man inte bor i Tokyo vill säga... O_o)

Hehe ok då vet jag :)

Men jag tycker att det känns som att många som tittar på manga bara för att det är manga, För att sedan kunna säga "jag har sett hela den och den serien" det är iaf en känsla jag har fått.

Kanske inte så konstigt att jag känner så då många av mina kompisar kollar på Sailor moon :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe ok då vet jag :wub:

Men jag tycker att det känns som att många som tittar på manga bara för att det är manga, För att sedan kunna säga "jag har sett hela den och den serien" det är iaf en känsla jag har fått.

Kanske inte så konstigt att jag känner så då många av mina kompisar kollar på Sailor moon :lol:

Man kollar inte på manga, man läser manga.

En sån känsla har jag aldrig haft, fast det kan mycket väl stämma, jag själv kollar på det som jag tycker är bra, inte för att styla för mina kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hållermig te south park ^^ somde säger där osså, japaner har inga själar ^^ hatar manga å anime så jäävla mycket har en massa onödiga djur som hoppar runt å jävlas..

Eh, det är inte "onödiga djur som hoppar runt å jävlas" i all animé precis.

Om du tror det borde du testa att se på typ Appleseed.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte hur man kan tycka det är dåligt, om man inte sett alla serier som finns vill säga. Det finns ju oändligt olika kategorier, barnprogram, skräck, humor, erotik, drama, ja allt som finns in om spelfilm fast tecknat på ett specielt sätt.

Själv är det inget jag tittar på, men mest för att jag inte orkar leta upp en serie jag gillar då det finns så många. Men jag ogillar det absolut inte. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett tillräckligt...tvungen att stirra på jävla DBZ en hel jävla sommar för att dt fanns inget annat att göra och simpons börja efter, på en misslyckad fest så börja 2 st börja kolla på nå jävla cp snubbar som hoppa runt naruto llr nu vafan dt hette, tvungen att stirra på sailor moon när jag var mindre hos en kompis. för att han int gjorde nått innan han kolla klart på skitne...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Same shit different wrapping. alla serier har de stora deta ögonen, alla äter cp ris bollar och har skit stora munnar med 2 tänder ibland och ibland hela munnen full av dem beroende på deras humör....

Inte speciellt sant.

Tallrikstora ögon har de för att tecknaren ska kunna "placera" deras känslor i ögonen, och lättare visa när deras karaktärer är ledsna/glada/förrvirrade med mera, är dock inte så i all anime/manga, för övrigt äter de inte risbollar i all anime/manga, och det är ingenting som är cp med risbollar (CP är för övrigt en sjukdom, en risboll kan inte vara sjuk.) det är mat som även existerar i verkligheten. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...