Jump to content

Marijuana


epix
 Share

Recommended Posts

Vissa blir beroende visst men jag har kontroll över det. Vissa kommer väl säga att jag förr eller senare kommer bli helt beroende men jag tror inte det...Jag har rökt ca. 10 ggr och endast vid speciella tillfällen...Jag har aldrig rökt i Sverige utan vardera 5 ggr i London när jag var där. Och så länge man inte gör det till någon vana ser inte jag något problem med det men det är ju upp till var och en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller kolla i din biologi bok :blink:

Skrämselpropaganda.

Det är så att knark (drogerna) är starkare än drogen alkohol.

När drogen går ur kroppen får man abstinesbesvär och oftast klarar man inte av det och tar mer av drogen för att komma undan.

Fast om vi pratar om Hasch/Majja ska det väl nämnas att både tobak (nikotin) och alkohol är mer beroendeframkallande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till de som säger att Hasch är farligare än Marijuana:

Jag skulle vilja påstå att Marijuana är farligare eftersom det innehåller mindre THC än vad Hasch gör.

Det innebär att man måste röka mer Marijuana för att uppnå samma rus som man får med en mindre mängd Hasch.

Röken som är farlig ju.. tror jag läste att det är 50% mer tjära i en joint än i en vanlig cigarett men jag vet inte..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har prövat både marijuana,hasch och skunk. röker man hasch inns risken att man får psykos, vilket inte så många kommer ut ifrån sen. marijuana skadar bara hjärnan och hjärtat såvitt jag vet. skunk är farligast. är man riktigt *bäng* så kan man bli så avslappnad så lungorna lägger av och man dör. detta händer bara om man tar för mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har prövat både marijuana,hasch och skunk. röker man hasch inns risken att man får psykos, vilket inte så många kommer ut ifrån sen. marijuana skadar bara hjärnan och hjärtat såvitt jag vet. skunk är farligast. är man riktigt *bäng* så kan man bli så avslappnad så lungorna lägger av och man dör. detta händer bara om man tar för mkt.

Lol

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BU. Jag trodde att vi hade dödat den där här jävla drogdiskussionen, det känns som att så fort man vänder blicken, så startas en ny rasism eller drogtråd.

Vill bara rätta lite här, helt enkelt för att de flesta som lagt till synpunkt på den här diskussionen har inte sagt något vettigt, med undantag av vissa,(ni vet vilka ni är.)

Ok då börjar jag då Hasch är farligare än Marijuana, pågrund av att det ofta fifflas med dess innehåll, hasch kan ofta innehålla en massa kemikalier, vissa odlare späder till och med ut haschet med extrakt av opium om rökat är för svagt. Ja vad mer kan man säga Afghanerna är kända för att smuggla ut hasch från bevakade territorium genom att gömma det i kamelers ändtarm, så vem vet, när du går ut och köper en femma en kväll kan du få i dig en fet jävla klump kamelskit i halsen, hmm nej tack.

Nej gräs eller marijuana som ni finsmakare kanske vill kalla det, är det enda röka, enligt mig som håller hög klass, och det är det enda jag röker själv. Några skäl för det är att gräs smakar bättre, ruset räcker längre, när du röker hasch så måste du för att hålla igång ett bra flumm röka 3 eller fyra jointar, och när du du röker riktig bra gräs från en bra källa så räcker det med en joint för ett bra, milt och härligt rus, som håller i ett par timmar iallafall ett tag. Skillnaden är också att ett haschrus kan man bli väldigt hämmad av, till skillnad från ett gräsrus. När du röker hasch blir du seg, ok det är väl ett helt ok rus, men det finns inget värre än att sitta med ett gäng polare i nån lägenhet, alla helt stenade på hasch, och kolla på tv, ett haschflum kan ofta resultera på detta vis. Men när du röker gräs är det en helt annan historia, du känner av samma rus, fast bättre coh segheten finns inte, bara ett skönt flum och du har energi att göra vad du vanligtvis gör när du är nykter.

Jag slutade röka hasch för ett par år sen, när jag såg hur stor skillnaden var mellan dessa två droger, och till den här dagen har jag inte känt av några biefkter av marijuana och det är därför jag älskar den här lilla underbara växten, men självklart så har jag tagit uppehåll från rökandet ett par gånger per år, det är alltid smart att ta det lite lugnt ibland, för thc lagras ju ändo i hjärnan.

Så jag kan väl inte precis säga vad marijuanans biefekter är, för jag har aldrig upplevt dem, men det beror nog från person till person, för allt jag vet så har jag kanske en väldigt hög tolerans nivå .

Då var jag klar här, döda denna tråd Funnylin, du vet lika väl som jag hur det kommer att sluta.

PS: Felshoe, skunk är marijuana hahahah, det finns många olika sorters marijuana, och om du tycker att den är så farlig, så har du nog aldrig rökt riktigt bra gräs, skunk är ett milt röka och ruset är väldigt bra, men den är knappast en av de starkaste grässorterna

- .......

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har prövat både marijuana,hasch och skunk. röker man hasch inns risken att man får psykos, vilket inte så många kommer ut ifrån sen. marijuana skadar bara hjärnan och hjärtat såvitt jag vet. skunk är farligast. är man riktigt *bäng* så kan man bli så avslappnad så lungorna lägger av och man dör. detta händer bara om man tar för mkt.

Jag såg inte den där delen av ditt inlägg, och känner att jag måste svara på det också

MAN KAN INTE DÖ AV ATT RÖKA CANNABIS.

En cannabis överdos leder bara till att du spyr.

Finns ingen som har dött av cannabis, du har blivit felaktigt informerad.

Ha ho

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...