Jump to content

Spider-Man


Crusader
 Share

Recommended Posts

Är det nån mer som läser serierna?

Jag gör det, trots att en del saker irriterar mig så mycket. Mäst då alla nya saker de lägger in som sedan bara glöms bort.

Nu behöver han ju inte använda nät skjutare utan har det som i filmerna efter att han födde sig själv men hur länge kommer det vara? De hade redan glömt det i en serie ett par nummer sen.

Och hela grejen med att Gwen hade ett förhållande med Norman Osborn och födde hans barn. Fattar inte var de fick den ideen från. Tycker den var rätt onödig eftersom det sabbar bilden på Gwen. Speciellt om man, som jag, hatar otrohet.

Den liksom hennes barn lär väl snart glömmas bort och ligga hängandes. Precis som Gwens klon som Jackle skapade och som fortfarande lever. :o

Och Norman Osborn... han finns ju kvar. Peter dödade aldrig honom igen utan han bara sa till honom att han var för patetisk för att leva. Sist man såg honom så jobbade han på sitt företag. Hur hamnade han i fängelse??? ;)

Det som retar mig mest är nog Peter och MJs dotter May. Hon kiddnappades av Norman Osborn som sedan lurade i Peter att hon dog i födslen. Sist man såg av May barnet var att Peters klon Kaine tog barnet från de där silvriga snubbarna, som tillhörde en Green Goblin kult, och flydde med barnet.

När Peter sedan fick veta att barnet levde så hittade han faster May istället (Som varit borta i 2 år eller så) och det hela glömdes. :'(

Nu verkar det som att allt har glömts helt och som att vi aldrig kommer få veta fortsättningen på det. Vad är det, 4 år sen barnet kiddnappades? Eller är det 5? De gjorde tillochmed serier om henne som vuxen. Ett gän g i Marvel 2 universumet och sen är hon med i Earth X triologin som handlar om Marvel världens framtid. Hur kan de bara slänga en påbörjad storyline sådär? ;)

Ända de inte verkar glömma är Ben Riley, vilket jag är glad för, och hans död. Tyckte inte om att de snabbt dödade honom sådär för att de tyckte han var en lös tråd. :lol:

När det gäller serierna nu så håller de ibland bra kvalitet och ibland är de usla. Lite för många halvdana försök att ändra storyn, som att det skulle vara afrikanska gudar som gjorde Peter till Spiderman.

Måste säga att serierna hade högst kvalitet med Klon-serierna under 90-talets mitt och slut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Av alla idiotiska idér!!! B) Joe Quesada, jävlen som är huvudansvarig för för Spider-Man serierna har kommit på världens idiotiska idé. De ska nu radera allt som hänt Spider-Man sedan 80-talet. Så allt som har hänt ska vara ogjort, alla som har dött ska vara tillbaka i livet (inklusive Harry Osborn), Peter och MJ ska inte längre vara gifta, Peter ska få tillbaka sin hemliga identitet osv.

Allt för att Joe Quesada inte gillar att Peter är gift och inte tror på skillsmässa så istället ska Peter göra en överenskommelse med djävulen att radera allt som hänt sedan före Peter och MJ gifte sig för att hans 90-åriga faster ska få leva. Detta från mannen som vägrade ha med ciggaretter i serietidningarna för det gav ett dåligt intryck till barnen. Men att göra en överenskommelse med djävulen är helt OK! :)

Och där förstör Joe Quesada Spider-Man...

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag gillar med dig, Crusader är att vad du än postar så är det jätteointeressant. :)

Vadå, det är ju Spiderman B)

*Försvinner iväg med mitt spindelnät och sjunger glatt "Spiderman, Spiderman, does whatever a spider can. Spins a web, any size, catches thieves just like flies, look Out! Here comes the Spiderman." *

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...