Jump to content

Mötley Crue


pottzork
 Share

Recommended Posts

Pottzork you're my hero.

Världens mest heavy rockband Mötley Crüe. Oh my gosh vilket band det är. :P

Måste säga att jag gillar allt över denna värld när det gäller detta band.

Jag håller med dig, introt till Wild Side är det mest mmakalösa intro som finns, eller den sista frasern på sista versen:

"East LA at midnight, papa won't be home tonight, found dead with his best friend's wife". Jag älskar när Vince sjunger så. Fast live-versionen som kom ut på Live Entertainment or Death sjunger han "FUCK IT" efter det. Det gör det hela ännu bättre.

Pootzork, vilka mer låtar gillar du, det kan väl inte bara vara Wild Side.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade dom dvärgar!??! OMFG

ALL HAIL MÖTLEY!

Jag tycker det är ganska coolt, eller Nikki Sixx som tar sönder basen efter konserten. Han försöker leva upp till den tiden då rocken var som störst. För 25 år sedan, tur att någon jävel gör det åtminstone.

Sen står dom inte med 40 man på scen som Guns N' Roses utan det är fyra packade killar som lirar Rock N' Roll och gillar brudar. Dom står inte där med grästrå i munnen tillsammans med 40 gittarrister och sjunger om sin barndom. Utan dom lirar Rock exakt som det var i förr i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är ganska coolt, eller Nikki Sixx som tar sönder basen efter konserten. Han försöker leva upp till den tiden då rocken var som störst. För 25 år sedan, tur att någon jävel gör det åtminstone.

Sen står dom inte med 40 man på scen som Guns N' Roses utan det är fyra packade killar som lirar Rock N' Roll och gillar brudar. Dom står inte där med grästrå i munnen tillsammans med 40 gittarrister och sjunger om sin barndom. Utan dom lirar Rock exakt som det var i förr i tiden.

Och Guns blev helt plötsligt fags eller? Hur vet du hur rock var förr i tiden? Du föddes 1991 och för 25 år sen var det 1990. Förresten var inte rocken störst under 1990. Säg några STORA album som släpptes då? Gå inte och googla tack. Inga Mötley skivor för den delen heller.

Sen det där med packade killar, haha och du tror att Guns var nykterister?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och Guns blev helt plötsligt fags eller?

Ja jag tycker det, det är inget skandalband och man får aldrig veta hur dom har det med andra tjejer och så. Nej Axl Rose kan ju slicka några farmers i North Dakota eller var han nu bor. Fags är dom säkert.

Hur vet du hur rock var förr i tiden?
Ja vilket inte du vet, jag har min farsa till hands, han levde på den tiden.

och för 25 år sen var det 1990

Nej jag snackar 1980.

Sen det där med packade killar, haha och du tror att Guns var nykterister?

Som sagt var så är det inget band som kommer slå Mötley Crüe när det gäller att vara hårda och det som pottzork säger, knarka, dricka, knulla. Det är Mötley Crüe och det finns inget band som kommer bli mer rough en dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag tycker det, det är inget skandalband och man får aldrig veta hur dom har det med andra tjejer och så. Nej Axl Rose kan ju slicka några farmers i North Dakota eller var han nu bor. Fags är dom säkert.

Ja vilket inte du vet, jag har min farsa till hands, han levde på den tiden.

Nej jag snackar 1980.

Som sagt var så är det inget band som kommer slå Mötley Crüe när det gäller att vara hårda och det som pottzork säger, knarka, dricka, knulla. Det är Mötley Crüe och det finns inget band som kommer bli mer rough en dom.

Jag visar upp mina mattekunskaper givetvis.. =)

Skandalband är just vad Mötley är. Skandal att dom ens får skivkontrakt.

Kolla på bara deras låtar. Röker i pojkarnas omklädningsrum. Töffingar..

Axl är för nerknarkad för tillfället för att kunna slicka några farmers i North Dakota. Och varför ska han åka till North Dakota?

Om Guns e fags va fan är Mötley då? Hollywood töntar massor med smink och skit..

Hur som helst har DU aldrig upplevt hur rocken var, du har bara upplevt ord som kommit ur din pappas mun.

Mötley rough.... ^_^:rolleyes:-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaeger, jag säger bara så här.

Mötley Crüe är bandet som gav Rock N' Roll det genret som det behövde på 80 talet: Hjärtannes hårda trummbeats, musik med ordentlig text som kommer från en av världens bästa sångare, även en gitarrist som lirar utan en kille i bakrunden, och en bassist som gjorde Slash till den musiker han vart till slut (för du vet vääl att Slash och Nikki Sixx båda lirade i ett matalband som hette London. Som Nikki Sixx snabbt lämnade för att resten av snubbarna (b la Slash) var för dåliga). Men som sagt så hade Mötley Crüe ett så jävla bra liv så dom tog inte musiken det absolut seriösaste utan dom var mer ute och partade. Dom kunde bli hur bra som helst men drogerna, brudarna och alkoholen sa imot dom. Jag tycker inte det är synd, dom är ända hur jävla bra som helst.

