Jump to content

Get rich or die tryin


tommy killer
 Share

Recommended Posts

Hans musik är helt okej, men hans imige är förjävlig; "Kolla på mig, jag kan vifta med vapen och är inte rädd för att döda, ho ho".

Tyckte att 8Mile var jävligt bra men den hade en någorlunda vettig historia att berätta, det här verkar mest tramsigt och det är bara för att 50 cent är med och ska stärka sin imige som en riktig "Ice cold killah'."

Fuck this movie, jag lägger pengarna på Da vinci koden istället.

Filmen handlar om hans uppväxt(bara att karaktären istället kallas Marcus, det är hans historia), precis som med 8mile som handlade om Eminem. Och att han ska stärka sin image som "ice cold killah" vet jag inte riktigt, då en trailer visar hur han sitter i en bil och pratar med sina vänner hur de ska råna ett ställe och inte döda nån, men så dödar en av hans vänner killen i affären ändå, och 50 blir förbannad på honom. Jo, han stärker sin profil som en mördare, tycker du inte?

Ändå så tycker jag just den delen påminner om filmen Juice, där ungdomarna går in för att råna så går avtryckaren av och skjuter snubben i kassan, och de får panik.

Btw, jag minns att det pratades om Samuel L Jacksson skulle vara med i filmen, och då erbjöd 50 honom en plats som knarklangare i filmen, men då vände sig Jacksson tvärt. Det kommenterade 50 med att filmen handlar ju om hans uppväxt, vad har Jacksson med den att göra? Förutom att vara en knarklangare, det är ju det han kom ifrån.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Filmen handlar om hans uppväxt(bara att karaktären istället kallas Marcus, det är hans historia), precis som med 8mile som handlade om Eminem. Och att han ska stärka sin image som "ice cold killah" vet jag inte riktigt, då en trailer visar hur han sitter i en bil och pratar med sina vänner hur de ska råna ett ställe och inte döda nån, men så dödar en av hans vänner killen i affären ändå, och 50 blir förbannad på honom. Jo, han stärker sin profil som en mördare, tycker du inte?

Ändå så tycker jag just den delen påminner om filmen Juice, där ungdomarna går in för att råna så går avtryckaren av och skjuter snubben i kassan, och de får panik.

Btw, jag minns att det pratades om Samuel L Jacksson skulle vara med i filmen, och då erbjöd 50 honom en plats som knarklangare i filmen, men då vände sig Jacksson tvärt. Det kommenterade 50 med att filmen handlar ju om hans uppväxt, vad har Jacksson med den att göra? Förutom att vara en knarklangare, det är ju det han kom ifrån.

Visste inte det där, hade bara tagit en snabb titt på filmens hemsida och sett bilderna på alla vapen, vilket fick mig att tro som jag gjorde.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1)Ska man döma filmer efter namnet? Metal Jacket är en bra film, men om man bara kollar på namnet och dömer den, tror du nån hade sett den då?

2)Nej, de flesta vill inte se filmen pga namnet, de vill inte se den pga det är 50 som spelar

huvudrollen då filmen praktiskt sett handlar om 50's livshistoria. Och vad menar du med att det inte beror på honom som rappar? Hur ska de annars kunna bedöma honom som skådespelare? Känner de honom? Vad har han gjort annars än rappat? Möjligtvis skämt ut sig, men vad har det med skådespeleri att göra?

3)T.e.x. Spankdogg gillar inte 50(vilket jag har respekt för, men han vill inte se filmen.). Vad tror du han dömt 50 nånstans? Där han rappar.

4)Funnylin nämner Candy Shop låten(där han även rappar..), och sen skrattar han via smilien, så var dömer han honom tror du?

5)Pico dömer på samma sätt. Så varifrån får du ifrån att det inte är deras argument...? Har du läst tråden?

1)du går in i en videobutik och ska hyra en film. tar du film efter film som ligger brevid varandra och läser vad alla handlar om eller tar du slumpvis dom som du tycker värkar bra?(exempelvis namn på film.) någonting måste man ju gå efter.

