Jump to content

Filmkväll


The Dude
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Filmkväll :shifty: Sen så är vi ett gäng grappar också som brukar kolla på lost också varje onsdag natt, fast oftast blir det på torsdagarna.

Sen så säger jag bara det att om man har en projektor så blir filmkvällarna så himla mycket bättre.

Tur att vi har projektor -_- 15 pers skulle annars vara ganska svårt att pressa framför en TV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du surround(stavning)-ljud då? Isåfall är det ju toppen.

Kör med Logitechs Z-5500 men kan tyvärr inte fixa surround, även om filmen stödjer 5.1 eller DTS (jag kör med optisk, måste man ha coaxial för det ska funka kanske?) . Så jag kör med Pro Logic II, vilket duger helt ok. Och ljudkvallen är mumma.

Prologic simulerar alltså ett surroundljud och högtalarna är placerade i rummet.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På lördag blir det filmkväll hemma hos mig iaf! Reservoir Dogs är den enda inplanerade filmen hittills, men det blir nog en hel del skräck också! :shifty:

Såg den tidigare idag (höstlov is the shit) Den var intressant. Fast det krävs nog en hel del hjärna för att uppskatta den. Det fina är karraktärerna, man både älskar och hatar dom samtidigt. Alla är riktiga svin men är det på ett smart sätt. Och alla har en poäng, vilket gör att man ändå gillar dom.

Hm svårt att förklara, men du har sett den tidigare va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar ha filmkväll också, men det brukar för det mesta bara bli en film, men ibalnd upp till fyra. :) Vi brukar vara ca. 7 pers framför min 42" Widescreen med 5.1 surround. :D Det är rätt nice! Men om man hyr filmer så är skivorna nästan alltig repade! Det finns en yrkes repare i närheten där jag bor... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar ha filmkväll också, men det brukar för det mesta bara bli en film, men ibalnd upp till fyra. ;) Vi brukar vara ca. 7 pers framför min 42" Widescreen med 5.1 surround. :D Det är rätt nice! Men om man hyr filmer så är skivorna nästan alltig repade! Det finns en yrkes repare i närheten där jag bor... :)

Man hyr inte när man har 8Mbit :)

Siana: Vi "mjukstartade" med Sin City :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana: Vi "mjukstartade" med Sin City :'(

Haha, lite hård mjukstart kanske :D

SinCity duger bara om man bara ska se på en film... Om jag ska göra en mysig blandning, i ordning man ska se filmer (detta är filmer vi sett)

Life of Brian

Jurtjyrkogården

The Ring

---Insert random movie---

Den siste spelar inte så stor roll, vid det laget är man oftast rätt död... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sincity är bra, men man blir ju inte på det bästa myshumöret.

Inte precis bästa filmen om man vill få upp mys-faktorn med en tjej, men det är en bra film.

Min kusin och jag brukar ha film-kväll när jag är hos han. Normalstora chipspåsar för 10 spänn är riktigt härligt. Får se om jag och några kompisar ska ha nån film-kväll på lovet (nästa vecka)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg den tidigare idag (höstlov is the shit) Den var intressant. Fast det krävs nog en hel del hjärna för att uppskatta den. Det fina är karraktärerna, man både älskar och hatar dom samtidigt. Alla är riktiga svin men är det på ett smart sätt. Och alla har en poäng, vilket gör att man ändå gillar dom.

Hm svårt att förklara, men du har sett den tidigare va?

Jodå, jag har sett den tidigare, senast igårkväll. Och, ja, det krävs nog lite hjärna för att uppskatta den. :)

Angående filmen Jurtjyrkogården, så stavas faktiskt filmens titel så, även om det är felstavat. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...