Jump to content

Satanistiska meddelanden i "Stairway to Heaven"?


Jacker
 Share

Recommended Posts

Det här är en av många konspirationsteorier. Finns det verkligen satanistiska meddelanden i Led Zeppelin's klassiska låt "Stairway to Heaven"?

http://www.putfile.com/media.php?n=satan39

Framlänges:

And if you listen

Baklänges:

The sinner will feed me

Framlänges:

Your stairway lies on

Baklänges:

Cause I live with satan

Framlänges:

If there's a bustle in your hedgerow don't be alarmed now. It's just i spring clean for the May Queen. Yes, there are two paths you can go by but in the long round - there's still time to change the road you're on.

Baklänges:

Oh, here's to my sweet satan. The others little path would make me sad, whose power i satan. He'll give you, give you 666. There was a little tool shed where he made us suffer, said satan.

Låter väldigt skummt enligt mig.

För er som inte tror på det: Ladda ned den här mp3'n och spela upp baklänges med nåt musikredigeringsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snackas ofta om detta. Robert Plant som själv har skrivit texten säger att detta är lögn och det är inte alls så som menas. Men kan ju undra eftersom texten inte heller handlar om något utan bara är gjord för att man ska höra texten baklänges. Men bara Robert Plant vet och han har sagt att det är lögn så då är det väl så då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara en fråga.. hur fan skulle han lyckas med att göra så att det blir satanistiska medelanden baklänges, och samtidigt låta bra framlänges.

om man lyssnar på "And if you listen" baklänges kan man likagärna höra "The winner will need me" osv..

det handlar bara om vad man vill höra

ungefär som weeners spöktopic, ni ville se spöken, ni såg spöken

Redigerad av fr34k
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara en fråga.. hur fan skulle han lyckas med att göra så att det blir satanistiska medelanden baklänges, och samtidigt låta bra framlänges.

om man lyssnar på "And if you listen" baklänges kan man likagärna höra "The winner will need me" osv..

det handlar bara om vad man vill höra

ungefär som weeners spöktopic, ni ville se spöken, ni såg spöken

Nä han hade hängt upp en mask framför spegeln så det VAR nåt där, ingen inbillning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte fake, och lite konstigt då Robert Plant köpte ett hus allmänt känt som "The Toolhouse" nära inpå det att låten slagit igenom, men Plant själv har helt dementerat alla rykten om att de spelat in det där med avsikt. Han var faktiskt, enligt egna uppgifter, ytterst bedrövad när detta på 70-talet upptäcktes. (Ja, det är så gammalt, ryktet...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara ren slump att man hör det där.

Jag och några polare spelade in en låt där jag sjöng om en NO lärare på min skola.

Han heter Per Öhlund, och när jag spelade låten baklänges hörde man ..Per Öhlund é jag.

Prövade att spela "Let it snow, lets it snow" baklänges, då lät det som han sjöng hon ser älg ibörjan...

Redigerad av Maxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har vänt låten baklänges och man hör klart och tydligt att det är ett meddelande. ^_^ Hur skulle det då kunna vara fejk?

Du hör som sagt det du vill höra,Du ville se det du vill se. För jag hör inget skit..

Vet tillräckligt mycket om Led Zeppelin,och jag vet att dem inte var satanister. Flummare. Inte satanister

Redigerad av Toki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du hör som sagt det du vill höra,Du ville se det du vill se. För jag hör inget skit..

Vet tillräckligt mycket om Led Zeppelin,och jag vet att dem inte var satanister. Flummare. Inte satanister

Då kanske det är så att du inte vill höra och inse att det är ett meddelande egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...