Jump to content

Grand Theft Auto: Vice City


Foka
 Share

Recommended Posts

Man kan inte säga vilket spel som är bäst,det är en smaksak.Själv föredrar jag realism och om jag ska vara ärlig så slår The Getaway VC på flera viktiga punkter.

*Grafiken

*Spelkänslan

*Bilkänslan

*Eldstriderna

*Uppdragen

*Storyn

*Realismen

Som sagt, The Getaway är ett mycket mer realistiskt spel än VC.Vi kan jämföra uppdraget Messing with the man med någon av The Getaways väl genomtänkta uppdrag.Som sagt, The Getaway är för den mogna och realismsökande spelaren.The Getaway får 9.5/10 av mig.VC får nöja sig med en 9:a.

Redigerad av Tony Montana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sen är det ju lite komiskt att ni klagar på att det inte finns motorcyklar, Helikoptrar mm.Det ni ska tänka på innan ni uttalar er om detta är att ni jämför Miami med London.Det är som jord och himmel.Sen är Gta VC ett mycket friare spel eftersom Vercetti inte har en kidnappad son i spelet!Har ni tänkt på det eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

egentligen, vem har sagt att ett mer realistiskt spel är roligare? på VC kan man göra stunthopp... leta paket göra rampages eller bara glida runt i helikopter...glöm inte att man kan se sina stats. det får man inget i the getaway. ingen karta heller över london... man följer bara blinkersen på sin bil... det är alltså bilen som bestämmer vart du ska köra... ASTRÅKIGT!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

egentligen, vem har sagt att ett mer realistiskt spel är roligare? på VC kan man göra stunthopp... leta paket göra rampages eller bara glida runt i helikopter...glöm inte att man kan se sina stats. det får man inget i the getaway. ingen karta heller över london... man följer bara blinkersen på sin bil... det är alltså bilen som bestämmer vart du ska köra... ASTRÅKIGT!!!!!!

Om man har en kidnappad son och i andra halvan av spelet en maffiaboss att sätta dit har man inte tid att leta fåniga turist-souvenirer som är fulla med knark, göra töntiga hopp med höjar, och göra idiotiska rampages som går ut på att mörda. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man har en kidnappad son och i andra halvan av spelet en maffiaboss att sätta dit har man inte tid att leta fåniga turist-souvenirer som är fulla med knark, göra töntiga hopp med höjar, och göra idiotiska rampages som går ut på att mörda. :angry:

det är fortfarande roligare än att vara låst till ett och samma uppdrag.. om du inte klarar uppdraget finns det inget annat att göra...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan sitta max 4 pers i en bil i vice city och jag skämtar inte jag lovar!!!

I senitel finss det det i bland

The Getaway är det mest tråkigaste spelet jag någonsin provat på Vice city är tusen gånger ballare!!

Grafiken suger i getway!!

bilarna är sega..

Det händer inget på gatan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, grabbar. Har kommti fram till en sak.

Jag drar ett åldersnitt på VC:s spelare från 12 till 16/17 år. Jag är tydligen ett undantag.

Hur många av er har körkort? Hur många av er går ut någon gång?

TG och VC är tydligen helt olika spel.

VC: för glin som tänder på neonljus och fåniga uppdrag samt orealistisk bilkörning. En bil välter till exempel inte i varenda skarp kurva och en bil håller inte världens jävla hopp.

TG: Folk med körkort och gillar rallyspel samt lite realistisk spelkänsla

Mafia: Också lite äldre folk med lite realism känsla

Payback: Folk som gillar en blanding mellan tekken, TG och Mafia

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar både GTA och GETAWAY kanske för att de skiljer sig,

´GETAWAY är lite mer realistiskt såsom har framkommit i denna tråden. (typ actionthriller)

GTA är lite roligt men ändå finns det lite story och action i den (typ actionkomedi)

Men man skall inte sitta och jämföra spelen det är som att jämföra "super-mario-cart" med "gran turismo".

Visst det finns löjliga saker i GETAWAY som tar bort realismen såsom det med att "pusta ut mot väggen"

men då kan jag frångå min princip att man inte skall jämföra och säga att ett hjärta som ligger nånstans

ger fullt liv eller att en badge gör poliserna blinda :angry:

Jag har varit i London ett flertal gånger och jag tycker at de har lyckats med getaway.