Tänk dig, Vince Neil har till och med dödat en människa, men andå lirara han sin musik efetr det. Allt tack vare den där Hanoi Rock killen. Skulle du kunna lira musik efter du har dödat en kamrat och konkurrent.

Hur som helst har DU aldrig upplevt hur rocken var, du har bara upplevt ord som kommit ur din pappas mun.

Han vet hur rocken var, vi sittar i timmar och lyssnar på Led Zeppelin, Black Sabbath och Mötley Crüe. Jag är glad att han inte sitter och lyssnar på Tom Jones. Utan han gillar Rock N' Roll.

EDIT: Kan nån säga mig vad jaeger gör i denna tråd, kille kan inget om detta band och han vill bara gämföra med Guns N' Roses. Orkar inte.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaeger, jag säger bara så här.

Mötley Crüe är bandet som gav Rock N' Roll det genret som det behövde på 80 talet: Hjärtannes hårda trummbeats, musik med ordentlig text som kommer från en av världens bästa sångare, även en gitarrist som lirar utan en kille i bakrunden, och en bassist som gjorde Slash till den musiker han vart till slut (för du vet vääl att Slash och Nikki Sixx båda lirade i ett matalband som hette London. Som Nikki Sixx snabbt lämnade för att resten av snubbarna (b la Slash) var för dåliga). Men som sagt så hade Mötley Crüe ett så jävla bra liv så dom tog inte musiken det absolut seriösaste utan dom var mer ute och partade. Dom kunde bli hur bra som helst men drogerna, brudarna och alkoholen sa imot dom. Jag tycker inte det är synd, dom är ända hur jävla bra som helst.

Tänk dig, Vince Neil har till och med dödat en människa, men andå lirara han sin musik efetr det. Allt tack vare den där Hanoi Rock killen. Skulle du kunna lira musik efter du har dödat en kamrat och konkurrent.

Han vet hur rocken var, vi sittar i timmar och lyssnar på Led Zeppelin, Black Sabbath och Mötley Crüe. Jag är glad att han inte sitter och lyssnar på Tom Jones. Utan han gillar Rock N' Roll.

Slash var aldrig med i London bara så att du vet..

När Nikki och Lizzie Grey vart kickade ur Blackie Lawless band Sister ( FÖR ATT DOM VAR FÖR DÅLIGA) så skapade dom ett band för praktiskt taget reta Rush fansen.

Enligt Mötleys autobiografi så lämnade Nikki bandet senare pga att han skickade ett demo band till hans idol Brian Connolly (Sweet) som sa att sån här sorts musik aldrig kommer att bli känt då vart Nikki en lessen hest åck började gråta. Senare grundade han Mötley. Men Lizzie lämnade inte London utan fortsatte genom 80 talet. Han fick även spela med LEGENDEN Izzy Stradlin, kort innan Axl Rose komm till L.A och Axl och Izzy startade Hollywood Rose.

Tror du inte att jag vet nästan allt om Slash?

Slash dålig? Slash äger sönder Mick Mars närsomhelst.

Förresten var det i en bilolycka Vince dödade en person.

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BTW: Tönt band.

Håll käft. Dom är fan inte töntiga. dom knarkar ju fan MYCKET MER än Guns n Roses, som för övrigt hade en söndernarkat bassist och trummis. så om du tycker mötley är löjliga måste du tycka guns n roses är mycket löjliga...

@Gtapimp: Metallica är världens störtsta heavy metal band, men mätley kommer nog efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håll käft. Dom är fan inte töntiga. dom knarkar ju fan MYCKET MER än Guns n Roses, som för övrigt hade en söndernarkat bassist och trummis. så om du tycker mötley är löjliga måste du tycka guns n roses är mycket löjliga...

Du gör så att det låter som att det är coolt att knarka. Och Guns N Roses finns knappt något mer så det är fullt möjligt att MC knarkar mer, men jag tror fortfarande att dom har slutat knarka.

Duff (bassisten) var nog mer nersupen än nerknarkad.

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slash var aldrig med i London bara så att du vet..

1979 startade Nikki Sixx och Lizzie Grey bandet London, bara för att dom fick kicken från bandet Sister bara för att dom var för ointresserade i musiken. Bandet London blen även det första bandet för Guns N' Roses gitarrist nummer 1 Izzy Stradlin (blandade ihop han med Slash, dom har ju så många gitarrister så man vet inte). Även en Cinderella trummis var med i bandet han hette Fred Coury.

