Jump to content

Nationaldagen


berit
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad skall man fira?

Typ att vi är ett fegt gnälligt över-politiskt korrekt land

om man ska fira ska man göra det för att vi bor i ett jävligt bra i-land :)

jag menar, alla patrioter å nazzar firar typ ju för att sverige är sverige :rolleyes:

jag firade, fast var ej så seriös....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vad är det för svenskt att lyssna på nazist-musik och göra tyska hälsningar?  :(  :D

Jag tycker man är jättesvensk när man gör tyska hälsningar, har på sig amerikanska kläder och hänger på pizzerian (typ det alla nazzar gör) :P

fast all skit med rasbiologin är från början en svensk idé :wub::)

edit: och har engelska kängor

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom Sverige bara har en netionaldag för att ha en så firade jag den inte. Tycker det är onödigt. Eftersom "vi" var ett förtryckarland förr, så är det ingen dag "vi" kan kalla "vår" frigörelsedag. Som Norge. Deras nationaldag firas ju för att de blev fria från Sverige... Att fira själva flaggan tycker jag är onödigt. Men lite ledighet den sjätte tackar man ju inte nej till! (Även om det var okej att vara ledig på pingst innan...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tija - pingst är en frikyrklig högtid. där kan du prata om förtryck.. och att kalla sverige ett 'förtryckarland' visar bara hur dålig du är på att uttrycka dig eller hur dåligt påläst du är. sverige var en STORMAKT. ett land med landytor på platser där andra språk talades. på den tiden var det att härska eller dö som gällde runtom i europa. och nationaldagen handlar inte om att fira sveriges krigshistora..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...