Jump to content

Sveriges UNDERLIGASTE skolklass


darkjak
 Share

Recommended Posts

Den här topicen är till för att folk ska skryta om, eller skälla på en skolklass du tycker är något utöver det vanliga! Jag kan dra min klass :

Naturvetenskapliga linjen, ÅK2.

Vår klass är stor (27 personer), och ALLA är vänner med ALLA. TROTS att vår klass är så stor har ingen hoppat av (man brukar påstå att efter två år är hälften av naturvetarna utslagna, och att stora klasser leder till sämre betyg), tvärtom har alla höga betyg! :P

Trots detta är vi inte den stereotypa sortens "nördar", utan vi sportar, raggar brudar och super! Och såklart har vi ett rockband (för tillfället utan namn, men det talas om "the adequate inturperteurs"). B)

Vår klass är dessutom extremt välorganiserad: då vi åkte på klassresa till Liseberg lyckades vi få med oss teknikarna (desto fler som åkte destu billigare bussbiljett), och då vi åkte Lisebergsbanan klappade och skrek alla "Go NV, Fuck TE". Eller vid radiobilarna: Tre teknikare, resten naturvetare. Teknikarna fick ett mindre helvette. Sen var det mäktigt då vi totaldominerade Balder, och alla skrek som en hejarklack "NV *klapp**klapp**klapp*,NV"! ;P:P

Över hela skolan är vi kända som "Skolans stolthet"(Vi har högst betyg och orsakar inga problem) och "Den där klassen där killarna gav ALLA tjejer rosor på alla hjärtans dag"(Ja, hur vi fick den titeln kan ni tänka fram själva). Om vi ska tala om sånt, så ska jag även berätta att vi gav gympaläraren en bröllopspresent då han gifte sig, och biologiläraren pensionspressenter när han (när annars) gick i pension. :P

Sen har vi två slagkraftiga CS-klaner som båda äger resten av skolan (dom tjatar jämt om vilken klan som e bäst). Sen ordnar vi klassfester oftast av alla, och vi har en sort av... nationalism (alltså inte att vi älskar sverige, utan att v älskar vår klass som enhet). :P

Dessutom SKA vi vinna klasskampen nästa år (Vi har redan börjat öva ölhävning och spanska fyllan, och så har vi bestämt att samtliga som blir utvalda till klädlinan ska näcka)!!!

Vår klass är dessutom ganska positiv till värnplikt (Minst tre tjejer ska ansöka om mönstring i höst, och hälften av grabbarna tänker göra lumpen!).

Under nästa år ska klassen lista allas e-postadresser och mobiltelefonnummer, så att klassen inte bryts upp efter avslutningen :'( , utan under somrarna ska de bli klassfest, oavsett hur långt vi har flyttat (alltså: vi ska ha klassåterträff varje år, istället för efter 30 år som standardsvennisen gör ;P ).

Vår klass innehåller 3 östeuropéer (jag är en av dom), en asiat, och de flesta svenskarna har rötter LÅNGT bort från stan (finns en som inte vet var hon e född).

Hoppas ni tyckte min klass va intressant! :">

Skriv nu om era!

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mäta..... på andras?

Va menar du?

Och så har du inte berättat om din klass!

Berätta om varför du skäms!

Jag menar att om man inte har någonting att skryta med själv, skryter man med det ens kompisar har/är. Jag skäms för min klass för att dom är fjortisar och suger på matte. Fast tjejer finns det... :P :P

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm våran är lite smygvanlig.

har en invandrare som heter nimi... de va kl efter praoen, när läraren frågade vart han jobbade sa han "ett tvålföretag" som visade sig vara en parfymfabrik, sen frågade läraren vem han var med därborta, och han svarade "en svensk".

Och så, en snygg brud, som varje dag har druckit alldeles för mycket kaffe, hon älskar tydligen att klaga och diskutera flera timmar fram och tillbaka. hm.

jag och Spokplmpen är väll "klassens stora cp:n. Typ. går ej att förklara, Hemulen kommer tätt efter.

en kemigalning som älskar att spela runeescape (blä) och labba ihop saker i sitt vardagsrumm.

ärhm. vad har vi mer för puckon...?

hm.

et är väl inga fler som är av det speciella slaget tror jag. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm våran är lite smygvanlig.

har en invandrare som heter nimi... de va kl efter praoen, när läraren frågade vart han jobbade sa han "ett tvålföretag" som visade sig vara en parfymfabrik, sen frågade läraren vem han var med därborta, och han svarade "en svensk".

