Jump to content

Olagligt 2


Gäst
 Share

Recommended Posts

Folk som gör brott gör det för att vara balla eller för att de inte är nöjda med sig själv?

Lagar finns över allt och när jag tittar på alla de här listorna så börjar jag fundera över hur illa det igentligen är? Hur illa är det?

Lagen finns för att lyda och inte för att inte lyda.

Vi tar ett exempel, att stjäla.

När man stjäl av andra så drabbas ju personen man tar saken ifrån medans du kanske tjänar på det? Det är egoistiskt, köp egna grejor, luffare.

Folk som misshandlar och mördar andra har uppenbarligen inget bakom pannbenet, folk kännslor och även anhöriga, när du misshandlar någon så drabbas han och hans omgivning mycket hårt. När du dödar någon så drabbas inte han men hans omgivning mycket hårt, hur mycket kännslor har personer som gör detta?

Att vådta någon är som om att förstöra en hel framtid för en person då personen förmodligen kommer att ha detta på sitt samvete en mycket lång tid framöver.

Att köra rattfull är bland det dummaste man kan göra? Att riskera andras liv för att du inte kan behärska dig, är det rätt?

När du sabbar andras grejor så kan en person må mycket dåligt för att han kanske har sparat till denna grej en längre tid eller har föräldrar som blir jätte arga om han kommer hem med en Cykel tillexempel.

Kan hålla på länge men det har jag inte tid med, Brott lönar sig inte.

Skall söka in till polis högskolan för att ta fast jävlar som er brottslingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 305
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker att lagarna i Sverige är dåliga, tex om nån blir misshandlad, då bör som misshandlade bli det själv. ^_^

Delar inte din åsikt, men skall inte misshandla han som misshandlade, då är man inte bättre själv. Däremot skall man ge ett feting staff inte 9Månader som det är nu? Minst 5år tycker jag, 25 för mord tycker jag och 500000kr i böter för stöld över 7000kr.

Det skall kännas att man blir bestraffad om man bryter mot lagen.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inget fel med det, det är inte samma sak som att sno någons cykel eller att vådta eller misshandla.

Mycket bra... Bara det jag undrade. Håller med dig om det du sa förut.

Cyper: Du menar att det som gärningsmannen gör ska göras tillbaka på han? Om någon blir åtalad för dråp. Ska de dräpas då också eller? Skulle aldrig fungera... Men effektivt skulle det va...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som gör brott gör det för att vara balla eller för att de inte är nöjda med sig själv?

Lagar finns över allt och när jag tittar på alla de här listorna så börjar jag fundera över hur illa det igentligen är? Hur illa är det?

Lagen finns för att lyda och inte för att inte lyda.

Vi tar ett exempel, att stjäla.

När man stjäl av andra så drabbas ju personen man tar saken ifrån medans du kanske tjänar på det? Det är egoistiskt, köp egna grejor, luffare.

Folk som misshandlar och mördar andra har uppenbarligen inget bakom pannbenet, folk kännslor och även anhöriga, när du misshandlar någon så drabbas han och hans omgivning mycket hårt. När du dödar någon så drabbas inte han men hans omgivning mycket hårt, hur mycket kännslor har personer som gör detta?

Att vådta någon är som om att förstöra en hel framtid för en person då personen förmodligen kommer att ha detta på sitt samvete en mycket lång tid framöver.

Att köra rattfull är bland det dummaste man kan göra? Att riskera andras liv för att du inte kan behärska dig, är det rätt?

När du sabbar andras grejor så kan en person må mycket dåligt för att han kanske har sparat till denna grej en längre tid eller har föräldrar som blir jätte arga om han kommer hem med en Cykel tillexempel.

Kan hålla på länge men det har jag inte tid med, Brott lönar sig inte.

Skall söka in till polis högskolan för att ta fast jävlar som er brottslingar.

De flesta rånar inte för att vara balla, det är bara 14isar. Andra rånar för de vill bli rika, och flytta utomlands. Sen finns det de som inte har nån annan utväg. De har inget jobb,

inget mat, ingen lägenhet, inga pengar, inga kläder, ingen som bryr sig om dom, de har ingen annan väg att ta förutom att råna. Dock de av de 2 första sorterna avskyr jag, kan man överleva ska man inte råna. Helst inte alls, men som sagt. Ibland finns ingen annan utväg.(Jag är själv ingen rånare.)

Om man snor av nån annan, så blir den fattigare. Medans du blir rikare. Låter väl bra? Tyvärr inte lagligt. Och sen finns de som måste råna som sagt, och du har rätt. Men de är fattigare än luffare. Luffare är ingen förolämpning, det är helt enkelt vad vissa blivit. Vissa av dom har förtjänat det, andra har bara hamnat där av en orättvis anledning.

Folk som försöker skada en annan utan anledning, är helt knäppa i skallen och behöver vård. Dock om nån har gjort nåt, kan man blir otroligt sur och arg, och vill inget annat än att slå ner honom alternativt döda honom.

Att våldtäktsmän är det jag avskyr mest här i världen är det inget tvivel om. Känner för att sparka dom till deras död. Rattfull är också korkat. Ja, det är fel att stjäla.

Själv ska jag inte söka till polisen, passar inte in där. =)

@SpokPlumpen: Var har du varit det senaste århundrandet? Och alla tidigare innan? ^_^ Medeltiden, USA(idag), tidigt 1900-tal kanske säger dig något? Annars får du börja öppna ögonen på dina historialektioner. ^_^

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta rånar inte för att vara balla, det är bara 14isar. Andra rånar för de vill bli rika, och flytta utomlands. Sen finns det de som inte har nån annan utväg. De har inget jobb,

inget mat, ingen lägenhet, inga pengar, inga kläder, ingen som bryr sig om dom, de har ingen annan väg att ta förutom att råna. Dock de av de 2 första sorterna avskyr jag, kan man överleva ska man inte råna. Helst inte alls, men som sagt. Ibland finns ingen annan utväg.(Jag är själv ingen rånare.)

