Jump to content

Bloopers i filmer!


Diezl
 Share

Recommended Posts

I filmen pirates of the carabian (fel stavat?)

så nån gång i filmen är pirat kaptenen har han hand bojor på sina händer men ändå så kan han glida ner på ett rep med kedjan på dom sen bara hoppa ner i slutet

Trodde det var en blooper innan också, men han gör så här (se bild)

post-24-1118438209_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är i Gladiator man ser flygplanet, finns dock inte med på nysläppet på dvd, endast på vhs.

I samma rulle ser man en snubbe glida runt i jeans.

I Breavheart ser man en vit skåpbil i bakrunden.

Gudfadern, när snubben (kommer inte ihåg vad han heter) vaknar med hästhuvudet i sängen, först är det inget blod på på lakanet, i nästa sekund är det hur mycket som helst.

En till från Pulp Fiction. När Mia får överdosen så märker Vincent vart han ska trycka sprutan, när hon reser sig upp är märket borta.

Commandos (gammla Arnold rullen) han får tag på en kvadad porsche, men när han kör därifrån så är det en ny bil han kör.

Fredagen den 13:e del 4, Jason får ett hugg i masken, och manchetan (stavning) fastnar i masken, han rycker ut den och man ser jacket, när han vänder sig om åt Tommy är det borta, när han vänder sig tillbaks mot tjejen så är det där. Dessutom (detta är bara nåt jag tänkt på) i varje del efter del 4 får han en ny mask, alla har ett jack där han fick hugget.

Dom har dock tagit bort det felet på dvd utgåvorna, alltså jacket som försvinner.

The Fast and The Furious, I sista scenen när dom hänger i lastbilen så ser man väldigt tydligt hur han (polisen, kommer inte ihåg vad han heter) har en livlina fast hängt i skärpet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Starwars är fult. Det låter som fan där ute i rymden, vilket det inte ska göra. Det är ju vakuum, så det ska ju vara ljudlöst. Men iofs, kul me en tyst film.

Edit: Bästa jag kommer på nu är väl från Detroit Rock City, Jam åker till internatet i sina fina moderna kläder, Hawk, Lex och Trip åker o "räddar" han. Han har sina vanliga kläder ( Jeansjacka o jeans ) när dom åker iväg i bilen.

Redigerad av leftbehind
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I sagan om ringen:

senen när aragon dräper orksnubben och går han fram till boromir så tittar en död uruk upp i bakrunden

i de två tornen så står två killar och röker i bakrunden

i Terminator 2:

minnet är lite luddigt för det var ett tag sen ja såg filmen

När arnold och gänget är jagade av lastbilen full med flytande kväve så filmar dem när lastbilen kör ni i nån skylt eller nått annat (kommer inte ihåg) och då fastnar det en stor skiva på rutan som täcker hela rutan. Sen filmar dem Arnold och gänget i några sekunder och sen lastbilen igen.. och då är skivan borta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I slutet på den sista sagan om ringenfilmerna har Frodo fått ett finger avbitet av Gollum, har för mig att det ska sitta på plats igen när Bilbo åker iväg med båten.

Sen är det nån film (kanske sagan om ringen), där en person har ett ärr över ena ögat, ärret byter plats ganska ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger bara: Life of Brian!

asbra film men ack så full av fel. jag tar dom jag kommer ihåg:

1. När Brian står och pratar med den Spetälska, ser man att Brians mamma öppnar dörren och går in. De pratar klart och då får man en närbild när mamman återigen öppnar dörren och går in. :teehee:

2. John Clease (?) spelar tre roller i filmen: Centurion, Ledaren för bördraskapet, Ledaren för förföljarna. Ibland är hans karaktärer med i två scener samtidigt och blir oftast uselt genomfört. Pausar man, ser man att det är en annan person.

3. I scenen där Brian ska predika för folket kommer en grupp soldater. Precis framför soldaterna springer Judith som märker att hon filmas! Hon döljer sitt ansikte lite halvt och börjar springa.

4. "Loretta" följer med på uppdraget att kidnappa Pontius fru. Alla dör under uppdraget iochmed att de stöter ihop med en annan frihetsgrupp som har samma plan. (Dom slåss och dör bla bla) Den enda som överlever är Brian. Men sen senare sitter Loretta vid bordet bredvid Reg och antecknar alla som dog!

5.( TROR JAG) Pontius bär, innan sitt tal, en halvlång helvit Toga men när han väl stannar har han på sig en HELlång toga ner till fötterna.

6. Den nakna erimiten har kalsonger på sig! :ermm:

får prata med min lillebrorsa sen. han kan alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Pirates of the Caribbean (2 timmar och 12 min) säger jack "On deck, you scabrous dogs" Just så ser man en man i Cowboy hatt står lungt och kollar ut mot vattnet...

I sagan om ringen (första filmen) när frodo har rammlat i snön kan man se hans extra skin på foten...

Och sist men inte minst, det bästa;

Och i Resident Evil i slutet av filmen när Milla Jovovich (Huvudperssonen) ligger på en bår eller nå't sånnt i ett övergivet sjukhus (eller nå't sånnt minns inte riktigt) så hoppar hon ner på marken (eller nå't sånnt) om man Stoppar filmen i rätt ögonblick så ser man att hennes klädesplag fladdarar till och då kan man se... :"> hennes.. "tårtbit" :)

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Pirates of the Caribbean (2 timmar och 12 min) säger jack "On deck, you scabrous dogs" Just så ser man en man i Cowboy hatt står lungt och kollar ut mot vattnet...

I sagan om ringen (första filmen) när frodo har rammlat i snön kan man se hans extra skin på foten...

Och sist men inte minst, det bästa;

Och i Resident Evil i slutet av filmen när Milla Jovovich (Huvudperssonen) ligger på en bår eller nå't sånnt i ett övergivet sjukhus (eller nå't sånnt minns inte riktigt) så hoppar hon ner på marken (eller nå't sånnt) om man Stoppar filmen i rätt ögonblick så ser man att hennes klädesplag fladdarar till och då kan man se...:"> hennes.. "tårtbit" :ph34r:

TÅRTA!!!!!!!!!!!!!!!11111ETTETTETT

MÅSTE SEE TÅRTA!'

vi snackar båda om jordgubba tårta hoppas jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...