Och så, en snygg brud, som varje dag har druckit alldeles för mycket kaffe, hon älskar tydligen att klaga och diskutera flera timmar fram och tillbaka. hm.

jag och Spokplmpen är väll "klassens stora cp:n. Typ. går ej att förklara, Hemulen kommer tätt efter.

en kemigalning som älskar att spela runeescape (blä) och labba ihop saker i sitt vardagsrumm.

ärhm. vad har vi mer för puckon...?

hm.

et är väl inga fler som är av det speciella slaget tror jag. :P

Trevlig klass...

Har ni hittat på nåt underligt... typ... öh... urinerat på lärarens stol, eller... typ... köpt en bil åt den fattigaste i klassen (kunde inte komma på några bättre exempel).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bytte från en klass med fjortisar och sportfånar till Pottans klass. Jag och Pottan är lärarens "favvo" ungar (Lägg märke till tecknen där va). Sen har vi förstås Matte som ragglar in sent varje morron och ser helt körd ut. Nohall som är Jehovas vittne. Denise som är lite av en satanist, Hanna som inte kan hålla sig för skratt. Hammar som är klassens nörd. Hemulen som är klassens skolkare... med mera kan jag tillägga.

Och så förstås Pottan och jag, klassens cepen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men min klass måste ju vara Sveriges största klass!

Vi ska börja 9:an, och vi är 6 personer :)

Edit: Hmm...man skulle ju beskriva sin klass oxå...:

Vi är 3 killar, och 3 tjejer....en av killarna, tror jag har ett litet släng av damp...han kan inte sitta still, skiter i vad lärarna säger, svär som en borstbindare, m.m...annars är vi väl en helt normal klass....väldigt pratig kanske -_-

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vår klass går inte att beskriva, tänker inte försöka heller. Men den är helt enkelt underbar. ALLA möjliga finns i den! Nötter, sportgalna, datorgifta, pluggisar osv.

Men här kommer en bild på vår klass (inte helt seriöst foto faktiskt) när vi vann en nutidsorientering för hela sverige (1 lax i en laxask vann vi :) , jävla snåla jävlar)

Kommentar till bild (jag och en kompis skrev den -_-):

Vi i klass 8c på Blommensbergsskolan är oerhört förvånade över att ha vunnit denna ärorika tävling. Hur kunde det ske? Vi som alltid har valt Simpsons hellre än nyheterna på TV, och Kalle Anka hellre än Dagens Nyheter. Ändå klarade vi detta så bra. Kanske var det för att våra chansningar gick hem, eller för att vår lärare höll facit upp-och-ner när han rättade. Blommensberg betyder "rutten sill" på latin. Vissa menar att vi luktar illa, men de kan bara gå och lägga sig. Grundaren av "Blommens" som skolan kallas i folkmun hette Mario Muis Persson. Han kom från landet Ingenstans påstod han, men vi trodde honom inte. Pengarna ska vi använda till en ny smålandskarta.

Mvh 8c

8c_800_457160_0.jpg

Jag är den som tittar mot han med långt omanligt hår. (BEWARE! Personen bredvid honom med långt hår ser lite läskig ut ja)

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vår klass går inte att beskriva, tänker inte försöka heller. Men den är helt enkelt underbar. ALLA möjliga finns i den! Nötter, sportgalna, datorgifta, pluggisar osv.

Men här kommer en bild på vår klass (inte helt seriöst foto faktiskt) när vi vann en nutidsorientering för hela sverige (1 lax i en laxask vann vi :) , jävla snåla jävlar)

Kommentar till bild (jag och en kompis skrev den -_-):

Vi i klass 8c på Blommensbergsskolan är oerhört förvånade över att ha vunnit denna ärorika tävling. Hur kunde det ske? Vi som alltid har valt Simpsons hellre än nyheterna på TV, och Kalle Anka hellre än Dagens Nyheter. Ändå klarade vi detta så bra. Kanske var det för att våra chansningar gick hem, eller för att vår lärare höll facit upp-och-ner när han rättade. Blommensberg betyder "rutten sill" på latin. Vissa menar att vi luktar illa, men de kan bara gå och lägga sig. Grundaren av "Blommens" som skolan kallas i folkmun hette Mario Muis Persson. Han kom från landet Ingenstans påstod han, men vi trodde honom inte. Pengarna ska vi använda till en ny smålandskarta.

Mvh 8c

8c_800_457160_0.jpg

Jag är den som tittar mot han med långt omanligt hår. (BEWARE! Personen bredvid honom med långt hår ser lite läskig ut ja)

Ser ingen med långt omanligt hår, berätta hur dina kläder ser ut istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...