Jump to content

Insekter


VickeX
 Share

Recommended Posts

Har du problem med insekter?

Hatar du insekter.

Vill du på något sätt få bort skadeinsekter från din tomt?

Här kan du dela med dig av tips och få tips....

Jag har två stenplattor näst intill huset jag bor i. På sommrarna (?) kryllar det av myror där.

Har du liknande prolblem och stör dig på myrorna hela tiden?

Gör då såhär:

Gräv bort en klump lera från marken. Häll i en blandning i gropen som du nyss grävde som du framställt av en massa insektsmedel, iskallt vatten och socker....

Nu sätter du på grillen. (Kan vara smart att göra detta en dag du grillar så slipper du sätta på grillen i onödan)

När grillen "slocknat" och kolet (kolen?) glöder som aldrig förr släpper du ner en glödande kol i vattnet och her fort på stenplattan.

Även om det inte hjälper så känner man en viss glädje när man gör det (iaf om man hatar myror

:P )

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
Jag vill att: Bin, Getingar, Humlor, Broms, Flugor  ( :) ) och myror skall utrotas...

Myggor ska bli slavar och lyda människor, delvis inte Suga blod... :'(  :'(

Myror gav jag dig ett tips om och myggor. Jag tycker nästan det är skönt att bli sugen av en mygga. (asså inte avsugen. Så dom suger blod ni vet :P)

Det svider lite kittlas lite.

Men flugor och sånna där damm-monster och typ tusenfotingar vill jag ha bort :P

EDIT:

Vafan. Kan du inte stava skjuta?

K och T är kanske långt ifrån varandra på tangentbordet så det kan inte vara ett skrivsnabbtslarvfel :)

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar när spindlar kryper in från fönstret när man vädrar :rolleyes: En gång när jag sov kände jag hur en såndär långben kröp på huvudet, fyfan... ^_^

Nu kommer jag fan inte kunna sova, din jävel.

Jag har en riktigt fjollig jävla spindelfobi, och nu kommer jag drömma mardrömmar... ayeeee.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom som har spindelfobi ska ABSOLUT inte åka till ön "Mön" (Möen?) i Danmark.. jag lovar.. Det måste vara det spindeltätaste stället på jorden.. Vi övernattade där en kväll.. Man såg spindlar överallt.. Telefonkioskerna var igentäckta med spindelnät, så fort man rörde vid en stolpe av nått slag så föll de ner massa spindlar.. När jag skulle sova så rensade jag sängen ifrån spindlar.. var typ 5st i den.. efter att ha sovit i ca 30 minuter så vaknade jag av att de var nått som rörde mig i ansiktet..

Viftade bort det och ställde mig upp på rummet.. kollade i sängen och där låg det några krossade spindlar.. Resten av den kvällen så stog jag upp, med ljuset tänt.. Det var.. läskigt.. Tror att min spindelfobi ökade några steg där.. Fy fan..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...