Jump to content

Jag har ATI Radeon 7000, Intel Celeron 2,2 gHz och


 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 122
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag vet ingenting om sånt men jag har "Amd Athlon xp 2100+ 1.73 GHz, 768 MB RAM" kan jag spela in ? och hur gör jag ?

Ja, det ska gå bra! 2100+ betyder att den är lika snabb som en motsvarande Intel på 2100MHz. Den går bara på 1.73GHz men är effektivare vid varje klockcykel.

(Tror att det heter klockcykel)

Men det beror ju på ditt grafikkort också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet ingenting om sånt men jag har "Amd Athlon xp 2100+ 1.73 GHz, 768 MB RAM" kan jag spela in ? och hur gör jag ?

Ja, det ska gå bra! 2100+ betyder att den är lika snabb som en motsvarande Intel på 2100MHz. Den går bara på 1.73GHz men är effektivare vid varje klockcykel.

(Tror att det heter klockcykel)

Men det beror ju på ditt grafikkort också.

EDIT: Sry, det blev två. :P

Redigerad av Miami_Gold
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men på Grand Theft Auto: Vice City har jag ett problem med prestandan, när bilen har kamera vinkeln framåt (normal kamera) så är det laggfritt och när jag tittar bakåt så små laggar det, bilen går typ - - --- -- - - - det ser ut så

Och när jag tittar bakåt och det är laggfritt så är det laggigt när jag kör bil med framåt vinkel alltså (normal). Som man börjar köra bil i början om du inte förstår.

Det beror på vilket ställe jag kör. När jag kör typ till militär basen till norr från flygplatsen laggar det med normal kamera, när jag tittar bakåt laggar det inte, och när jag åker från militär basen till flygplatsen laggar det inte med fram kamera vinkel och då laggar det med bak kamera vinkel.

Handlar det om minnen? Har 256 ram det räcker tror jag för att det är rekommenderar (Bäst) och man ska ha minst 64 mb ram (datorminne) tror jag. ATI Radeon 7000 har 64 mb ram och man är rekommenderar 16 mb ram (grafikminne).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...