Jump to content

Grand Theft Auto: Vice City


Foka
 Share

Recommended Posts

Okej, nu blir säkert en massa grabbar ledsna för att jag vanhedrar deras spel och så.

Men jag älskar gta: vc, så missuppfatta mig inte... MEN.

Jämfört med The Getaway, Mafia och Payback är Gta: Vc ett skämt.

Jag menar, hoppa ifrån höghus, ta oändligt många skått, överleva världens jäkla MC crash bara för att man råkat ha bodyarmor, polisens AI är som min lilltås (dom dödar ju allt som kommer i deras väg. Så länge dom följer efter en själv så verkar det vara lugnt), en massa satans bilar som kör ut ifrån utfarter utan att bry sig om att man kommer i 180. Har ni tänkt på att om man står i mitten av gatan, vänder er 180 grader och sen 180 grader igen, så har bilen som var påväg emot dig plötsligt försvunnit.

Jag har aldrig lyckats med detta och jag vet inte om det går, men att döda någon förare verkar omöjligt....

Jaja, det var bara lite av allt jag stör mig på. Men... fortfarande. VC är underhållande och har givit mig en massa härliga speltimmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kanske det bara är lite mognare personer som gillar Getaway? Jag vet inte... Jag menar, tg är realistiskt. Riktiga skador på bilarna, kopia av london, körningen är svår ja, som sagt, det är realistiskt.

Fattar också inte varför R* inte lade ner den där fjantiga grejen med flygande vapen etc. Som bara hänger där i luften och förstår spelkänslan. Eller alla fåniga, rosa bilar över målen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske det bara är lite mognare personer som gillar Getaway? Jag vet inte... Jag menar, tg är realistiskt. Riktiga skador på bilarna, kopia av london, körningen är svår ja, som sagt, det är realistiskt.

Fattar också inte varför R* inte lade ner den där fjantiga grejen med flygande vapen etc. Som bara hänger där i luften och förstår spelkänslan. Eller alla fåniga, rosa bilar över målen...

menar du att du är mogen eller. tönt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyckas i alla fall hantera bilarna i the getaway. Vad menar du att dom är svåra? Tycker du inte om att man inte kan köra över varenda trafiklyse, gatulampa etc. utan att din bil går sönder? Snälla.... sånt behöver man bara snudda i gta för att dom ska fallt ill marken. Gud... må vara med dig när du tar körkort

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

foka> är det värt att köpa "The Getaway" det verkar skit grymt jag håller med dig till 100% om det du sagt om gta-vc ,jag vill också ha ett mer realistiskt spel .. fast jag älskar gta-vc också ! men iofs tog det inte lång tid innan jag tröttna på det heller ...... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

polisens AI är som min lilltås (dom dödar ju allt som kommer i deras väg. Så länge dom följer efter en själv så verkar det vara lugnt).

Jag har aldrig lyckats med detta och jag vet inte om det går, men att döda någon förare verkar omöjligt....

Men det är ju det som är så kul! Att polisen är så korkade och galna! :rolleyes:

Du måste vara sämst i världen på vc om du inte kan döda en förare! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det må vara kul en timme eller två. Så länge man inte försöker sig leva sig in i världen och få en spelkänsla.

Alltså, jag menade en förare som sitter i bilen, när man har dragit ut föraren så är det klart att jag fattar att man kan döda honom

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni märkt att på TG kan man inte köra över lyckstolpar, parkeringsmätare etc?

Att bilen drar åt ett visst håll är bara enerverande.

Inga coola vapen.

Bara en person i bilar.

Inga motorcyklar.

Inga båtar.

Man kan inte döda förare.

Inga radiokanaler.

Litet antal bilar.

Man kan inte se långt utan att dimman tar vid.

När man har varvat det finns ingenting att göra, förutom "free roaming".

Inga helikoptrar.

Dålig kontroll.

Alla gator ser likadana ut.

Alla byggnader man kunde gå in i i uppdragen är stängda i "free roaming".

Man kan inte hoppa.

Ibland är uppdragen otroligt sega, t ex när man ska köra bil till andra sidan London.

Många buggar.

Ingen flygplats.

Inga händelser på gatorna, t ex att någon blir rånad.

Inga företag man kan köpa.

Inga vapenaffärer.

Man kan inte byta kläder.

Bara 24 uppdrag.

Inga sidouppdrag.

Hyde Park är tråkig, bara vägar, man kan inte gå in i själva vegetationen.

