Jump to content

CDON: 18-års gräns


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Jag tycker det är konstigt att ingen tagit upp det men man måste ju vara 18 år för att handla på CDON <_<

Jag märkte det just nu när jag skulle handla där (fick en fri frakt kod i julklapp av CDON :)).

De flesta här måste alltså ha sina föräldrars tillstånd och personnummer för att kunna handla... inte alls bra för webshopen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Hmmm... de finns 349 heltidsanställda politiker i Sveriges Riksdag... Deras uppgift är att stifta nya lagar så visst ha de tid.

Men de är inte de som beslutat om denna lagen.. tror jag inte iaf antar att de är nån sorts myndighet. Men de är visserligen

en form av politiker de med.

du verkar ha koll på d där... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Antar att denna topic är rätt utagerat, men ville bara påpeka att man i Sverige måste vara 18år för att skriva under ett kontrakt. Vad som räknas som kontrakt är alla juridiskt bindande dokument.

En order och ett kvitto är former av bindande dokument, så alltså måste man vara 18 år för att handla. Nu är detta ingen lag som folk bryr sig om i allmänhet, men i just det avseendet med butiker på Internet så är det något man tagit till vara från butiksägarnas sida. Man vill helt enkelt inte ha arga mammor som kommer klagandes när deras ungar köpt upp sin månadspeng utan deras tillstånd, något som ju då också är olagligt.

Det är även av denna anledning vissa butiker inte säljer "våldsamma" spel till mindreåriga. Man är tvungen att ta emot returer om föräldrarna skulle komma in med varan. Oavsett hur repig och använd den är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är konstigt att ingen tagit upp det men man måste ju vara 18 år för att handla på CDON (w00t)

Jag märkte det just nu när jag skulle handla där (fick en fri frakt kod i julklapp av CDON :lol:).

De flesta här måste alltså ha sina föräldrars tillstånd och personnummer för att kunna handla... inte alls bra för webshopen...

jag fick handla (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...