Jump to content

GTA Liberty City Stories


The Lithium
 Share

Recommended Posts

Är GTA: LCS ett nytt spel men med samma "grundstenar" i GTAIII?

samma stad men med andra uppdrag o snubbar?

Nej, man spelar som Toni Capriano (Stavning?). Mafioso-snubben som äger en restaurang med sin tjatiga mamma i GTA III. Har hört att staden ska vara större också, samt nya uppdragsgivare, fotgängare och andra karaktärer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, man spelar som Toni Capriano (Stavning?). Mafioso-snubben som äger en restaurang med sin tjatiga mamma i GTA III. Har hört att staden ska vara större också, samt nya uppdragsgivare, fotgängare och andra karaktärer.

Toni Cipriani!

Nej, Nya uppdragsgivare, Do you think that?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Absolut ett steg tillbaka, enligt mig...

Om man tittar på spelen i GTAserien så har varje nytt spel fört med sig massor med nyheter, t.ex:

GTA 3 - Fullständig 3D...

Vice City - Flygning (bättre), talande huvudperson...

San Andreas - Flygning (bäst), simma, cykla...

Förutom dessa förbättringar och många fler så blir banorna bara större och större, vapnen blir fler och fler, samma sak med fordonen...

Men till LCS så blir banan mindre igen, man kan inte flyga, man kan inte simma, osv...

LCS är helt klart ett steg bakåt, dessutom släpps den ju bara till PSP vilket också är ett stort minus!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har LCS, SA, VC, GTAIII. Och jag kan utan tvekan säga att San Andreas spöar skiten ur ALLA andra GTA spel. Tycker miljön och uppdragen i SA är mycket mycket bra. Är i och för sig lite tråkigt att jag själv tycker att SA är bäst, eftersom jag inte tror det lär komma ett lika bra eller bättre GTA igen ;)

San Andreas till PSP skulle va gryyymt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har LCS, SA, VC, GTAIII. Och jag kan utan tvekan säga att San Andreas spöar skiten ur ALLA andra GTA spel. Tycker miljön och uppdragen i SA är mycket mycket bra. Är i och för sig lite tråkigt att jag själv tycker att SA är bäst, eftersom jag inte tror det lär komma ett lika bra eller bättre GTA igen :D

San Andreas till PSP skulle va gryyymt.

Nä, usch, enligt mig är SA för mycket ghettogangster kultur, jag skulle vilja se vad Rockstar kan åstadkomma genom att göra ett GTA spel på 30-60 talet som behandlar maffian helst och hållet, mums.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut ett steg tillbaka, enligt mig...

Om man tittar på spelen i GTAserien så har varje nytt spel fört med sig massor med nyheter, t.ex:

GTA 3 - Fullständig 3D...

Vice City - Flygning (bättre), talande huvudperson...

San Andreas - Flygning (bäst), simma, cykla...

Förutom dessa förbättringar och många fler så blir banorna bara större och större, vapnen blir fler och fler, samma sak med fordonen...

Men till LCS så blir banan mindre igen, man kan inte flyga, man kan inte simma, osv...

LCS är helt klart ett steg bakåt, dessutom släpps den ju bara till PSP vilket också är ett stort minus!

Man kan flyga, under ett uppdrag är det möjligt att sno en helikopter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men GTA III och GTA LCS är fortfarande i samma stad?.

En "klasskompis" till mig är helt nollad på GTAserien och tror att man bara är i ett litet kvarter i LCS.

Så det är väl fortfarande i Liberty City i 3an och LCS?

Har visat massor av bevis men han är för trög för att fatta att han har fel.

Ja, det är fortfarande Liberty City, precis som i 3:an. Dock så utspelar sig LCS 3 år före GTA 3. Så vissa byggnader finns inte ännu, och t.e.x. strippklubben ägs av en annan människa, och man spelar Toni Cipriani(han som man jobbar med i GTA3, han som äger en resturang... han har även kontakt med Salvatore Leone). Alla öar som finns i GTA3 finns dock i LCS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Absolut ett steg tillbaka, enligt mig...

Om man tittar på spelen i GTAserien så har varje nytt spel fört med sig massor med nyheter, t.ex:

GTA 3 - Fullständig 3D...

Vice City - Flygning (bättre), talande huvudperson...

San Andreas - Flygning (bäst), simma, cykla...

Förutom dessa förbättringar och många fler så blir banorna bara större och större, vapnen blir fler och fler, samma sak med fordonen...

Men till LCS så blir banan mindre igen, man kan inte flyga, man kan inte simma, osv...

LCS är helt klart ett steg bakåt, dessutom släpps den ju bara till PSP vilket också är ett stort minus!

I fickformat? är inte det ett stort plus liksom, GameBoy! hallå, de första var svart vita medans på din dator hade du 4 färger!.

Men de var små och behändiga. Du slapp sitta hemma själv och lira. Wlan funktion finns med i de där små sakerna!

Första gta spelet med MULTIPLAYER!

Ennu ett stort plus

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni har nog inte spelat LCS...Ni har nog bara spelat GTA3

Det finns ju fan motorcyklar nu, en pratande huvudroll och massor med sköna repliker+ massor av nya vapen och bilar...!! Och vi får inte heller glömma multiplayerdelen som jag tycker är vädigt underhållande(spelade med en kompis i lördags).

Redigerad av razztheazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv inte spelet, så jag ska inte säga så mycket, men efter vad jag har hört och själv tror, verkar det som ett steg tillbaka. Det känns lite som ett nytt Vice City. Dock kommer det till en bärbar konsol den här gången, så jag antar att det finns för och nack delar. Men jag har som sagt inte spelat spelet ännu så jag vet inte riktigt ännu. :unsure:

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men GTA III och GTA LCS är fortfarande i samma stad?.

En "klasskompis" till mig är helt nollad på GTAserien och tror att man bara är i ett litet kvarter i LCS.

Så det är väl fortfarande i Liberty City i 3an och LCS?

Har visat massor av bevis men han är för trög för att fatta att han har fel.

Ja, det är det. Skulle storsälja om man kunde vara på ett helt kvarter. :unsure:

Han är nog inte för trög för att fatta, han vill bara inte säga att han har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Nä, usch, enligt mig är SA för mycket ghettogangster kultur, jag skulle vilja se vad Rockstar kan åstadkomma genom att göra ett GTA spel på 30-60 talet som behandlar maffian helst och hållet, mums.

Själv tycker jag att de är för lite ghetto kultur skulle vart roligare med mer

men LCS till ps2 är riktigt besviken :'(

trodde de skulle komma nåt coolt men nu känns de som att ett tillägg till gta3 ska komma

säger bara VC!! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...