Som alla här ser är Vice City bättre på allt. The Getaway har dock ganska roliga och spännande uppdrag ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni märkt att på TG kan man inte köra över lyckstolpar, parkeringsmätare etc?

Svar: Jo, men inte lika lätt som i gta. Har du sätt en lycktstolpe överkörd någon gång? Den är något böjd, den faller inte när man snuddar vid den

Att bilen drar åt ett visst håll är bara enerverande.

Svar: Realistiskt, ja. Blir hjulet snett drar bilen åt det hållet

Inga coola vapen.

Svar: Man kan inte hålla i en minugun (framför allt så är dom snuskigt svåra att få tag i irl), bazooka... ett rent jävla skämt...

Bara en person i bilar.

Svar: En negativ sak ja. Dock en ytterst liten sådan, vem bryr sig om det bara är en person i bilarna, i gta är det "bara" två pers...

Inga motorcyklar.

Svar: Nope... står mig också på det

Inga båtar.

Svar: Nej, men båtarna i gta är groteskt orealistiska. Styrningen, hoppen, volterna

Man kan inte döda förare.

Svar: Öh, jo det kan man. Håll in R2 och sikta manuellt på någon förare

Inga radiokanaler.

Svar: Nopp, detta skulle vara lite mera seriöst än gta. Som sagt, gta är lite mer humoristiskt.

Litet antal bilar.

Svar: Det är det ju inte, dessutom så är det riktiga märken och realistiska bilar.... samt styrning... samt skador.

Man kan inte se långt utan att dimman tar vid.

Svar: Varit i London någon gång?

När man har varvat det finns ingenting att göra, förutom "free roaming".

Svar: Jag lovar att man tröttnar på att leka taxiförare, köra polisbil (och själv få andra poliser efter sig), och brandman efter ett tag.

Inga helikoptrar.

Svar: Nej, det finns inga helikoptrar. Vice City är en fantasistad som tillåter helikoptrar flyga omkring hur som helst, man kan inte göra det i London. Dessutom... vart fan ska man få en helikopter ifrån? Hammond är inte rik, han vill ha tillbaka sin unge.

Dålig kontroll.

Svar: Det där är bara skitsnack... det är minst lika bra kontroll som GTA och känslan i bilarna är snuskigt bättre.

Alla gator ser likadana ut.

Svar: Det är som att säga att alla gator i sthlm ser likadana ut...

Alla byggnader man kunde gå in i i uppdragen är stängda i "free roaming".

Svar: Åter igen.... ööööh, jo. Det kan man visst det.

Man kan inte hoppa.

Svar: Nope, varför man inte kan det sitter jag ofta och grubblar över

Ibland är uppdragen otroligt sega, t ex när man ska köra bil till andra sidan London.

Svar: Vet inte riktigt vad jag ska svara på en sådan korkad kommentar

Många buggar.

Svar: Ett par grafikbuggar, ja....

Ingen flygplats.

Svar: Hirtro eller vad fan flygplatsen heter ligger inte ens i london..... Så nej, ingen flygplats

Inga händelser på gatorna, t ex att någon blir rånad.

Svar: Nej, vem i helvete rånar någon mitt på ljusa dagen mitt i London? R.E.A.L.I.S.M

Inga företag man kan köpa.

Svar: Nope, detta är inte the sims eller dylikt. Hammond vill ha tillbaka sin son. Dessutom så äger man redan en pub man kan ha trevligt på efter att ha klarat spelet.

Inga vapenaffärer.

Svar: Haha, nej. Det är inte tillåtet i England att man bara få gå och handla sådär på måfå.... inte i USA heller för den delen.

Man kan inte byta kläder.

Svar: Nope.... Skulle inte jag heller ha tid med om min son var kidnappad.

Bara 24 uppdrag.

Svar: 24 svåra, härliga uppdrag med hög intelligens bakom. Väldigt genomtänkta.

Inga sidouppdrag.

Svar: Syftar du på gtas fåniga leksaks bilar och rc flygplan? Nej... Det är 18 års gräns på tg.... på gta med av någon underlig anledning

Hyde Park är tråkig, bara vägar, man kan inte gå in i själva vegetationen.

Svar: Du kanske vill ta en picknick där? Hm, minns jag inte fel så har inte ens gta en stor park över huvudtaget.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni märkt att på TG kan man inte köra över lyckstolpar, parkeringsmätare etc?

Svar: Jo, men inte lika lätt som i gta. Har du sätt en lycktstolpe överkörd någon gång? Den är något böjd, den faller inte när man snuddar vid den

Att bilen drar åt ett visst håll är bara enerverande.