Om man snor av nån annan, så blir den fattigare. Medans du blir rikare. Låter väl bra? Tyvärr inte lagligt. Och sen finns de som måste råna som sagt, och du har rätt. Men de är fattigare än luffare. Luffare är ingen förolämpning, det är helt enkelt vad vissa blivit. Vissa av dom har förtjänat det, andra har bara hamnat där av en orättvis anledning.

Folk som försöker skada en annan utan anledning, är helt knäppa i skallen och behöver vård. Dock om nån har gjort nåt, kan man blir otroligt sur och arg, och vill inget annat än att slå ner honom alternativt döda honom.

Att våldtäktsmän är det jag avskyr mest här i världen är det inget tvivel om. Känner för att sparka dom till deras död. Rattfull är också korkat. Ja, det är fel att stjäla.

Själv ska jag inte söka till polisen, passar inte in där. =)

@SpokPlumpen: Var har du varit det senaste århundrandet? Och alla tidigare innan? ^_^ Medeltiden, USA(idag), tidigt 1900-tal kanske säger dig något? Annars får du börja öppna ögonen på dina historialektioner. ^_^

Bara för att man inte har pengar själv så skall man INTE råna och stjäla.

Skiter i deras situation, det som tillhör mig skall tillhöra mig tills jag ger bort det eller säljer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att man inte har pengar själv så skall man INTE råna och stjäla.

Skiter i deras situation, det som tillhör mig skall tillhöra mig tills jag ger bort det eller säljer.

.det har kanske låter dumt men:

jag blev fickrånad på bussen och blev av med min mobil. det va ju inte kul men samtidgt tänkte jag *om det är så att en ficktjuv ger sig på barn för att tjäna pengar så måste det vara väldigt svårt för honom*. först tänkte jag låsa mobilen men sen så sket jag i det för om jag gör det så kan ju inte rånaren sälja eller använda den. kalla mig skum och dum men så resonerade jag.

sen så går det såklart till en gräns, om en snubbe snor någonting ifrån mig för mer än 10 000 kr. så kan jag bli arg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.flashar o flashar, dom skriver vad dom har gjort och då börjar bla. Ace, Kow, SlewME (tar dom från sissta sidan nu) säga "öhh, tror ni att ni är coola?" "störd?" "problembarn" och har sig. det finns säkert fler som har sagt saker i sidorna längre bak men jag vill inte sysselsätta mig med att kolla igenom 8 sid. och sedan räkna upp vilka som har sagt vad.

det ända jag tyckte va konstigt va att folk började smutskasta dom som svarar i topicen om vilka olagligheter dom gjort.

det har ju vart så i andra topicar när man frågar om saker som folk har gjort (allså negativa saker) så börjar andra smutskasta. förmodligen är ju dom flesta inte stolta över vad dom gjort även fast man kanske flashar upp det lite.

Jag minns inte att jag har smutskastat någon. Jag försökte bara påpeka att de är på väg åt fel håll, att stjäla är fel, att misshandla är fel. En del kanske tror att det är okej att "slå sönder" en kille ifall någon skriver att de har gjort det. Visst ifall en person skriver så, så påverkar det antagligen inget.

MEN när hela tråden är full med personer som skriver att de har gjort en massa olagligheter så kan det genast verka mindre fel. Det kan även hetsa, vem vågar göra värst?/vem har gjort värst?/Jag ska minsann visa dig att jag har gjort mer än du/ni.

Då visar jag hellre att jag tycker att det är fel än att bara läsa vidare.

Nej, jag är varken religiös eller ordningsvakt men jag har ett samvete.

Redigerad av Kow
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.det har kanske låter dumt men:

jag blev fickrånad på bussen och blev av med min mobil. det va ju inte kul men samtidgt tänkte jag *om det är så att en ficktjuv ger sig på barn för att tjäna pengar så måste det vara väldigt svårt för honom*. först tänkte jag låsa mobilen men sen så sket jag i det för om jag gör det så kan ju inte rånaren sälja eller använda den. kalla mig skum och dum men så resonerade jag.

sen så går det såklart till en gräns, om en snubbe snor någonting ifrån mig för mer än 10 000 kr. så kan jag bli arg.

Ja vad bra! Uppmuntra stöld!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.ehh, va?

om du inte fattade vad jag ville komma fram till så tycker väldigt jag synd om dig. jag la upp det väldigt enkelt och använde inga svåra ord.

Så du menade inte att du blev av med din mobil? Att någon stal den?

Att du lät bli att låsa den? Att du lät bli att låsa den så att tjuven kunde använda/sälja den?

Jag tror att jag förstod precis vad du skrev och vad du ville komma fram till. Men ditt tankesätt är fel. Genom att "låta" honom ta din mobil så tjänade han säkert ett par tusenlappar på det. Det blev ju inte heller några komplikationer. Så, varför skulle tjuven inte försöka sig på samma sak en gång till? Lättförtjänta pengar, eller hur?

Ifall du verkligen skulle vilja hjälpa personer som ficktjuven så är det bästa du skulle kunna göra är att få honom att börja jobba och tjäna pengar ärligt. Då han gör någon nytta, då han skapar sig en framtid. Stöld och brott är ingen framtid.

Det du kan göra nu är att låsa telefonen och anmäla stölden, förhoppningsvis lär sig tjuven att stöld inte är utvägen, det funkar inte. Kanske inser han att han måste skaffa sig ett jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...