Jump to content

Berättelse


kattälskaren
 Share

Recommended Posts

Karl skulle hem från skolan och tog en genväg när han såg en mystisk skugga i gränden

-Vem är du? Frågade Karl.

-Jag är varelsen fårn dina hemskaste mardrömmar, sa en läbbig röst.

Karl såg sig omkring och såg en gammal cykel som låg på marken. Han hoppade på den och cyklade iväg. Han tittade över axlen och varelsen kom närmare och närmare tills den rörde Karl, allt blev svart och Karl vaknade upp på sjukhus med ett brutet ben och psykisk chock.

-Var är jag? Frågade Karl.

-Du är på sjukhuset, sa en vitklädd kvinna. Karl kunde läsa på en skylt: Ann-Britt

-Några killar hittade dig avsvimmad i en gränd. Karl fick stanna på sjukhuset en vecka varav en vecka i terapi. När han kom till skolan var han mer än nervös men dagen gick bra, han fick alla rätt på svenskan och när han skulle hem undvek han gränden och det gick bra. Han satte sig ner och skulle göra läxor då han hörde en röst som väste men inget hände. Han trodde att han hallucinerade och gick ut för att få frisk luft. Han mötte Nils ute vid bollplanket och han hade en extraboll som tur var. Dom stusade sina tennisbollar mot planket och så sa Karl:  -Jag hör röster och ser mystiska saker.  -Det är inte bra, sa Nils.  -Jag vet, sa Karl. Man hörde ett ring ring och Karl tog upp sin mobiltelefon. Karl sa något, vände sig till Nils och sa:  -Jag måste gå hem och äta. Väl hemma så rörde han knappt maten fast det var pizza.  -Vad är det? Du har ju knappt rört maten, frågade hans mamma.-Jag hör röster och ser mystiska saker.  - Men du fick ju gå i terapi.  -Jag vet, men det har inte blivit bättre. Nästa dag i skolan blev allt svart under matten, han slog i huvudet och vaknade inte på en timme trots desperata försök att väcka honom. När han vaknade kom han inte ihåg nåt, han var blek och tycktes höra rösterna igen. -Uhhh, var är jag? sa han trött, jag kommer inte ihåg nånting.....  -Men kommer du inte ihåg? Du är i skolan, sa en kille som kallades nollåttan.  -Uhhh, just det. Sa Karl.  -Det är bäst att vi skickar hem dig, sa fröken.  -Uhh, okej sa Karl, jag känner mig yr..... Väl hemma satte han sig ner och gjorde en kopp te, han drack upp teet och sommnade. Han drömde om dagen han mötte saken, han vaknade upp med ett ryck helsvettig och andades djupt.

Nå... vad tycker ni? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...