Svar: Realistiskt, ja. Blir hjulet snett drar bilen åt det hållet

Inga coola vapen.

Svar: Man kan inte hålla i en minugun (framför allt så är dom snuskigt svåra att få tag i irl), bazooka... ett rent jävla skämt...

Bara en person i bilar.

Svar: En negativ sak ja. Dock en ytterst liten sådan, vem bryr sig om det bara är en person i bilarna, i gta är det "bara" två pers...

Inga motorcyklar.

Svar: Nope... står mig också på det

Inga båtar.

Svar: Nej, men båtarna i gta är groteskt orealistiska. Styrningen, hoppen, volterna

Man kan inte döda förare.

Svar: Öh, jo det kan man. Håll in R2 och sikta manuellt på någon förare

Inga radiokanaler.

Svar: Nopp, detta skulle vara lite mera seriöst än gta. Som sagt, gta är lite mer humoristiskt.

Litet antal bilar.

Svar: Det är det ju inte, dessutom så är det riktiga märken och realistiska bilar.... samt styrning... samt skador.

Man kan inte se långt utan att dimman tar vid.

Svar: Varit i London någon gång?

När man har varvat det finns ingenting att göra, förutom "free roaming".

Svar: Jag lovar att man tröttnar på att leka taxiförare, köra polisbil (och själv få andra poliser efter sig), och brandman efter ett tag.

Inga helikoptrar.

Svar: Nej, det finns inga helikoptrar. Vice City är en fantasistad som tillåter helikoptrar flyga omkring hur som helst, man kan inte göra det i London. Dessutom... vart fan ska man få en helikopter ifrån? Hammond är inte rik, han vill ha tillbaka sin unge.

Dålig kontroll.

Svar: Det där är bara skitsnack... det är minst lika bra kontroll som GTA och känslan i bilarna är snuskigt bättre.

Alla gator ser likadana ut.

Svar: Det är som att säga att alla gator i sthlm ser likadana ut...

Alla byggnader man kunde gå in i i uppdragen är stängda i "free roaming".

Svar: Åter igen.... ööööh, jo. Det kan man visst det.

Man kan inte hoppa.

Svar: Nope, varför man inte kan det sitter jag ofta och grubblar över

Ibland är uppdragen otroligt sega, t ex när man ska köra bil till andra sidan London.

Svar: Vet inte riktigt vad jag ska svara på en sådan korkad kommentar

Många buggar.

Svar: Ett par grafikbuggar, ja....

Ingen flygplats.

Svar: Hirtro eller vad fan flygplatsen heter ligger inte ens i london..... Så nej, ingen flygplats

Inga händelser på gatorna, t ex att någon blir rånad.

Svar: Nej, vem i helvete rånar någon mitt på ljusa dagen mitt i London? R.E.A.L.I.S.M

Inga företag man kan köpa.

Svar: Nope, detta är inte the sims eller dylikt. Hammond vill ha tillbaka sin son. Dessutom så äger man redan en pub man kan ha trevligt på efter att ha klarat spelet.

Inga vapenaffärer.

Svar: Haha, nej. Det är inte tillåtet i England att man bara få gå och handla sådär på måfå.... inte i USA heller för den delen.

Man kan inte byta kläder.

Svar: Nope.... Skulle inte jag heller ha tid med om min son var kidnappad.

Bara 24 uppdrag.

Svar: 24 svåra, härliga uppdrag med hög intelligens bakom. Väldigt genomtänkta.

Inga sidouppdrag.

Svar: Syftar du på gtas fåniga leksaks bilar och rc flygplan? Nej... Det är 18 års gräns på tg.... på gta med av någon underlig anledning

Hyde Park är tråkig, bara vägar, man kan inte gå in i själva vegetationen.

Svar: Du kanske vill ta en picknick där? Hm, minns jag inte fel så har inte ens gta en stor park över huvudtaget.....

:rolleyes: Man kan inte gå in i byggnader man varit i på uppdrag, och var ligger den där puben?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BARA SÅ ALLA VET "THE GETAWAY" SUGER... Det är det största skämt som finns.... Jag trodde de skulle bli bra men de suger ju... Har ni tänkt på hur han går ? Han har ju f*n skitit på sig.... En sak till....Hur realistiskt r det att ställa sig mot en vägg ock kunna gå fullt normalt (fast fortfarande skit i brallan).. Hur kul är det att sitta i 15 (eller mer) minuter bara för att köra från A till B ?

Kommer lägga till mer saker B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...