GTA3 freak Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Nu är det sommarlov och i alla fall alla som går i skolan är lediga. Då blir det att man är uppe senare och det kan vara skönt med en film att softa eller somna till. Personligen tycker jag att endast B-filmer passar på natten. De får gärna vara kassa bara de är underhållande. Så tipsa gärna om vad ni tycker är en bra nattfilm. Hotet från Underjorden Orginaltitel: Tremors En film med Kevin Bacon och Fred Wardi huvudrollerna. Vid en stad mitt ute i ingenstans i Nevada märks konstiga vibrationer. Det visar sig vara människoätande maskar. Nu måste människorna i staden döda varje jävla mask. http://www.imdb.com/title/tt0100814/ Stopp! Annars skjuter morsan skarpt Orginaltitel: Stop! Or My Mom Will Shoot Sylvester Stallone spelar en polis vars mor som spelas av Estelle Getty från Pantertanter kommer på besök. Detta leder till flera omständigheter vilket skapar en perfekt skitkomedifilm. http://www.imdb.com/title/tt0105477/ How High Orginaltitel: Duh! Silas(Method Man) och Jamal(Redman) röker Marijuana odlad i en död, intelligent väns aska. Detta gör att han uppenbarar sig och hjälper dem klara högskoleproven. De får alla rätt och kommer därför till Harvard där diverse händelser inträffar. http://www.imdb.com/title/tt0278488/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Går dom där på teve, och isådanafall när? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Nej dom går inte på TV, meningen är att man ska tipsa om "nattfilmer". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 How High är den sämsta filmen som någonsin visats på TV. Förrutom att den suger så.. Suger den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Själv gillar jag djupa filmer, fattar inte varför, det bara är så... Spirited Away är en fin nattfilm! Franska gamla filmer är också fina på natten... ...Taxi Driver! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Brukar plocka lite filmer på måfå. bond-filmer är för övrigt bra nattfilmer. speciellt med Roger Moore. För han suger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 The cube En mycket abstrakt sci-fi rulle.... fast ändå underhållande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Brukar plocka lite filmer på måfå. bond-filmer är för övrigt bra nattfilmer. speciellt med Roger Moore. För han suger ..hey - Roger Moore är kung! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 How High är den sämsta filmen som någonsin visats på TV. Förrutom att den suger så.. Suger den! Den är ju bra.. =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 ..hey - Roger Moore är kung! Yeah, Snobbar Som Jobbar! Helgonet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Släng morsan av tåget är en härlig nattfilm... Danny DeVito är med i den om jag minns rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Nu ska jag ta och se Aki Kaurismäkis Mannen Utan Minne. Inte riktigt natt än, men jag ville bara upplysa...hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 "The Getaway; Rymmarna" är en bra nattfilm. Nu talar jag om originalet med the one and only Steve McQueen. "Blazing Saddles" a.k.a. "Det våras för sheriffen" av Mel Brooks är även ett mästerverk som man ska se sent. Räkna även in noir-rullen "Chinatown" med Jack Nicholson och kalla kriget-komedin "Dr. Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb" med Peter Sellers så är listan komplett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) The cube En mycket abstrakt sci-fi rulle.... fast ändå underhållande Har du sett The cube 2: Hypercube? Man fattar inte ett skit.. Redigerad 23 juni, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) En äkta nattfilm ska vara mycket action och lite handling enligt mig... man ska kunna hänga med utan att anstränga sig, och kunna skratta åt alla dåliga skådespelarinsatser (samspel mellan nattfilm och natthumor där) Redigerad 23 juni, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 En äkta nattfilm ska vara mycket action och lite handling enligt mig... man ska kunna hänga med utan att anstränga sig, och kunna skratta åt alla dåliga skådespelarinsatser (samspel mellan nattfilm och natthumor där) Wörd, älskar att slå på TVn på natten och se nåt B-film med Steven Seagal. Förra sommaren visade ju TV3 nattfilmer varje kväll/natt, hoppas dom gör likadant i år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Fredagen den 13:e och terror på elm street har jag som tradition att se sena kvällar/nätter på sommaren. Annars så brukar ju tv3 och kanal5 börja runt slutet av juni-början av juli att sända halvstora rullar runt 23:00....typ, Polisskolan, van dame filmer, segal filmer osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Kollar på oz som godnattsaga, går på tv3 vid tvåtiden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 "Butterfly effect" är en ganska bra nattfilm. När jag sovde över hos en polare så såg vi att hans föräldrar satt och såg "Butterfly effect". Då satte vi oss också och började se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Oohh, fyfan, nattfilmer, i särklass värsta skit man kan dra på på en tv apparat. Återkommer dock snart med nån tragisk film Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts