Jump to content

Spela på hästar


 Share

Recommended Posts

Hej

jag undrar när man spelar på hästar ska man bara gissa vem som vinner eller finns något som hjälper än att veta vem som vinner?

Tja

Det finns ju något som kallas odds, ju höger odds detsto minder vinstchans och desto lägre odds detso högre vinstchans.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag editerar och skiter i det här inlägget med hänvisning till nedstående text (fortsättning) - eftersom Azore härmed har visat sitt maktbehov som moderator, och detta beteende kommer från mig i fortsättningen i detta forum resultera i ej fortsatt aktivitet i form av nya inlägg (läs: hjälpa folk, ställa frågor, eller bara rent allmänt; "snacka lite skit")

*trött*

Rensade bort onödig bild //Azore

Redigerad av HittiS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut ingenting annat än att ge Dig ett gyllene tillfälle till att "gnälla lite" om helt oadekvata saker! ^_^

Jag gnäller inte, jag håller ordning, jobbet en moderator skall göra.

Har bilden inget med inlägget att göra, posta den då inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gnäller inte, jag håller ordning, jobbet en moderator skall göra.

Har bilden inget med inlägget att göra, posta den då inte.

Du gnäller om bagateller!

Om bilden på något sätt stör Dig (eller ger dig sömnsvårigheter) i ditt arbete som en tålmodig, ödmjuk, respektingivande moderator så har du mitt fulla förtroende till att vidtaga åtgärder emot mig och mitt totalt omdömeslösa handlande emot Dig och Din "ordning" på detta forum. Vad mig själv beträffar så trodde jag i min enfald att en moderators främsta uppgift var att främja demokrati samt yttrande/åsiktsfrihet (naturligtvis inom vissa ramar) till den milda grad att besökarna inte uppfattade moderatorerna som diktatoriska gnällspikar med poliskomplex! Som moderator själv (på X antal andra forum) så kan jag upplysa Dig om att dina och mina arbetsåtgärder (läs: tolerans) skiljer sig oerhört åt!

Väx upp och sluta lek "Ballan-Allan" (och tillrättavis folk för skitsaker) bara för att du är moderator, det tjänar du på, i längden - tro mig! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du gnäller om bagateller!

Om bilden på något sätt stör Dig (eller ger dig sömnsvårigheter) i ditt arbete som en tålmodig, ödmjuk, respektingivande moderator så har du mitt fulla förtroende till att vidtaga åtgärder emot mig och mitt totalt omdömeslösa handlande emot Dig och Din "ordning" på detta forum. Vad mig själv beträffar så trodde jag i min enfald att en moderators främsta uppgift var att främja demokrati samt yttrande/åsiktsfrihet (naturligtvis inom vissa ramar) till den milda grad att besökarna inte uppfattade moderatorerna som diktatoriska gnällspikar med poliskomplex! Som moderator själv (på X antal andra forum) så kan jag upplysa Dig om att dina och mina arbetsåtgärder (läs: tolerans) skiljer sig oerhört åt!

Väx upp och sluta lek "Ballan-Allan" (och tillrättavis folk för skitsaker) bara för att du är moderator, det tjänar du på, i längden - tro mig! ^_^

va du klagar på azore... han kanske vill ha ett bra forum!!!

tycker att han gör ett bra jobb och håller iårdning här

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du gnäller om bagateller!

Om bilden på något sätt stör Dig (eller ger dig sömnsvårigheter) i ditt arbete som en tålmodig, ödmjuk, respektingivande moderator så har du mitt fulla förtroende till att vidtaga åtgärder emot mig och mitt totalt omdömeslösa handlande emot Dig och Din "ordning" på detta forum. Vad mig själv beträffar så trodde jag i min enfald att en moderators främsta uppgift var att främja demokrati samt yttrande/åsiktsfrihet (naturligtvis inom vissa ramar) till den milda grad att besökarna inte uppfattade moderatorerna som diktatoriska gnällspikar med poliskomplex! Som moderator själv (på X antal andra forum) så kan jag upplysa Dig om att dina och mina arbetsåtgärder (läs: tolerans) skiljer sig oerhört åt!

Väx upp och sluta lek "Ballan-Allan" (och tillrättavis folk för skitsaker) bara för att du är moderator, det tjänar du på, i längden - tro mig! -_-

OMG att du har lyckats klara dig på forumet 2 år kan jag inte fatta.

Azore: Gult kort på HittiS eller? Asså varning PGA irriterande/nertryckande inlägg mot moderator ? :rolleyes:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du gnäller om bagateller!

Om bilden på något sätt stör Dig (eller ger dig sömnsvårigheter) i ditt arbete som en tålmodig, ödmjuk, respektingivande moderator så har du mitt fulla förtroende till att vidtaga åtgärder emot mig och mitt totalt omdömeslösa handlande emot Dig och Din "ordning" på detta forum. Vad mig själv beträffar så trodde jag i min enfald att en moderators främsta uppgift var att främja demokrati samt yttrande/åsiktsfrihet (naturligtvis inom vissa ramar) till den milda grad att besökarna inte uppfattade moderatorerna som diktatoriska gnällspikar med poliskomplex! Som moderator själv (på X antal andra forum) så kan jag upplysa Dig om att dina och mina arbetsåtgärder (läs: tolerans) skiljer sig oerhört åt!

