Jump to content

Nya vågen - Åmål, har du det?


Cyper
 Share

Har du åmål?  

57 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ett exempel:

Du ska springa 60 meter. Du börjar springa och din tunga ''faller'' ut och du räcker ut tungan när du springer. Alltså, vanligaste falet är att den ''hänger'' ut.

Exmepel 2: Du sitter och ritar och din tunga faller ut från munnen, och ''böjer'' sig ut på sidan. Höger eller vänster. Detta är då k-åmål (konsentations-åmål.

Många feta/tjocka drabbas mer och mer av åmål, även lata människor kan få det, dvs, människor som ofta sitter och inte utövar någon fysisk aktivitet. Många undrar förmodligen vad åmål är. Jag har varit nära att få åmål en gång, min kompis sa att jag räkte ut tungan I visa fyskiska aktiviteter osv. Jag gjorde det enda rätta - började träna Jujutsu, gick där någon termin sen blev jag less, så jag började i Taek Wondo och gick där ett tag, sendan fick jag sluta p.g.a ryggvärk. I allafall, detta har nu försvunnit, och jag har inte haft tungan ute något mer.

Folk har nog inte tänkt på detta. Om den är onödig lås den.

EDIT: Kan någon mod sätta ditt en ''nej'' -alternativ.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sättet du förklarade på har lämnat mig konfunderad, och jag förstår knappt vad frågan var, ens en gång. Null vote.

Jag tar förgivet att du har läst allt vad jag skrev.

Läs om igen, om k-åmål och åmål så bör du förstå. Annars får jag förklara grundligare.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tar förgivet att du har läst allt vad jag skrev.

Det gör du rätt i. Jag fattar inte vad du snackar om.

Åmål är alltså en ort, men även hur långt man sträcker ut tungan under fysisk press? Eller är Åmål ett sätt att mäta hur långt man sträcker ut tungan under fysisk press? Ofärdiga meningar och allmänt gibberish hjälper inte direkt till när man vill förklara något...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör du rätt i. Jag fattar inte vad du snackar om.

Åmål är alltså en ort, men även hur långt man sträcker ut tungan under fysisk press? Eller är Åmål ett sätt att mäta hur långt man sträcker ut tungan under fysisk press? Ofärdiga meningar och allmänt gibberish hjälper inte direkt till när man vill förklara något...

Nej, att man sträcker ut tungan under fyskiskt press.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Närmsta jag kom det du sa var att jag brukade vinkla kontrollen åt nått håll när jag var liten och lirade 8-bitars Nintendo ;).

Fast det har jag inte längre. Syrran blev väldigt irriterad när vi spelade

Turtles och jag skulle vinkla kontrollen åt höger om jag skulle gå åt höger och liknande. Om nån fattar vad jag menar :)

Vote: Null/Nej

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...