Jump to content

Get rich or die tryin


tommy killer
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tycker att alla har fel. Man ska inte döma en film, en person, ett spel eller vadsomhelst innan man har sett den/det eller testat det själv. Visst, ni tycker att 50 cent suger på att rappa, eller så tycker ni att han är medel, bäst eller har ingen åsikt alls. Men det är vad ni tycker, så andvänd "jag"(eller ni kanske inte vågar stå för era egna åsikter) för att bestämma att det är just ni som tycker så, tror ni att ni kan bestämma åt alla vad de ska tycka? Då är det ni som är skämtet, och inte personen/filmen/whatever som ni dömer.

Poängen med posten är att ni ska se 50 som skådespelare innan ni dömer honom. Inte döma honom efter vad ni tycker om hur han rappar. Det är som att man skulle döma vem som helst som suger på golf(för ni sett det med egna ögon vid flera tillfällen), och sen säga:

"Han suger ju på golf, då suger han på fotboll" utan att ha sett honom lira fotboll.

eller liknande. Jag orkar inte skriva nåt mer, men jag fick nog ut det jag ville få ut.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att alla har fel. Man ska inte döma en film, en person, ett spel eller vadsomhelst innan man har sett den/det eller testat det själv. Visst, ni tycker att 50 cent suger på att rappa, eller så tycker ni att han är medel, bäst eller har ingen åsikt alls. Men det är vad ni tycker, så andvänd "jag"(eller ni kanske inte vågar stå för era egna åsikter) för att bestämma att det är just ni som tycker så, tror ni att ni kan bestämma åt alla vad de ska tycka? Då är det ni som är skämtet, och inte personen/filmen/whatever som ni dömer.

Poängen med posten är att ni ska se 50 som skådespelare innan ni dömer honom. Inte döma honom efter vad ni tycker om hur han rappar. Det är som att man skulle döma vem som helst som suger på golf(för ni sett det med egna ögon vid flera tillfällen), och sen säga:

"Han suger ju på golf, då suger han på fotboll" utan att ha sett honom lira fotboll.

eller liknande. Jag orkar inte skriva nåt mer, men jag fick nog ut det jag ville få ut.

Hehe, det där skulle du inte skriva om det gällde en blockbuster av Ozzy, tihi!

Själv ska jag se den, men jag tror inte att det är en bra film. Jag är ju trots allt en filmsnobb.

Aningen sämre än 8-Mile, men ändå rolig underhållning...

(Cortez: om man inte gillar en persons attityd och kapitalistinställning och hur jämra egocentrisk han är så har man nog rätt att hata allt som han spottar ur sig för att tjäna pengar. Jag (och ett flertal mer på forumet) gillar honom inte, helt sonika. Visst, hans musik är också dålig, men som person är han ännu jobbigare)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att alla har fel. Man ska inte döma en film, en person, ett spel eller vadsomhelst innan man har sett den/det eller testat det själv. Visst, ni tycker att 50 cent suger på att rappa, eller så tycker ni att han är medel, bäst eller har ingen åsikt alls. Men det är vad ni tycker, så andvänd "jag"(eller ni kanske inte vågar stå för era egna åsikter) för att bestämma att det är just ni som tycker så, tror ni att ni kan bestämma åt alla vad de ska tycka? Då är det ni som är skämtet, och inte personen/filmen/whatever som ni dömer.

Poängen med posten är att ni ska se 50 som skådespelare innan ni dömer honom. Inte döma honom efter vad ni tycker om hur han rappar. Det är som att man skulle döma vem som helst som suger på golf(för ni sett det med egna ögon vid flera tillfällen), och sen säga:

"Han suger ju på golf, då suger han på fotboll" utan att ha sett honom lira fotboll.

eller liknande. Jag orkar inte skriva nåt mer, men jag fick nog ut det jag ville få ut.

Dom som inte vill se den är antagligen för att det kommer vara sån där "50 cent stil". det är ju redan en pengafixering på namnet.

jag tror dom flesta inte vill se filmen för det jag sa ovan, inte för att han rappar dåligt. men du kanske vill att folk ska ha det som argument? du använder det som motargument även fast ingen har nämnt det. och nu har du gjort i ett antal trådar. tycker det börjar bli lite uttjatat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom som inte vill se den är antagligen för att det kommer vara sån där "50 cent stil". det är ju redan en pengafixering på namnet.

jag tror dom flesta inte vill se filmen för det jag sa ovan, inte för att han rappar dåligt. men du kanske vill att folk ska ha det som argument? du använder det som motargument även fast ingen har nämnt det. och nu har du gjort i ett antal trådar. tycker det börjar bli lite uttjatat.

Ska man döma filmer efter namnet? Metal Jacket är en bra film, men om man bara kollar på namnet och dömer den, tror du nån hade sett den då?

Nej, de flesta vill inte se filmen pga namnet, de vill inte se den pga det är 50 som spelar

huvudrollen då filmen praktiskt sett handlar om 50's livshistoria. Och vad menar du med att det inte beror på honom som rappar? Hur ska de annars kunna bedöma honom som skådespelare? Känner de honom? Vad har han gjort annars än rappat? Möjligtvis skämt ut sig, men vad har det med skådespeleri att göra?

T.e.x. Spankdogg gillar inte 50(vilket jag har respekt för, men han vill inte se filmen.). Vad tror du han dömt 50 nånstans? Där han rappar.

Funnylin nämner Candy Shop låten(där han även rappar..), och sen skrattar han via smilien, så var dömer han honom tror du?

Pico dömer på samma sätt. Så varifrån får du ifrån att det inte är deras argument...? Har du läst tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hans musik är helt okej, men hans imige är förjävlig; "Kolla på mig, jag kan vifta med vapen och är inte rädd för att döda, ho ho".

Tyckte att 8Mile var jävligt bra men den hade en någorlunda vettig historia att berätta, det här verkar mest tramsigt och det är bara för att 50 cent är med och ska stärka sin imige som en riktig "Ice cold killah'."

Fuck this movie, jag lägger pengarna på Da vinci koden istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...