Jump to content

Amerikanska polisbilar.


PluOntS
 Share

Recommended Posts

BUMP!

7 år är ett starkt personbästa.

En sådan alldeles förträffligt lämplig tråd jag hittade, jag vill ha hjälp med att reda ut en högst intressant sak här!

Jag såg precis ett avsnitt av Svenska Dialektmysterier där Fredrik Lindström besökte Munkfors, Värmland, i vilket han hamnade på en förkrök med några han lärde känna varpå de skulle ta sig till en krog.

STARTA KLIPP VID 26:00

Är det verkligen Pölsas bil vi ser? Har försökt hitta bevis när jag jämfört delar ur Smala Sussie med klippet men har inte hittat några avgörande detaljer, det som skiljer är nummerplåten och stjärnan på passagerarsidan men det behöver inte betyda någonting. Det kanske inte ens är samma modell, ingen expert på bilar men någon kanske har en aning? Det som övertygar mig mest är att den finns i Värmland! Det vore ju fränt som satan om det finns någon som kör omkring i den bilen idag :D

Redigerad av Ma__Cipriani
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut att vara samma årsmodell (Chevrolet Impala för 1968), men som sagt skiljer det en del. Dock tror jag att det är ganska stor cirkulation på bilarna i raggarsvängen där det inte är ovanligt att dom gör om små detaljer för att personifiera sina rullande råttsoffor, så det kan mycket väl vara samma bil. Rullar dock väldigt mycket raggarbilar i Värmland. ;)

Smala Sussie-Impalan för referens.

i134803_1234569_0.jpg

chevroletimpala19681copkb36882_1234569_1.jpg

------------

För övrigt är amerikanska polisbilar det häftigaste som finns. Gärna en Dodge Monaco i California Highway Patrol-utförande. :D

6261691179_5a64a919e3_z_1234569_2.jpg

Redigerad av Illousion
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...