Väx upp och sluta lek "Ballan-Allan" (och tillrättavis folk för skitsaker) bara för att du är moderator, det tjänar du på, i längden - tro mig! ;P

Även bagateller ska tas om hand.

Bilden i sig stör mig inte så mycket, därimot att du lägger upp den totalt onödiga bilden, som jag sedan rensar bort för att den har noll med inlägget att göra, och att du sedan ger mig skit för det rätta jag gjorde stör mig.

Precis som poliser så finns vi här bl a för att hålla ordning, vilket ibland är ett väldigt skitjobb då man stöter på medlemmar som du som klagar och kallar oss för gnällspikar.

Slutligen undrar jag vem det är som ska växa upp då du tar så pass illa upp enbart genom att jag rensade bort en onödig bild du hade lagt upp.

Azore: Gult kort på HittiS eller? Asså varning PGA irriterande/nertryckande inlägg mot moderator ?

Egentligen är det väl min skyldighet att ge honom en varning, (§1.6 - Respektera och följ administratörernas/moderatorernas beslut.) men enligt detta citat "och detta beteende kommer från mig i fortsättningen i detta forum resultera i ej fortsatt aktivitet" så är kanske en varning rätt så onödig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även bagateller ska tas om hand.

Bilden i sig stör mig inte så mycket, därimot att du lägger upp den totalt onödiga bilden, som jag sedan rensar bort för att den har noll med inlägget att göra, och att du sedan ger mig skit för det rätta jag gjorde stör mig.

Precis som poliser så finns vi här bl a för att hålla ordning, vilket ibland är ett väldigt skitjobb då man stöter på medlemmar som du som klagar och kallar oss för gnällspikar.

Slutligen undrar jag vem det är som ska växa upp då du tar så pass illa upp enbart genom att jag rensade bort en onödig bild du hade lagt upp.

Egentligen är det väl min skyldighet att ge honom en varning, (§1.6 - Respektera och följ administratörernas/moderatorernas beslut.) men enligt detta citat "och detta beteende kommer från mig i fortsättningen i detta forum resultera i ej fortsatt aktivitet" så är kanske en varning rätt så onödig.

Min favvo mod :o

Hur många moderatorer finns det på forumet? ;P

Ontopic: Jag sattsar alltid 10 000 på den hästen längst ner. Vinner alltid.

Men om jag sattsar allt på hästen längst ner så vinner jag inte B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilden i sig stör mig inte så mycket, därimot att du lägger upp den totalt onödiga bilden...

Hur ska Du ha det, stör den Dig eller inte?

...att den (bilden) har noll med inlägget att göra

Jaså det hade den? (bilden). Den (bilden) kanske hade en hel del med inlägget att göra beroende på vem, och hur man tittar/tolkar bilden samt tillhörande information plus den tillhörande texten (inlägget).

Förklaring:

På bilden offentliggörs min egen pengakvot i GTA:SA tillsammans med en ironisk kommentar om hästar samt en indikation på att man kan vinna (mycket) pengar på just dobbel i GTA:SA. Kommentaren som jag gav kan naturligtvis uppfattas ironisk mot just våra 4 fotade vänner om betraktaren har den insiktsfullheten till "lättsam humor". Bilden i sig kan i förlängningen ge en informativ indikation i - på en höft - ungefär hur mycket pengar en person eventuellt kan tjäna på spel & dobbel i GTA:SA (läs: "vänligt upplysningssyfte", eller nått liknande).

...att du sedan ger mig skit för det rätta jag gjorde stör mig

Ja jag ger Dig "skit för det Du gjorde" eftersom jag anser att det Du faktiskt gjorde var i det närmaste totalt omdömeslöst samt baserat på egen personlig tolkning av händelsen (bilden/texten) samtidigt som Du bortser ifrån att andra människor eventuellt kunde tolka informationen (bilden eller texten eller båda tillsammans) på andra sätt än vad Du själv gjorde (läs: det finns fler uppfattningar om saker och ting än bara Din egen tolkning - något man som moderator bör ha en oerhörd insiktsfullhet om).

Som moderator så bör man inte redigera matrial bara för att man själv inte alltid förstår huvudsyftet, eller för den delen "bara kan".

Med mitt inlägg/bild fanns det ett syfte!

Förklaring:

... att man kan tjäna så mycket pengar som bilden visade om man spelar på hästar. Detta var bevisligen något som Du missade i din "Jag är moderator/polis framfart".

Om vi sedan ska titta lite mera långsiktigt på det som eventuellt hade kunna inträffa längre fram i samma tråd, så kanske någon användare på forumet hade frågat nått i stil med:

- Hur har du fått såååå mycket pengar?