Enligt Mötleys autobiografi så lämnade Nikki bandet senare pga att han skickade ett demo band till hans idol Brian Connolly (Sweet) som sa att sån här sorts musik aldrig kommer att bli känt då vart Nikki en lessen hest åck började gråta
Nikki Sixx valde att sluta i London bara för att bandet fick för dålig kritik, och för att han tyckte att han var värd ett bättre band att lira i.

Tror du inte att jag vet nästan allt om Slash?

Nej, men om du nu känner han så bra så kan du hälsa från Johm Bergström att han kan köpa en plattång.

Slash dålig? Slash äger sönder Mick Mars närsomhelst.

Säg mig, vad vore Slash utan Izzy Stradlin, du tänk på en sak. Guns N' Roses har två gitarrister och Mötley Crüe en. När Crüe lirar live och ska lira ett riff så har dom ingen rytmisk gitarr i bakrunden utan dom har trummor. Vad är enklast att göra ett solo till. Trummor i bakrunden eller en rytmisk gitarr.

*serriös john*

Sen vet du mycket väl Arwin att Mötley är inget rockband som vart kända för sin musik utan dom vart kända för sina drogproblem och annat. Det är särför jag gillar detta band. Du vet väl Arwin och jag också att gmföra Guns N' Roses med Mötley Crüe är som att gämföra en Concorde mot ett lufskepp.

Mötley Crüe var det som media gillade, Guns N' Roses var bandet folk gillade.

BTW? ORd på pottzork och gå och lägg dig nu kära Arwin.

Sen när du startar en GNR tråd så kommer jag klaga över hur dåliga dom är.

Edit: Bara så ni veet så har Mick Mars blivit nykterist, Nikki Sixx blivigt pappa och Vince Neil partar bara på Lördagar. Den ända som lever livet är då Tommy Lee som fortfarande knullar 40 tjejer per dag och dricker upp hela System Bolaget på en helg.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Izzy har inte heller varit med i London, han brukade spela med dom. Han brukade hänga med dom och ibland spela med dom som rytmgitarrist. Men han var aldrig medlem för han höll på att vänta på Axl för att starta somsagt, Hollywood Rose.

Plattång? Han är inte bög som dig höll jag nästan på att säga.

Blir det lättare att köra solo om man har rytmgitarr i bakgrunden?

Nu lyssnar jag inte på Mötley så ofta men när man lyssnar på Audioslave som också bara är fyra så hör man Commerford köra basen som en rytmisk gitarr när Morello kör solona och när man kör riff så kör väl inte hela bandet? För jag hör inga trummor eller Axls röst eller Izzys gitarr eller Duffs bas i någon av Slashs riffs..

Nu orkar jag inte tjafsa om Mötley något mer.

F.ö så slutade Nikki i London för den anledningen som jag sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Izzy har inte heller varit med i London, han brukade spela med dom. Han brukade hänga med dom och ibland spela med dom som rytmgitarrist.

Ja då har han ju varit medlem där?

Plattång? Han är inte bög som dig höll jag nästan på att säga.
Vad är det för bögigt med plattång, kolla på din signatur. Herregud man ser han knappt. Förstår han, han vill säkert inte visa sitt ansikte. Alla är vi lite småfula.

Blir det lättare att köra solo om man har rytmgitarr i bakgrunden?

Vafan trodde du. Varför heter det rytmgitarr dåra.

Nu lyssnar jag inte på Mötley så ofta men när man lyssnar på Audioslave som också bara är fyra så hör man Commerford köra basen som en rytmisk gitarr
Vilket är så gott som omöjligt. Mötley Crüe använder sig inte av bas i bakrunden bara för att det ka överrösta gitarren. Trummor får en bra rytm, och tänk på att Audioslave spelar sin musik i nutid. Och på Mötleys senaste tour så kör dom också bas i bakrunden.

För jag hör inga trummor eller Axls röst eller Izzys gitarr eller Duffs bas i någon av Slashs riffs..

Ok då ska jag yssna nån gång om det är helt tyst i bakrunden. Herregud man har ju rytmiskgitarr bara för att det ska vara enklare och det ska låta bättre.

Nu orkar jag inte tjafsa om Mötley något mer.
Nä håll käften, du vet själv att det var du som började och det är jag som ska ha sista ordet.

F.ö så slutade Nikki i London för den anledningen som jag sa.

Nej, du tror inte jag vet allt om Nikki Sixx.

Mitt sista ord i denna Guns N' Roses Mötley Crüe konversation, och jag håller med dig pottzork.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, du tror inte jag vet allt om Nikki Sixx.

Kolla i Mötleys autobiografi så får du se. Eller Allmusic för den delen.

EDIT: Min sista post i den här tråden. Vill du prata om mötley så får du ringa mig/skriva till mig på msn.

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...