2)han har alldrig varit med i en film. han har inte fått någon utbildning för det (teater-skola). räcker inte det?

3)det framgår alldrig i texten. det är det jag menar med motargument även fast ingen nämnt det. visst kan man ta förgivet men man använder inte det som motargument om man inte vet säkert.

3)funnylin skulle vara den ända då. så fort någon gör så som funnylin så kommer du och säger att alla gör så.

4)Pico sa ju att han skulle se filmen.

förklara för mig var försöker du komma?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cortez, vill du inte svara på vad jag har att säga? Jag känner mig utelämnad.

----

Du måste förstå att hela hans utstrålning kan äckla folk. Kapitalist med blingbling, hoes, 22' och raptexter om horhus och skotthål; det är svårt att uppskatta. Eftersom att allt det där är vad fifty uppskattar och representerar så kommer hans film förmodligen bli svår att tycka om. Jag tror att det hela kommer bli en jobbig glorifiering av fifty, och det hela kommer bli skitnödigt krystat då det kommer till de dramatiska scenerna och moralkakorna som han, dubbelmoralisk som han är, kommer slänga in.

Hybris doesn't half describe it.

Men jag ska se den, no doubt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att jag tvekar att se filmen är på grund av att jag starkt tvekar till att 50 Cent skulle vara en bra skådespelare.

Han gör så mycket grejer utanför musiken att man nästan glömmer att han är en rappare. Varför skulle han ha mer skådespelartalang än någon av hundratals kända eller okända skådespelare? Tycker det känns som när Victoria Silvstedt och Linda Rosing gör skivor bara för att de är kända och får möjligheten.

Jag respekterar folk som gör det de är bra på och låter sina verk tala. T.ex. Nas eller Lars Winnerbäck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, vad jag har läst i denna topic är att alla tror att 50 cent e en dålig skådespelare! Vi får se i filem, men alla trodde ju att Eminem sög i 8 mile men filmen blev en succe! Så först dömer folk Eminem för 8 mile. Alla har sett 8 mile och alla älskar Eminem som skådespelare. Hur vill ni ha det? Döm inte honom för musiken utan döm honom istället som skådespelare!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3)funnylin skulle vara den ända då. så fort någon gör så som funnylin så kommer du och säger att alla gör så.

Nope.

@okka: Ja, det kan väl vara svårt att tycka om en sån människa. Han har inte alltid hållt sig på jorden. Och jag hoppas personligen inte att det blir en glorifiering av 50, för då visar den verkligen inte hans riktiga jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem mer då? tillcohmed folk som jag har "pekat ut" ska också se filmen.

svara gärna på vad du menar med "var jag försöker komma". eller va det bara ett sätt att soppa den komentaren som du quotade under mattan??

Jag kan inte förklara det närmare än vad jag redan gjort. Kan du inte lista ut det så får du väl glömma det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina förväntningar för den här filmen är lika höga som fred på jorden

50 Cent är inte en artist eller skådespelare. Han är en industri. Ett vedervärdigt exemplar av allt som är fel med musikvärlden. En Uncle Tom med en förkärlek för glittriga prylar och stora bilar. En man som sakta men säkert håller på att gräva sin egen grav. Och alla som är beredda på att punga ut 80 spänn för en biljett till den här filmen eller hans framtida projekt är inte kloka. Vänta tills den kommer ut på the pirate bay istället ^_^ Ge inte den här giriga fånen era pengar. Bidra inte till 50 Cent industrin.

- Jörgen

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina förväntningar för den här filmen är lika höga som fred på jorden

50 Cent är inte en artist eller skådespelare. Han är en industri. Ett vedervärdigt exemplar av allt som är fel med musikvärlden. En Uncle Tom med en förkärlek för glittriga prylar och stora bilar. En man som sakta men säkert håller på att gräva sin egen grav. Och alla som är beredda på att punga ut 80 spänn för en biljett till den här filmen eller hans framtida projekt är inte kloka. Vänta tills den kommer ut på the pirate bay istället ^_^ Ge inte den här giriga fånen era pengar. Bidra inte till 50 Cent industrin.

- Jörgen

Couldn't have said it better..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...