... vilket jag då såklart hade mer än hjärtligt hjälpt till med/svarat på. Alltså, tråden/bilden/kommentaren etc hade kunnat haft ett fortsatt syfte, dock innan Du dödade min fortsatta vilja till hjälpsamhet - men detta var ju Du så klart fullt införstådd med innan du agerade?

...jag rensade bort en onödig bild du hade lagt upp

... som sagt, en moderator bör inte agera utefter hur den själv uppfattar saker och ting i främsta led, det kan finns andra människor som uppfattar saker och ting annorlunda än Dig själv (nu pratar jag alltså inte om regelrätta övertramp). Andra bra egenskaper som moderator kan vara flexibilitet, hög toleranströskel, ödmjukhet, saklighet, men framförallt: inte agera utifrån egna tolkningar och editera inlägg som går under benämningen:

"ähh det här tycker jag är skit, jag tar bort det här" - attityden!

Med stöd av ovanstående resonemang så kan jag inte heller på något sätt "se" att min bild med tillhörande text är emot forumets regler. Det enda jag kan "se" är en moderator med poliskomplex, det är något Du får leva med!

Att forum "dör" (eller att det blir mindre forumaktivitet) pga för kaxiga (unga) moderatorer med hävdelse/maktbehov har vi sett alldeles för många gånger!

På de forum jag själv är moderator är jag väldigt mån om att mina/våra besökare skall trivas och inte lämna oss (därför agerar jag själv moderator ytterst sällan och endast när det absolut är nödvändigt). Vi har många besökare, du har precis (eventuellt, beror på dig!) - förlorat en!

Tillägg:

Att sedan V-Master & VickeX kommer med en riktad irritation mot mig och mitt inlägg trots att dem aldrig "hann se" bilden (och ges en chans till att göra en egen tolkning av vad bilden ville förmedla) är för mig (ursäkta uttrycket) dumt för att ens kommentera!

Med vänliga hälsningar :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaså det hade den? (bilden). Den (bilden) kanske hade en hel del med inlägget att göra beroende på vem, och hur man tittar/tolkar bilden samt tillhörande information plus den tillhörande texten (inlägget).

Förklaring:

På bilden offentliggörs min egen pengakvot i GTA:SA tillsammans med en ironisk kommentar om hästar samt en indikation på att man kan vinna (mycket) pengar på just dobbel i GTA:SA. Kommentaren som jag gav kan naturligtvis uppfattas ironisk mot just våra 4 fotade vänner om betraktaren har den insiktsfullheten till "lättsam humor". Bilden i sig kan i förlängningen ge en informativ indikation i - på en höft - ungefär hur mycket pengar en person eventuellt kan tjäna på spel & dobbel i GTA:SA (läs: "vänligt upplysningssyfte", eller nått liknande).

... som sagt, en moderator bör inte agera utefter hur den själv uppfattar saker och ting i främsta led, det kan finns andra människor som uppfattar saker och ting annorlunda än Dig själv (nu pratar jag alltså inte om regelrätta övertramp). Andra bra egenskaper som moderator kan vara flexibilitet, hög toleranströskel, ödmjukhet, saklighet, men framförallt: inte agera utifrån egna tolkningar och editera inlägg som går under benämningen:

"ähh det här tycker jag är skit, jag tar bort det här" - attityden!

Med stöd av ovanstående resonemang så kan jag inte heller på något sätt "se" att min bild med tillhörande text är emot forumets regler. Det enda jag kan "se" är en moderator med poliskomplex, det är något Du får leva med!

Att forum "dör" (eller att det blir mindre forumaktivitet) pga för kaxiga (unga) moderatorer med hävdelse/maktbehov har vi sett alldeles för många gånger!

På de forum jag själv är moderator är jag väldigt mån om att mina/våra besökare skall trivas och inte lämna oss (därför agerar jag själv moderator ytterst sällan och endast när det absolut är nödvändigt). Vi har många besökare, du har precis (eventuellt, beror på dig!) - förlorat en!

Tillägg:

Att sedan V-Master & VickeX kommer med en riktad irritation mot mig och mitt inlägg trots att dem aldrig "hann se" bilden (och ges en chans till att göra en egen tolkning av vad bilden ville förmedla) är för mig (ursäkta uttrycket) dumt för att ens kommentera!

Med vänliga hälsningar :ermm:

Azore känner sig dissad :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skriver att jag agerar utefter min egen uppfattning, men det är inte sant. Jag frågade dig först vad bilden har med inlägget att göra och du svarade "Absolut ingenting annat än att ge Dig ett gyllene tillfälle till att "gnälla lite" om helt oadekvata saker!". Därför tog jag beslutet att ta bort den, då det var du som nämnde att bilden inte har något med inlägget att göra.

Men jag kan fortfarande inte förstå hur man kan bli så frustrerad över att en onödig bild raderades.

Azore känner sig dissad

Absolut inte.

Men nu orkar jag inte med detta tjafs mer, tråden har spårat ut totalt. Låser den därför. Fler som vill klaga på mitt jobb, skicka PM till mig...

*Låst*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...