Jump to content

Nattfilm!


GTA3 freak
 Share

Recommended Posts

Nu är det sommarlov och i alla fall alla som går i skolan är lediga. Då blir det att man är uppe senare och det kan vara skönt med en film att softa eller somna till. Personligen tycker jag att endast B-filmer passar på natten. De får gärna vara kassa bara de är underhållande. Så tipsa gärna om vad ni tycker är en bra nattfilm.

Hotet från Underjorden

Orginaltitel: Tremors

En film med Kevin Bacon och Fred Wardi huvudrollerna.

Vid en stad mitt ute i ingenstans i Nevada märks konstiga vibrationer. Det visar sig vara människoätande maskar. Nu måste människorna i staden döda varje jävla mask.

http://www.imdb.com/title/tt0100814/

Stopp! Annars skjuter morsan skarpt

Orginaltitel: Stop! Or My Mom Will Shoot

Sylvester Stallone spelar en polis vars mor som spelas av Estelle Getty från Pantertanter kommer på besök. Detta leder till flera omständigheter vilket skapar en perfekt skitkomedifilm.

http://www.imdb.com/title/tt0105477/

How High

Orginaltitel: Duh!

Silas(Method Man) och Jamal(Redman) röker Marijuana odlad i en död, intelligent väns aska. Detta gör att han uppenbarar sig och hjälper dem klara högskoleproven. De får alla rätt och kommer därför till Harvard där diverse händelser inträffar.

http://www.imdb.com/title/tt0278488/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

"The Getaway; Rymmarna" är en bra nattfilm. Nu talar jag om originalet med the one and only Steve McQueen. "Blazing Saddles" a.k.a. "Det våras för sheriffen" av Mel Brooks är även ett mästerverk som man ska se sent. Räkna även in noir-rullen "Chinatown" med Jack Nicholson och kalla kriget-komedin "Dr. Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb" med Peter Sellers så är listan komplett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En äkta nattfilm ska vara mycket action och lite handling enligt mig... man ska kunna hänga med utan att anstränga sig, och kunna skratta åt alla dåliga skådespelarinsatser (samspel mellan nattfilm och natthumor där) :P

Wörd, älskar att slå på TVn på natten och se nåt B-film med Steven Seagal. Förra sommaren visade ju TV3 nattfilmer varje kväll/natt, hoppas dom gör likadant i år :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fredagen den 13:e och terror på elm street har jag som tradition att se sena kvällar/nätter på sommaren.

Annars så brukar ju tv3 och kanal5 börja runt slutet av juni-början av juli att sända halvstora rullar runt 23:00....typ, Polisskolan, van dame filmer, segal filmer osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...