(Ps: det finns ibland en hel familj i bilarna i GTA VC)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, grabbar. Har kommti fram till en sak.

Jag drar ett åldersnitt på VC:s spelare från 12 till 16/17 år. Jag är tydligen ett undantag.

Hur många av er har körkort? Hur många av er går ut någon gång?

TG och VC är tydligen helt olika spel.

VC: för glin som tänder på neonljus och fåniga uppdrag samt orealistisk bilkörning. En bil välter till exempel inte i varenda skarp kurva och en bil håller inte världens jävla hopp.

TG: Folk med körkort och gillar rallyspel samt lite realistisk spelkänsla

Mafia: Också lite äldre folk med lite realism känsla

Payback: Folk som gillar en blanding mellan tekken, TG och Mafia

Neon ljusen e balla!!!

Vafan det är ju ett Action spel då är det ju coolt om en bil överlever värsta hoppet

Man välter fan inte i varje kurva du överdriver som en traktor eller nått..

Föresten baraför att man gillar neon ljus behöver man inte vara glin dumhuvud.. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haka inte bara upp dig på neonljusen, det är en principgrej bara. Någon klagade på att man kan få hälsa genom att luta sig emot en vägg. Ja? Må det inte vara allt för realistiskt, men fem hundra gånger realistiskt än att ta en massa felformade hjärtan. Och morden i VC... Inget blod för en skottskada till exempel. Tommy kan springa som ingenting har hänt om han får ett skott i benet. Och snipra ett huvud? Resultatet är skrattretande, det bör vara en stor jävla spräckt skalle eller bara ett litet hål. Föressten, jag tycker alla ska köpa nummret av superplay och läsa "The Getaway bättre än Vice City"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Foka, gå och lägg dig! VC är mycket bättre än TG. Det är inte realistiskt att det inte finns en enda människa i bussarna. Det är inte realistiskt att det bara finns en människa i bilarna. Det är inte realistiskt att det inte finns motorcyklar. Det är inte realistiskt att man inte kan se mer än 150 meter bort. Dåligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, grabbar. Har kommti fram till en sak.

Jag drar ett åldersnitt på VC:s spelare från 12 till 16/17 år. Jag är tydligen ett undantag.

Hur många av er har körkort? Hur många av er går ut någon gång?

TG och VC är tydligen helt olika spel.

VC: för glin som tänder på neonljus och fåniga uppdrag samt orealistisk bilkörning. En bil välter till exempel inte i varenda skarp kurva och en bil håller inte världens jävla hopp.

TG: Folk med körkort och gillar rallyspel samt lite realistisk spelkänsla

Mafia: Också lite äldre folk med lite realism känsla

Payback: Folk som gillar en blanding mellan tekken, TG och Mafia

VC = bäst jag fattar inte vad du har emot vc är det för att du inte har ps2 och inte har spelet eller

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Foka kan tydligen inte läsa ^_^ Det står "Bättre än Vice City?". Du glömde frågetecknet, idiot! Dessutom fick The Getaway bara 8, medan Vice City fick 9 i betyg. Du skämmer bara ut dig genom att vara okunnig! :D

HAHA!! Foka,,, Din TG-TÖNT!! Gå och lägg dig, om du rackar ner på VC får du hela forumet på dig!!! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj vad barnsliga ni är...herregud!.Han får väl tycka att TG är bättre eller?Ni måste inse att The Getaway är ett spel som "mogna" människor föredrar istället för Vice City.Efter att ha kört The Getaway så tycker jag att VC är ett spel med helt menigslöst våld, löjliga uppdrag (Messing with the man, ha ha)och väldigt orealistisk story.Missförstå mig inte, VC är ett suveränt spel, men barnsligt om man jämför det med The Getaway, helt klart.Och sen så kommer vi till idioternas herre, "Hoggert".Dålig grafik i The Getaway?Du måste ha varit rejält påtänd när du satt och spelade, det är det enda logiska som jag ser det.Suverän grafik säger jag bara.

Redigerad av Tony Montana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...